• ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
  • 0k نظر «نمایش»

کارگران ساختمانی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شوند!

کارگران ساختمانی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شوند!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

درخواست کارگران ساختمانی جهت مشمولیت قانون مشاغل سخت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: کارگران ساختمانی از دولت درخواست دارند تا مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شوند.

جواد کمیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، مساله بیمه کارگران ساختمانی را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: با شرایط فعلی امیدی نداریم که کارگرانی که یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا را برعهده دارند، بتوانند از بیمه‌ی حداقلی تامین اجتماعی و حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی؛ ساخت و سازساختمان درحالی یکی از پولسازترین و پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود که کارگرانی که آن را می‌سازند، هیچ سهمی از این در آمد ندارند و جزء محروم‌ترین قشر به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی از دولت و مجلس تقاضا دارند ضمن مطالبه حق بیمه، شغل کارگر ساختمانی را مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی پیش از موعد قرار بدهند. یک کارگر ساختمانی نسبت به دیگر کارگرها به درمان بیشتری احتیاج دارد، چون در معرض کار و فشار زیادی قرار دارد.

کمیزی بیان کرد: به دنبال قطع تخصیص سهمیه بیمه در چهارسال گذشته هرچه خطاب به مسئولان گفتیم راه به جایی نبردیم، نه مجلس نه دولت و نه سازمان تامین اجتماعی گوشی برای شنیدن دردهای ما نداشتند، انتخابات مجلس تمام شد و ما از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا کردند درخواست جدی پیگیری مطالباتمان را داریم. متاسفانه در دوره یازدهم نمایندگان مجلس اقدام مثبتی برای کارگران ساختمانی نکردند.

وی بیان کرد: تنها راه برون رفت کارگران ساختمانی از مشکلات توجه مسئولان است. سطح رضایتمندی جامعه کارگری در حال پایین آمدن است و این نتیجه خوبی نخواهد داشت.

مشاهده صفحه جامع اخبار کارگران

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار مشاغل سخت

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2848597
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد