• ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

آمادگی مجلس برای اصلاح قانون افزایش مرخصی زایمان

آمادگی مجلس برای اصلاح قانون افزایش مرخصی زایمان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آمادگی مجلس برای اصلاح قانون افزایش مرخصی زایمان خبر داد و گفت: در قانون فعلی دولت مجاز به افزایش مرخصی زایمان شده در حالی که باید مکلف به اجرای این قانون می‌شد.

جهت مشاهده اخبار جدید مرخصی زایمان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان، اظهار کرد: با توجه به بحث بحران جمعیتی که متوجه کشور بود مقام معظم رهبری تاکید کردند که نمایندگان در مجلس نهم، مشوق‌هایی را برای بحث افزایش جمعیت مورد توجه قرار دارند که در همین راستا بحث افزایش مرخصی زایمان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در این قانون به جهت عدم کار کارشناسی، به دستگاه‌ها اجازه داده شد تا افزایش مرخصی زایمان را اجرا کنند که همین عدم تکلیف به دستگاه‌ها باعث شد که برخی از نهادها به ویژه بخش غیردولتی از اجرای آن سر باز بزنند.
این نماینده مجلس دهم، گفت: متاسفانه در بخش‌ خصوصی ضعف‌هایی را در اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان مشاهده می‌کنیم به گونه‌ای که این بخش تمایلی برای اجرای این قانون ندارد، در زمان تصویب این قانون بسیاری از مادران به فرزندآوری روی آوردند اما به جهت اجرا نشدن این قانون بسیاری از آنها از کار برکنار شدند.
وی یادآور شد: بهترین روش اجرایی شدن قانون مذکور، آن است که دولت بخشنامه‌ای را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کند تا همه نهادها موظف به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان شوند.
قربانی تاکید کرد: از سویی دیگر اگر در اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان نیز ضعف وجود دارد مجلس این آمادگی را خواهد داشت تا قانون مذکور را اصلاح کرده و در آن به دولت تکلیف کند تا این قانون در بخش دولتی و خصوصی با دقت اجرایی شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: البته این قانون تقریبا در بخش‌های دولتی قابل اجرا است اما بسیاری از نهادهای خصوصی حاضر به اجرای آن نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=647440
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد