- ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
- 0k نظر «نمایش»
دانلود رایگان خلاصه کتاب تربیت چه چیز نیست + نمونه سوالات
دانلود رایگان خلاصه کتاب تربیت چه چیز نیست + نمونه سوالات
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
دانلود رایگان کتاب تربیت چه چیز نیست + نمونه سوالات
جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید
با توجه به انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدام آموزش و پرورش ویژه مشاغل کیفیت بخشی؛ برای سهولت دسترسی شما کاربران گرامی به منبع جدید، کارشناسان واحد آموزشی ایران استخدام لینک کتاب الکترونیکی "تربیت چه چیز نیست!" که در فرمت PDF تهیه شده است را در اختیار شما قرار دادهاند.
معرفی کتاب
کتاب تربیت چه چیز نیست یکی از منابع آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در بخش حیطه اختصاصی است. این کتاب با 232 صفحه و مشتمل بر 17 فصل به شرح زیر ارائه شده است:
- فصل اول: تربیت، علم نیست
- فصل دوم: تربیت، اجتماعی کردن نیست
- فصل سوم: تربیت، بارآوردن نیست
- فصل چهارم: تربیت، تغییر دادن نیست
- فصل پنجم: تربیت، عادت دادن نیست
- فصل ششم: تربیت، سرعت بخشیدن به مراحل رشد نیست
- فصل هفتم: تربیت، آموزش دادن نیست
- فصل هشتم: تربیت، شکل دادن نیست
- فصل نهم: تربیت، دخالت کردن نیست
- فصل دهم: تربیت، شکوفا کردن استعدادها نیست
- فصل یازدهم: تربیت، الگو دادن نیست
- فصل دوازدهم: تربیت، برخوردار ساختن نیست
- فصل سیزدهم: تربیت، رام کردن نیست
- فصل چهاردهم: تربیت، سازش دادن نیست
- فصل پانزدهم: تربیت، ارائه کردن نیست
- فصل شانزدهم: تربیت، شبیه سازی نیست
- فصل هفدهم: تربیت، رفع موانع نیست
نمونه سوالات تالیفی از کتاب
در راستای کسب آمادگی بیشتر شما داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، واحد آموزشی ایران استخدام اقدام به تهیه نمونه سوالات تربیت چه چیز نیست! نموده است:
1- کدام یک از موارد زیر به درستی اهمیت پروراندن را در مقایسه با بارآوردن در تربیت کودکان بیان میکند؟
1) بارآوردن به کودکان کمک میکند تا با هدفهای فردی خود هماهنگ شوند.
2) پروراندن تمرکز بر روی اصلاح و تغییر دائمی شخصیت کودک از بیرون دارد.
3) بارآوردن فضایی برای آزادی عمل و خودانگیختگی کودکان فراهم میآورد.
4) پروراندن فراهم آوردن زمینه برای نمایاندن تواناییهای بر اساس فعالیت آزاد کودک است.
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 4
پروراندن به فراهم آوردن زمینه برای نمایاندن تواناییهایی میپردازد که بر اساس فعالیت آزاد کودک پرورش یابنده و شکل میگیرد. این رویکرد از درون کودک نشأت میگیرد و بر خلاف بارآوردن، نه به تحمیل هدفهای بیرونی بلکه به تقویت طبیعت درونی و اقتضای وجودی کودک توجه دارد، به او امکان میدهد تا آزادانه تواناییها و استعدادهای خود را کشف و توسعه دهد.
2- کدام یک از اقدامات زیر بهترین روش برای تحریک کنجکاوی و اشتیاق یادگیری در دانشآموزان است؟
1) اجبار دانشآموزان به حفظ فرمولها و تعاریف بدون فهم عمیق
2) ایجاد فضای کلاسی که در آن تنها دانش از معلم به دانشآموز منتقل میشود.
3) معرفی موقعیتهای مبهم و جذاب که دانشآموزان را به پرسشگری و کشف تشویق میکند.
4) تکیه بر روشهای سنتی تدریس که فضایی برای بحث و تبادل نظر ایجاد نمیکند.
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 3
معرفی موقعیتهای مبهم و جذاب که دانشآموزان را به پرسشگری و کشف تشویق میکند، بهترین روش برای تحریک کنجکاوی و اشتیاق یادگیری در دانشآموزان است. این رویکرد به دانشآموزان فرصت میدهد تا فراتر از یادگیری سطحی بروند و به فعالیتهای یادگیری عمیق و معنادار مشغول شوند.
3- کدام گزینه بهترین تفاوت بین «الگو دادن» و «الگو یابی» در تربیت را نشان میدهد؟
1) «الگو دادن» و «الگو یابی» هر دو فرآیندهایی هستند که بر تقویت جنبههای درونی و فطری متربی تاکید دارند.
2) در «الگو دادن»، مربی با استفاده از مشوقهای بیرونی، الگوهایی را تعیین میکند، در حالی که در «الگو یابی»، متربی به صورت فعال و خودجوش الگوهای خود را کشف میکند.
3) «الگو دادن» تمرکز بر فرایند تقلید از الگوهای تعیین شده توسط مربی دارد، در حالی که «الگو یابی» بر اجبار و تحکم در انتخاب الگوها تاکید دارد.
4) هیچ تفاوتی بین «الگو دادن» و «الگو یابی» وجود ندارد؛ هر دو رویکرد به طور مساوی بر تربیت متمرکز هستند.
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 2
در «الگو دادن»، مربی با استفاده از مشوقهای بیرونی، الگوهایی را تعیین میکند، در حالی که در «الگو یابی»، متربی به صورت فعال و خودجوش الگوهای خود را کشف میکند. این تفاوت نشان میدهد که در الگو دادن تمرکز بر تقلید و پذیرش الگوهای بیرونی است، در حالی که الگو یابی بر فعالیت درونی و خودانگیخته متربی برای کشف و همانندسازی با الگوهایی که خود به طور طبیعی به آنها جذب میشود، تاکید دارد.
4- کدام یک از گزینهها ایدهآل ترین شیوه برای تربیت یک فرد مستقل و تفکراندیش است؟
1) تشویق به پذیرش بدون سوال از محیط.
2) تربیت بر اساس اصول تسلیم و انفعال.
3) آموزش دانشآموزان به تسلیم شدن در برابر همه مقررات.
4) پرورش توانایی سازگاری دوجانبه با محیط.
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 4
پرورش توانایی سازگاری دوجانبه با محیط ایدهآل ترین شیوه برای تربیت یک فرد مستقل و تفکراندیش است. این رویکرد به دانشآموزان کمک میکند تا با حفظ استقلال فکری خود، به صورت مؤثر با محیط اطرافشان تعامل داشته باشند، به طوری که هم خودشان و هم محیط اطرافشان در جهت مثبت تغییر و رشد کنند.
5- کدام گزینه نشاندهندهی اصلیترین هدف تربیت است؟
1) اطاعت پذیری
2) انتقال دانش
3) رشد فردی
4) تحمیل ارزشها
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 3
تربیت فراتر از صرف انتقال دانش یا اطاعت پذیری است و شامل توسعهی همهجانبهی فرد میشود. این شامل شکوفایی استعدادها، ارتقاء تواناییهای فکری و عاطفی، و تقویت استقلال و خودآگاهی است. هدف از تربیت، فراهم آوردن زمینهای است که افراد بتوانند به کمال خود برسند و به شکل مثبتی با جامعه و محیط اطرافشان تعامل داشته باشند.
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.