- ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
- 0k نظر «نمایش»
دانلود رایگان خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس + نمونه سوالات
دانلود رایگان خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس + نمونه سوالات
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
دانلود رایگان کتاب روش ها و فنون تدریس + نمونه سوالات
روی لینکها بزنید و بیشتر بخوانید
با توجه به انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدام آموزش و پرورش ویژه مشاغل آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیر و هنرآموز و تغییراتی که در مواد آزمون حیطه اختصاصی این آزمون ایجاد گردیده است، برای سهولت دسترسی شما کاربران گرامی به منبع جدید، کارشناسان واحد آموزشی ایران استخدام لینک کتاب الکترونیکی "روش ها و فنون تدریس" که در فرمت PDF تهیه شده است را در اختیار شما قرار دادهاند.
معرفی کتاب
کتاب روش ها و فنون تدریس برای آزمون استخدامی یکی از منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش در بخش حیطه اختصاصی است. این کتاب با 476 صفحه و مشتمل بر 13 فصل به شرح زیر ارائه شده است:
- فصل اول: نظریه های یادگیری
- فصل دوم: الگوهای یادگیری
- فصل سوم: ارتباط و اثر آن در فرایند تدریس و یادگیری
- فصل چهارم: نظرایه های تدریس
- فصل پنجم: شناخت و تدوین هدف های آموزشی
- فصل ششم: تحلیل آموزشی
- فصل هفتم: محتوا، روش و وسیله
- فصل هشتم: تحلیل نظام ارزشیابی و کاربرد طراحی آموزشی
- فصل نهم: الگوهای تدریس
- فصل دهم: روش های تدریس سنتی و متداول
- فصل یازدهم: روش های جدید تدریس
- فصل دوازدهم: مفاهیم کلی ارزشیابی
- فصل سیزدهم: روش های مختلف ارزشیابی
دانلود رایگان خلاصه کتاب (ارسالی کاربر)
دانلود رایگان خلاصه کتاب خرید قانونی نسخه کامل کتاب
نمونه سوالات تالیفی از کتاب
در راستای کسب آمادگی بیشتر شما داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، واحد آموزشی ایران استخدام اقدام به تهیه نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس نموده است:
1- ویژگی اهداف مفید و قابلوصول چیست؟
1) دانشآموز محور بودن
2) صریح و قابلفهم بودن
3) قابلمشاهده و اندازهگیری بودن
4) همه موارد
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 4
هدفهای مفید و قابلوصول به طورکلی باید دارای ویژگیهایی همچون دانشآموز محور بودن، توصیفی از نتایج یادگیری بودن، صریح و قابلفهم بودن و قابلمشاهده و اندازهگیری بودن باشند.
2- کدام گزینه از مراحل تنظیم طرح درس روزانه نمیباشد؟
1) تعیین هدف کلی درس
2) تعیین و نگارش عناوین فرعی یا رئوس مطلب
3) تعیین زمان معرفی و بیان هدفهای صریح آموزشی
4) تعیین و تنظیم مراحل ارائه محتوا
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 3
گزینه 3 اشتباه میباشد، زیرا این مورد از مراحل آمادگی میباشدنه مراحل تنظیم طرح درس روزانه.
3- به مجموعه تدابیر منظمی که معلم برای هدایت فعالیتها بهمنظوردستیابی به اهداف آموزشی با توجه به شرایط و امکانات اتخاذ میکند، چه میگویند؟
1) ارزشیابی
2) روش تدریس
3) سخنرانی
4) نمایش علمی
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 2
روش تدریس،مجموعه تدابیر منظمی است که معلم برای هدایت فعالیتها بهمنظوردستیابی به اهداف آموزشی با توجه به شرایط و امکانات اتخاذ میکند.
4- نظام اتصال را به چند روش میتوان بهکار گرفت؟
1) دو روش - اتصال کلمه و کلمه کلید
2) دو روش - کلمه کلید و کلمه جایگزین
3) دو روش - کلمه جایگزین و اتصال کلمه
4) سه روش - اتصال کلمه و کلمه کلید و کلمه جایگزین
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 4
نظام اتصال را میتوان به سه روش اتصال کلمه، کلمه کلید و کلمه جایگزین بهکار گرفت.
5- کدام مورد مربوط به محاسن روش ایفای نقش میباشد؟
1) مناسب برای تحقق هدفهای پیچیده
2) وقت گیر نبودن
3) تحلیل رفتارها و ارزشهای فردی
4) نیازمند به معلم کارآمد و اجرای درست
پاسخ کارشناس ایران استخدام: گزینه 3
تنها گزینه مرتبط با محاسن روش ایفای نقش ، گزینه 3 میباشد و سایر گزینهها از محدودیتهای این روش هستند.
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.