۹ سال پیش

استخدام معادن استان ایلام در سال ۹۳

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

جذب نیرو در معادن استان ایلام - سال 93

رییس اداره امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارزش اقتصادی میزان استخراج سالانه معادن استان را 44 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 740 نفر در بخش معدن در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مهندس بهروز زرین‌ کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در سطح کشور در مجموع 68 نوع ماده معدنی شناخته شده وجود دارد که از این تعداد 12 نوع آن در سطح استان موجود است.

وی با بیان اینکه این 12 نوع ماده معدنی در استان از نوع کانی‌های غیرفلزی و از جنس مصالح ساختمانی هستند افزود: در نظر گرفتن این موضوع بیان کننده این است که فلز در سطح استان وجود ندارد و به عبارتی تنوع مواد معدنی در استان ایلام با محدودیت مواجه است.

زرین‌کاویانی اضافه کرد: استان ایلام از تنوع مواد معدنی برخوردار نیست و به همین دلیل این سوال در ذهن متبادر می‌شود که استان ایلام نیاز چندانی بر سر سرمایه‌گذاری در بخش معدن ندارد ولی در حقیقت این گونه نیست.

رییس اداره امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 گروه صنعتی در سطح استان فعالیت دارند تصریح کرد: یکی از گروه‌های هفت گانه، صنایع کانی‌های غیر فلزی هستند که کانی‌های غیر فلزی مصرف کننده مستقیم و غیرمستقیم مواد معدنی استخراجی هستند.

وی به درگیر بودن 40 درصد از فعالیت صنعت استان با صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: به سبب وجود 12 نوع ماده معدنی در سطح استان سرمایه‌گذاری و اشتغال صنعتی در استان تا 40 درصد رونق پیدا کرده است که البته این موضوع، این را نشان می‌دهد که بخشی از قابلیت صنعت استان، معدنی است.

زرین‌کاویانی با اشاره به اینکه مرز بین‌المللی مهران و از همه مهم‌تر وجود بازار بسیار مستعد کشور عراق در همسایگی ما می‌تواند به بازار فروش مصالح ساختمانی تولید از معادن استان تبدیل شود تاکید کرد: مواد معدنی موجود در استان که از جنس مصالح ساختمانی هستند و در نهایت به همین مواد تبدیل می‌شوند می‌توانند با کیفیت بالا به عراق صادر شوند.

رییس اداره امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تشریح مواد معدنی موجود در استان ادامه داد: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک 12 ماده معدنی موجود در استان هستند.

وی به خام فروشی ماده معدنی بیتومین از معادن استان اشاره و تصریح کرد: علت اصلی این امر عدم احداث واحدهای فرآوری این محصول در استان است چرا که سرمایه گذار این زمینه وجود دارد ولی دانش این کار در استان وجود ندارد که این ماده معدنی 160 نوع مصرف در"منبع:ایران استخدام" صنایع مختلف داشته که اگر صنایع فرآوری این محصول در استان وجود داشت ارزش افزوده آن تا 3 برابر افزایش می‌یافت.

زرین‌کاویانی ذخایر قطعی کشف شده از معادن استان را حدود 970 میلیون تن اعلام و عنوان کرد: تعداد معادن فعال در سطح استان 94 معدن بوده که سالانه از این تعداد معدن و 12 ماده معدنی موجود در استان 9 میلیون تن استخراج صورت می‌گیرد.

رییس اداره امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارزش اقتصادی میزان استخراج سالانه معادن استان را 44 میلیارد تومان برآورد و اظهار کرد: 740 نفر در بخش معدن در سطح استان فعالیت می‌کنند .

وی با بیان اینکه همه معادن استان به بخش خصوصی واگذار شده‌اند گفت: کار مطالعاتی ما برای پتانسیل شناسی مناطق انجام می‌شود و متقاضیان اکتشاف از نیم تا 250 کیلومتر مربع می‌توانند در محدوده معدنی فعالیت کنند.

زرین‌کاویانی پراکندگی 12 ماده معدنی در سطح استان را یکنواخت و متوازن دانست و یادآور شد: سیلیس در کمربند جنوبی، بیتومیندر ایوان و کلسیت در هلیلان به وفور یافت می‌شود و 9 ماده معدنی دیگر در سطح استان یکنواخت یافت می‌شوند.

رییس اداره امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه مطالعات اکتشافی جرات سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران بخش معدن می‌دهد خاطر نشان کرد: اشتغال معدنی در استان 3 برابر اشتغال در صنعت است .

وی جا افتادن فرهنگ صنعتی شدن در استان را از مولفه‌های توسعه بخش صنعت اعلام و اضافه کرد: معتقد هستم که سرمایه گذار برای شروع بکار باید نیازمند هیچ دریافت تسهیلاتی نباشد ولی در هنگام تولید می‌تواند از تسهیلات بانکی به عنوان سرمایه در گردش استفاده کرده و تولیدات خود را توسعه بخشد.

زرین‌کاویانی واگذاری آب، برق و حتی زمین رایگان را مشوقی برای سرمایه گذاری افرادی که از سرمایه اصلی خود و بدون دریافت تسهیلات اقدام به راه اندازی واحد صنعتی می‌کنند.دانست خاطر نشان کرد: اگر این مهم تحقق پیدا کند رغبت سرمایه گذاری نیز بیشتر خواهد شد.

رییس اداره امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به معارضین بر روی اراضی ملی اشاره و تصریح کرد: از 100 درصد ذخایر و معادن استان در حال حاضر بین 50 تا 60 درصد فعالیت دارند.

وی به نحوه ارائه تسهیلات بخش معدن پرداخت و گفت: تسهیلات برای اکتشاف یا بهره برداری از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی انجام می‌شود که این صندوق با نقش حمایتی خود ضامنی محکم برای دریافت تسهیلات متقاضی از بانک است.

زرین کاویانی تمرکز بر روی واحدهای تولیدی کوچک ولی موفق را زمینه ساز توسعه صنعت اعلام و بیان کرد: ریسک سرمایه گذاری توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی برای سرمایه گذار بسیار پایین می‌آید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=110138
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد