- ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
- 0k نظر «نمایش»
دانلود رایگان خلاصه کتاب مسئولیت و سازندگی + نمونه سوالات
دانلود رایگان خلاصه کتاب مسئولیت و سازندگی + نمونه سوالات
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
دانلود رایگان کتاب مسئولیت و سازندگی + نمونه سوالات
جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید
با توجه به انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدام آموزش و پرورش ویژه مشاغل آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیر و هنرآموز و تغییراتی که در مواد آزمون حیطه اختصاصی این آزمون ایجاد گردیده است، برای سهولت دسترسی شما کاربران گرامی به منبع جدید، کارشناسان واحد آموزشی ایران استخدام لینک کتاب الکترونیکی و خلاصه "مجموعه مسئولیت و سازندگی" که در فرمت PDF تهیه شده است را در اختیار شما قرار دادهاند.
معرفی کتاب
کتاب مسئولیت و سازندگی نوشتهٔ علی صفایی حائری است. این اثر درمورد روش تربیتی اسلامی است. بهعبارتدیگر این کتاب به روشهای شناخت اسلامی، جهانبینی اسلامی، آرمانهای اسلامی، استعدادها، روحیهها و زمان مناسب سازندگی انسان پرداخته است.
نمونه سوالات تالیفی از کتاب
در راستای کسب آمادگی بیشتر شما داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ واحد آموزشی ایران استخدام اقدام به تهیه نمونه سوالات مسئولیت و سازندگی نموده است:
1- کدام کتاب به بررسی اصول و روشهایی برای دستیابی به وحی و استفاده مؤثر از آن پرداخته است؟
1) کتاب تفسیر المیزان
2) کتاب مسئولیت شیعه بودن
3) کتاب نهج البلاغه
4) کتاب روش برداشت از قرآن
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 4)
برای رسیدن به وحی و استفاده از آن به اصول و کلیدهای نیازمندیم که در کتاب "روش برداشت از قرآن " در آن صحبت شده است.
2- برای فعال کردن و به کار انداختن فکر، کدام روش مؤثرترین است؟
1) طرح سؤالهای حساب شده
2) کاوش در تجربیات شخصی
3) تحلیل و بررسی موضوعات پیچیده
4) مشارکت در بحثها و مباحثات گروهی
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 1)
برای به جریان انداختن فکر گاهی ممکن است از استدلالها و یا دلیل و منطق استفاده کنیم اما در واقع این روش فکر را مشغول میکند و بهترین راه برای به کار انداختن فکر طرح سوالهایی حساب شده است.
3- طبق نظریات علی صفایی حائری در کتاب "مسئولیت و سازندگی"، انسان به عنوان موجودی در هستی، چگونه تعریف میشود؟
1) موجودی که تنها بر اساس غرایز زندگی میکند.
2) موجودی که همواره از دیگران پیروی میکند.
3) موجودی که از سطح غرایز فراتر رفته و بر اساس وظیفه و انتخاب زندگی میکند.
4) موجودی که صرفاً برای ارضای هوسهایش زندگی میکند.
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 2)
مراد از انسان موجودی است که از سطح غریزهها بالا آمده، در وظیفه و انتخاب زندگی میکند خوراک او، پوشاک او، دوستی او، نشستن و برخاستن و حرکت او از هوسها، از غریزه الهام نمیگیرند. و هیچ چیز در وسعت روح او موجی ایجاد نمیکند و جز وظیفه آن هم وظیفهای از خدای او در او حرکتی نمیآفریند.
4- برای دستیابی به یک عملکرد تربیتی سریعتر و مؤثرتر، کدام یک از این روشها مفید است؟
1) تغییر محیط زندگی فرد
2) ارائه الگوهای رفتاری مثبت
3) روشنگری درونی و پرورش عشق و احساسات
4) تمرکز بر فعالیتهای گروهی و اجتماعی
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 3)
ماعاشق آفریده شدهایم فقط معشوقها را انتخاب میکنیم و براي این انتخاب است که باید آنها را بسنجیم که چه میدهند و چه میگیرند. با این روش نتیجههاي سریعتری بدست میآید. اگر فقط لباس کسی را عوض کردیم و چادر بر سرش انداختیم و نماز خوانش نمودیم و با شعارها و تلقینها و یا تشویقها و تهدیدها داغش کردیم، بدون اینکه از درون روشنش کرده باشیم و عشقی در نهادش گذاشته باشیم، ناچار در محیطی دیگر سرد میشود و یخ میزند، همان طور که آهن تفتیده در محیط دیگر سرد و سخت میشود.
5- دلیل عصیان و نافرمانی انسان در دنیای محدود چیست؟
1) وجود نیروی عظیمی در انسان که در این دنیای محدود جای نمیگیرد
2) عدم توانایی انسان در استفاده کامل از تمام سرمایههای خود در این دنیا
3) محدودیت سرمایههای اضافی انسان
4) عدم آشنایی انسان با قوانین این عالم
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 1)
دانشمندان، انسان محدود به این عالم را براي این عالم میتوانند تربیت کنند، البته آن هم در صورتی که با تمام قانونهاي این عالم و با تمام مسائل این فرصت و این مدت آشنا شده باشند و دیگر هیچ ابهامی و هیچ سؤالی در این مرحله نداشته باشند. اما انسان عظیم را هنوز نشناختهاند و هستی وسیع را هنوز نفهمیدهاند که بتوانند قانونها و مسائلش را بشناسند و راه تربیت و شکل تربیتش را بشناسند و او را تربیت کنند و حرکت دهند . لذا تمام راههاي تربیتی، هنوز انسانیرا ارائه نداده و هنوز مسألهايرا حل نکرده است که خود باعث مسألههاي بیشمار شدهاند و منشأ بدبختیها و بنبستها و عصیانها. و عامل این عصیانها و این فورانها همان سرمایههاي اضافی انسان است که برایش کاربردي نگذاشته بودند و برایش چارهاي نیندیشیده بودند. آنها میخواستند با نیروي اتمی، چراغ فتیلهاي را روشن کنند در حالی که آن نیرو، در این چراغ جز انفجار، چیز ي به بار نمیآورد. نیروي عظیم انسان در این عالم محدود و در این مدت محدود نمیگنجد و اگر در اینجا قرارش دادند همان انفجار است و همان عصیان. درست مثل اینکه در یایی را در استکانی متراکم و محدود کنند.
6- نقش اصلی یک مربی در فرآیند تربیت چیست؟
1) تقویت مهارتهای عملی و کاربردی افراد
2) آزاد کردن فکر انسان از جبرها و اسارتها
3) ایجاد انگیزه و هدف در زندگی افراد
4) فراهم کردن محیط امن و حمایتی برای یادگیری
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 2)
در این جا مربی باید فکر انسان را از جبرهاي حاکم آزاد کند، از جبرهاییکه در درون و در بیرون، انسان را به بند میکشند.
7- شیطان چگونه بر انسان حمله میکند و او را به چالش میکشد؟
1) تحریک نفس و هوسهای انسان.
2) زینت بخشیدن به جلوههای دنیا
3) اغوای انسان ها
4) همه موارد
پاسخ کارشناس ایران استخدام: (گزینه 4)
بشر گرفتار دشمنی است که هیچگاه او را رها نمیکند و او را گرفتار و پابند میسازد. این دشمن این شیطان نقطههاي ضـعف او را مورد حمله قرار میدهدو او را از دو طر یق بیچاره میکند:
١- نفس او و هوسهاي او را تحریک میکند وسوسه میکند، اغوا میکند.
٢- جلوههاي دنیا را زینت میبخشد و هیچها را آن قدر بزرگ میکند که انسان را به بند میکشد و به زنجیر میاندازد.
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.