• ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

تاسیس بسیج کارآفرینی

تاسیس بسیج کارآفرینی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

شروع به کار بسیج کارآفرینی

طی مراسمی با حضور مدیران دولتی و خصوصی سازمانهای فنی و حرفه‌ای کشور، شهرداری تهران و سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور، مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی کشور (بسیج کارآفرینی) به طور رسمی آغاز به کار کرد.

 در این مراسم ناصر قدیر کاشانی - رییس مرکز بسیج کارآفرینی کشور - با اشاره به فرایند شکل‌گیری این مرکز گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور معضل بیکاری است و دغدغه ما این بود که چگونه شغلی ایجاد کنیم که هم سرعت زیادی داشته باشد و هم به بدنه دولتی متکی نباشد لذا از همان روزهای اول تلاش کردیم تا به توان خود متکی باشیم و بعدها با بررسی‌هایی که صورت گرفت پتانسیل‌هایی را در بدنه بخش‌های دولتی دیدیم.

وی هدف از تشکیل بسیج کارآفرینی را یکپارچه کردن امکانات دولتی با سرمایه و تفکر بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: بسیج کارآفرینی یک تشکل مردم نهاد با سرمایه‌گذاری خصوصی و حمایت معنوی و مادی است که در این طرح همکاری و حمایت سه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بسیج علمی و پژوهشی کشور و شهرداری تهران را به کمک گرفته است.

کاشانی به فرآیند شکل‌گیری مرکز و نحوه همکاری بخش خصوصی و دولتی در این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح مدت 5 ماه است که از سوی کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و تلاش ما این است که با همکاری و تعامل ارگانها و سازمانهای مختلف این طرح در بالاترین سطح اجرایی و کیفی پیاده شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اول سازان ادامه داد: درصددیم تا طرح‌های موجود در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات را پیش ببریم و در این مسیر به دنبال شناسایی و عملیاتی کردن ایده‌ها و طرح‌های قابل اجرا در این بخش هستیم.

وی گفت: در حال حاضر یکسری طرح‌ها به صورت کاغذی در دست افراد است که بنا به دلایلی امکان آغاز و اجرا پیدا نکرده است و تاکید ما روی طرح‌هایی است که هنوز عملیاتی نشده است مثل طرح‌های در دست دانشجویان که برای تبدیل شدن به تولید و محصول، نیازمند منابع مالی است.

کاشانی با اشاره به فراخوان طرح از طریق سایت مرکز اظهار کرد: به دنبال شناسایی طرح‌های مورد نظر برای تبدیل به محصول، تیم‌های مجربی را استخدام کرده‌ایم که وظیفه تامین فضای، سرمایه اولیه برای خرید ملزومات، تامین مالی و اعتباری طرح‌ها و همچنین مشاوره‌های بیمه‌ای و مالیاتی را برعهده دارند.

به گفته وی مرکز بسیج کارآفرینی آمادگی دارد تا حقوق و دستمزد صاحبان طرح‌ها را نیز بپردازد تا در جریان اجرا و عملیاتی کردن طرح‌های خود نظر مادی دغدغه‌ای نداشته باشند.

این کارآفرین نمونه با بیان اینکه این مدل در دنیا امتحان شده و جواب داده است، تبدیل طرح و ایده به مدل‌های تجاری را از اهم برنامه‌های مرکز بسیج کارآفرینی کشور ذکر کرد و ادامه داد: ‌حذف بروکراسی اداری و سرعت عمل در انجام کار، شاخص عملکرد بخش خصوصی است و این امر از مزایای اجرای طرح توسط بخش خصوصی به شمار می‌رود.

کاشانی درعین حال با دعوت از صاحبان طرح‌های ICT محور برای همکاری، جذب طرح‌ها و ایده‌های گوناگون در حوزه ICT (ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات) در سال اول را گام نخست و ورود به زمینه‌های دیگر را گام دوم اجرای طرح در سال 1394 عنوان کرد.

وی در پایان راه اندازی کلینک کار و شبکه کارآفرینان کشور را از برنامه‌های آتی مرکز ذکر کرد و گفت: اگر چه مکن است در جریان اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شویم ولی ریسک عملیاتی کردن آن را می‌پذیریم و امیدواریم که تا پایان امسال 500 طرح در حوزه ICT را به ثمر برسانیم.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه چهارجانبه میان سازمان بسیج علمی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، شهرداری تهران و شرکت سرمایه‌گذاری اول سازان به عنوان مجری طرح به امضا رسید و سامانه پیامکی 10002422 و سایت www.BKA1.IR به عنوان راههای ارتباطی با مرکز بسیج کارآفرینی کشور معرفی شد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=106081
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد