- ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
- 0k نظر «نمایش»
دانلود رایگان خلاصه کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام + نمونه سوالات
دانلود رایگان خلاصه کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام + نمونه سوالات
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
دانلود رایگان کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام + نمونه سوالات
جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید
با توجه به انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدام آموزش و پرورش ویژه مشاغل آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیر و هنرآموز و همچنین مشاغل کیفیت بخشی و تغییراتی که در مواد آزمون حیطه عمومی این آزمون ایجاد گردیده است، برای سهولت دسترسی شما کاربران گرامی به منبع جدید، کارشناسان واحد آموزشی ایران استخدام لینک کتاب الکترونیکی و خلاصه "مجموعه خدمات متقابل ایران و اسلام" که در فرمت PDF تهیه شده است را در اختیار شما قرار دادهاند.
معرفی کتاب
کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام به قلم شهید مرتضی مطهری یکی از منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش در بخش حیطه عمومی است. این کتاب با 611 صفحه و مشتمل بر 3 بخش به شرح زیر ارائه شده است:
- فصل اول: اسلام از نظر ملیت ایرانی
- فصل دوم: خدمات اسلام به ایران
- فصل سوم: خدمات ایران به اسلام
دانلود رایگان نسخه کامل کتاب
دانلود رایگان خلاصه کتاب
نمونه سوالات تالیفی از کتاب
در راستای کسب آمادگی بیشتر شما داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ واحد آموزشی ایران استخدام اقدام به تهیه نمونه سوالات خدمات متقابل ایران و اسلام نموده است:
1- عامل اصلی که مردم در سراسر جهان را با وجود تفاوتهای ملی و جغرافیایی به یکدیگر پیوند میدهد و از هموطنان خود جدا میکند، چیست؟
1) تجربه مشترک از فرهنگ و سنتها
2) تمایل به ارتباطات قلبی و آرمانی
3) علاقه به سفر و کشف فرهنگهای جدید
4) تجربه درد مشترک
پاسخ: (گزینه 4) (صفحه 31 کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران) اين مردمی كه در اطراف و اكناف عالم ارتباطات قلبی و آرمانی با يكديگر پيدا میكنند، چه چيز مشتركی دارند كه آنان را به هم پيوند میدهد، و در مقابل، آنان را از همسايهها و هموطنهای خودمیبرد؟ اين عامل درد مشتركی است كه آنها دارند: درد از ظلم و تجاوز و استعمار.
2- کدام یک از شخصیتهای زیر در زمره پیشروان بینش جدید از توحید و اسلام نیست و به عنوان پایهگزاران ملیت جدید توحید شناخته نمیشود؟
1) عبدالرحمن کواکبی
2) سید جمال الدین اسد آبادی
3) محمد عبده
4) ابوالعلاء معری
پاسخ: (گزینه 4) (صفحه 41 کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران) مردانی چون عبدالرحمن كواكبی، سيد جمال الدين اسد آبادی، محمد عبده، نائينی و اقبال و بشيرابراهيمی پيشروان آن بينش جديد از توحيد و اسلام و نخستين احساس كنندگان درد و طلب نوين اسلامی و پايه گزاران مليت جديد توحيد بودند.
3- کدام یک از گزینههای زیر بهترین توضیح را برای مفهوم "ملت" ارائه میدهد؟
1) مجموعهای از خانوادهها که ارزشها و سنتهای مشترکی دارند.
2) گروهی از قبایل با پیشینههای فرهنگی و تاریخی مشابه.
3) جامعهای که تحت حکومت و قانون واحدی هدایت میشود.
4) گروهی از افراد که صرفا در یک منطقه جغرافیایی مشترک زندگی میکنند.
پاسخ: (گزینه 3) (صفحه 55 کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران) كوچكترين واحد اجتماعی"خانواده" است. واحد بزرگتر از خانواده"قبيله"است. واحد اجتماعی ديگری كه از اين واحد بزرگتر و تكامل يافتهتر است و شامل مجموع مردمی میشود كه حكومت واحد و قانون واحدی بر آنها حكومت میكند در اصطلاح امروز فارسی زبانان"ملت" ناميده میشود.
4- در تحلیل تاریخی پیرامون سقوط حکومت ساسانی در برابر نیروهای اسلامی، کدام عامل به عنوان مهمترین دلیل شکست امپراتوری ساسانی مطرح میشود؟
1) نارضایتی ایرانیان از وضع دولت و آیین و رسوم اجحافآمیز آن زمان
2) برتری نظامی و تاکتیکهای جنگی مسلمانان
3) بحران اقتصادی و کاهش منابع مالی حکومت ساسانی
4) حمایت بینالمللی از مسلمانان در جنگ علیه ساسانیان
پاسخ: (گزینه 1) (صفحه 89 کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران) حقيقت اين است كه مهمترين عامل شكست حكومت ساسانی را بايد ناراضی بودن ايرانيان از وضع دولت و آيين و رسوم اجحافآميز آن زمان دانست.
5- چه چیزی مانع گسترش مسیحیت در ایران شد؟
1) نفوذ معنوی اسلام
2) نفوذ مانوی
3) نفوذ زرتشتی
4) نفوذ مزدکی
پاسخ: (گزینه 1) (صفحه 161 کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران) نفوذ معنوی اسلام بود که مانع گسترش مسیحیت در شرق نزدیک و شرق دور شد.
6- در تاریخ اسلام، پذیرش دین اسلام توسط ایرانیان و دیگر ملتهای غیر عرب به چه دلیل اصلی نسبت داده میشود؟
1) به دلیل تفوق و قیمومیت عربها بر غیرعربها
2) به دلیل سازگاری اسلام با سنتها و فرهنگ ایرانی
3) به دلیل جهانی و انسانی بودن اسلام که فاقد رنگ قومی و نژادی بود
4) به دلیل اجباری که از سوی حکومتهای اسلامی بر ایرانیان وضع شد
پاسخ: (گزینه 3) (صفحه 351 کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران) بديهی است كه هيچ ملتي حاضر نيست تفوق و قيمومت ملت ديگر را بپذيرد. ايرانيان اسلام را پذيرفته بودند نه عرب را اسلام از آن جهت مقبول همه ملتها بود كه علاوه بر ساير مزايايش، رنگ قومی و نژادی نداشت، جهانی و انسانی بود. ايرانيان و همچنين ساير مسلمانان غيرعرب به هيچ وجه حاضر نبودند سيادت عرب را بپذيرند.
7- "طبقه هشتم" فلاسفه از چه افرادی تشکیل شده است؟
1) فقط کسانی که مستقیماً از شاگردان ابن سینا آموختهاند
2) شاگردان شاگردان ابن سینا و افرادی که در عصر آنها فعال بودهاند
3) فیلسوفانی که از نظر فکری با ابن سینا اختلاف داشتهاند
4) فیلسوفانی که بدون تأثیر از ابن سینا به فعالیتهای فلسفی پرداختهاند
پاسخ: (گزینه 2) (صفحه 478 خدمات متقابل اسلام و ایران) طبقه هشتم، شاگردان شاگردان بوعلی است، اعم از آنكه واقعا شاگرد شاگردان بوعلی بودهاند و يا با آنها همزمان بودهاند.
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.