• ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

بیش از ۶ هزار کارگر در استان مرکزی حائز شرایط دریافت بیمه بیکاری شدند

بیش از ۶ هزار کارگر در استان مرکزی حائز شرایط دریافت بیمه بیکاری شدند

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ثبت نام بیش از 7 هزار متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید


خبر 6 اردیبهشت 99: بیش از 6 هزار کارگر در استان مرکزی حائز شرایط دریافت بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تا به امروز  ۷ هزار و ۹۶۰ نفر از مردم استان مرکزی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۶ هزار و ۹۹۰ نفر آنها حائز شرایط هستند.
محمدتقی آبایی روز شنبه ۶ فروردین ماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسب هفته کار و کارگر اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته علیرغم مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی و سیاسی و اعتراضات ایجاد شده در حوزه اجتماعی کشور، با درایت مسئولان استانی و کشوری نسبت به سال های قبل سال بهتری بود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته افزود: سال گذشته در زمینه حق و حقوق کارگران به ویژه در صنایع، شرکت های دارای حقوق معوقه نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن، کاهش ۴۵ درصدی داشته و از ۵۱ شرکت به ۲۷ شرکت رسید و همچنین کارگران دارای حقوق معوق از بیش از ۵هزار نفر به ۱۱۹۷ کارگر و حقوق معوق از ۱۷۲ ماه به ۸۶ ماه کاهش پیدا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: میانگین نرخ بیکاری سال گذشته با سه دهم کاهش نسبت به سال ماقبل آن به ۸.۱ و نرخ بیکاری در زمستان از ۸.۴ در سال ۹۷ به ۶.۹ رسید و استان مرکزی در کاهش نرخ بیکاری رتبه دوم را در کشور کسب کرد.
آبایی با اشاره به ایجاد بیش از ۱۵ هزار شغل شناسنامه‌دار در استان مرکزی گفت: از این تعداد حدود ۱۳ شاغل کارگران مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرما الزام به بیمه کردن کارگران دارد که این مهم در ۷ سال گذشته بی سابقه بوده است. در حال حاضر حدود ۲۰۷هزار کارگر بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد که با احتساب خانواده ها جمعیت این قشر به ۹۷۰ هزار نفر می‌رسد.
مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا در جهان و جمهوری اسلامی ایران سبب بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای مردم در سراسر دنیا شد و به همین دلیل ۲۵ شرکت در استان مرکزی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زودتر از موعد در اسفندماه تعطیل شده بودند که خوشبختانه تمامی این واحدها از اول اردیبهشت ماه مجددا به چرخه تولید بازگشتند البته برخی صنوف پرخطر از جمله مجموعه های ورزشی، استخر و رستوران‌ها همچنان تعطیل هستند.
آبایی افزود: سامانه ثبت نام بیمه بیکاری از اواخر اسفندماه  راه‌اندازی شد و ۷ هزار و ۹۶۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰۰ نفر بوده و این آمار نشان دهنده رشد ۱۳ برابری ثبت نام بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در مرحله نخست  ۶هزار و ۹۹۰ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند که از مجموع افراد تایید شده در این سامانه سه هزار و ۴۰۰ نفر به دلیل حوادث غیرمترقبه از جمله ویروس کرونا به بیکاران استان مرکزی افزوده شدند و مقرر شده بین یک تا سه ماه به این افراد حقوق بیمه بیکاری پرداخت شود و کارفرما موظف به بکارگیری مجدد این افراد است. در صورت عدم بکارگیری مجدد، افراد می‌توانند از طریق هیئت های حل اختلاف پیگیری لازم را انجام دهند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین به منظور جلوگیری از تعدیل کارگر، مقرر شده دولت تسهیلاتی را از هفته سوم اردیبهشت ماه طی دو مرحله به مشاغلی که الزاما تعطیل شده و افرادی که از بابت کرونا دچار آسیب شده اند، به ازای هر کارگر بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان پرداخت کند.
به گفته وی، تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به واحدهای تعطیل شده که کارگران خود را حفظ کرده اند تعلق می‌گیرد و اقساط آن از مهرماه کسر خواهد شد. تضامین لازم برای تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی یک سفته، تا ۴۸ میلیون تومان یک سفته و یک ضامن و تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومان یک سفته و دوضامن و ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان یک سفته و سه ضامن است و متقاضیان دریافت تسهیلات بیش از ۱۸۰ میلیون تومان باید طبق شرایط بانکی تضامین لازم را فراهم کنند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1807977
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد