• ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
  • 1k نظر «نمایش»

استخدام پیمانی چیست؟

استخدام پیمانی چیست؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

استخدام پیمانی 


> تعریف استخدام پیمانی

برابر ماده 6 قانون استخدام کشوری، مستخدم پیمانی کسی است که به موجب قرارداد به طور موقت برای مدت معین و کار مشخص استخدام شود در همین رابطه به استناد ماده یک آیین نامه استخدام پیمانی موضوع تبصره ماده قانونی مرقوم، دستگاه های مشمول قانون استخدام کشوری می توانند به استناد مجوز های قانونی جهت واگذاری پست های موقت سازمانی، نیازهای استخدام پیمانی خود را به موجب قراردادی که طبق مقررات این آیین نامه بین دستگاه های دولتی از یک طرف و داوطلبین خدمت پیمانی از طرف دیگر منعقد می شود تأمین نمایند .
تبصره ماده یک آیین نامه استخدام پیمانی مقرر می دارد، انعقاد قرارداد با مستخدم پیمانی طبق فرمی که توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور ابلاغ می گردد صورت می گیرد و افراد مذکور مطابق بند «ج» ماده 4 قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی به پست های موقت منصوب خواهند شد ضمناً حسب ماده 3 آیین نامه یاد شده مدت قرارداد استخدام پیمانی یک سال است که با رعایت شرایط مقرر در این ماده تا ده سال قابل تمدید است . با توجه به آنچه مذکور افتاد کارمندان پیمانی شاغل در وزارتخانه ها و موسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری تابع مقررات استخدامی پیمانی بوده و تحت پوشش قانون کار قرار ندارند اما از لحاظ بیمه ای از مقررات قانون تأمین اجتماعی تبعیت می کنند.

در ادامه به ذکر نکاتی که در خصوص نیروهای پیمانی کاربردی می‌باشد می‌پردازیم.

> نیروهای پیمانی کاربردی

- در حالت کلی هدف از استخدام پیمانی جذب کردن نیروهایی است که به طور موقت و در مدت زمان معین مشغول به کار می‌شوند.
- بنابراین نهادها و سازمان‌های دولتی مجاز هستند که با رعایت قوانین استخدامی کشور و اخذ مجوزهای قانونی نیروهای مورد نیاز خود را به صورت قرارداد پیمانی استخدام کنند.
- چنانچه قرار باشد که شما به صورت پیمانی استخدام شوید موظف به تکمیل فرمی خواهید بود که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی به شما عرضه می‌شود.
- از جمله مواردی که در این فرم تعیین می‌شود مدت زمان همکاری شما می‌باشد که مدت زمان متداول برای این نوع استخدام یک سال است.
- مدت زمان در نظر گرفته شده برای مرخصی شما که از نیروهای پیمانی نهادی می‌باشید در طول یک سال، یک ماه است.
- استخدام پیمانی در نقطه مقابل استخدام رسمی قرار دارد.
- گفتنی است که اگر شما در طول مدت زمان قرارداد کاری‌اتان عملکرد مناسبی نداشته باشید بعد از این‌که قرارداد کاری‌اتان به اتمام رسید امکان این وجود دارد که مجدداً از سوی کارفرما به همکاری در نهاد مربوطه دعوت شوید.
- بدانید که اگر قرار است تحت عنوان نیروی پیمانی با شرکتی همکاری کنید تحت حمایت قوانین استخدام پیمانی قرار خواهید گرفت و بایستی برای شما بیمه در نظر گرفته شود.

> وظایف و حقوق کارفرما و نیرو در استخدام پیمانی

- کارفرمای شما در قبال شما که از نیروهای پیمانی آن سازمان می‌باشید وظیفه دارد که شما را بیمه کند.
- اگر شما مستخدم پیمانی شرکت یا سازمانی می‌باشید بدانید که بر اساس قوانین حق ندارید که همزمان در دو نهاد دولتی به صورت قرارداد پیمانی فعالیت کنید.
- افزون بر این امکان این‌که شما در سازمان‌های دولتی انتقال یابید وجود ندارد.
- به عبارتی امکان بسترسازی جهت انتقال شما به عنوان نیروی استخدامی پیمانی از نهادی به نهاد دیگر وجود ندارد.
- شایان ذکر است که این انتقال در مواردی از قبیل آموزش، مأموریت موقت و یا با هدف کارآموزی می‌تواند صورت گیرد.
- در صورتی‌که کارفرما قصد ابطال قرارداد با شما را داشته باشد مکلف است که یک ماه قبل این مسئله را به اطلاعتان برساند. البته باید این موضوع را خاطر نشان کرد که عکس این قضیه هم درست است بنابراین چنانچه شما خواهان فسخ قرارداد باشید بایستی کارفرمای خود را در جریان بگذارید.
- چنانچه شما به عنوان نیروی پیمانی بدون دلیل منطقی به مدت ۷ روز از کار خود غیبت کنید قرارداد کاریتان بدون توجه به شما و به صورت یک‌طرفه ابطال خواهد شد.
- چنانچه به عنوان نیروی استخدامی باردار و یا بیمار می‌باشید، موظف هستید که این مسئله را با کارفرمایتان در جریان بگذارید تا وی این موضوع را به اطلاع سازمان تأمین اجتماعی برساند و نهایتاً شما از قوانین حمایتی تعیین شده بهره‌‌مند شوید.
نکته
اگر نهاد و یا سازمانی که در آن مشغول کار هستید خواهان استخدام نیروی رسمی می‌باشند در اولین گام باید این فرد را از بین شما و همکارانتان که از کارکنان پیمانی آن مؤسسه می‌باشید انتخاب کنند. البته باید این موضوع را هم بیان کنیم که چنانچه قرار باشد شما به استخدام رسمی آن نهاد درآیید سابقه کاریتان بررسی خواهد شد.

جهت دانلود آیین نامه استخدام پیمانی اینجا کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=206825
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k