• ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

حل مشکلات اشتغال با تدوین سند توسعه اشتغال

حل مشکلات اشتغال با تدوین سند توسعه اشتغال

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

به گفته مسئولین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نداشتن برنامه مشکل اشتغال ایران است.

حامد ویس‎کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: یکی از برنامه‎های اداره کل تدوین سند توسعه اشتغال است تا با این کار مشکل بیکاری در استان حل شود.

وی اضافه کرد: مشکل بیکاری در استان جدی است و همه دستگاه‎های اجرایی و مسوولان خصوصاً استاندار، نمایندگان و مدیران برای حل آن در تلاش هستند.

ویس‎کرمی ادامه داد: با تلاش‎ بخش‎های دولتی، خصوصی و تعاون در چند سال اخیر خصوصاً در بحث زیرساخت‎ها فعالیت‎های بسیار خوبی صورت گرفته که امید می‎رود در سال‎های اخیر نتایج مؤثر آن را شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از مشکلات اصلی کشور و به طور خاص لرستان در بحث اشتغال و سرمایه‎گذاری نداشتن برنامه است؛ برای هر کاری نیاز به یک برنامه و نقشه است تا بر مبنای آن در مسیر قدم برداریم و آن را طی کنیم.

این مقام مسوول اظهار کرد: از اواخر سال 90 و اوایل 91 تدوین سند توسعه اشتغال در استان آغاز و با مشارکت 83 دستگاه اجرایی اعم از مراکز آموزشی، پژوهشی، شورای عالی اشتغال کشور، شرکت مشاور استانی و مشاوره مادر، طی جلسات متعدد کارشناسی در پایان 91 کار تدوین آن و سرمایه‎گذاری استان به پایان رسید.

وی بیان کرد: به موجب سند، در قانون پنجم، علی‎القاعده 144 هزار میلیارد ریال سرمایه‎گذاری توسط بخش‎های مختلف اعم از دولتی، خصوصی و تعاون در استان صورت گرفت.

ویس کرمی گفت: در صورتی که این برنامه تحقق پیدا کند 103 هزار فرصت شغلی ایجاد می‎شود و می‎توان گفت از نظر اشتغال 59 درصد از حجم ایجادی در بخش خدمات، 25.8 درصد در صنعت و 14.8 درصد نیز در بخش کشاورزی خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس ظرفیت سنجی که در استان تدوین شده، در برش دستگاهی برای هر شهرستان یک سند و دفترچه خدمات سرمایه‎گذاری تهیه شده است.

او تصریح کرد: در این دفترچه ظرفیت‎ها، پتانسیل‎ها و اولویت‎های سرمایه‎گذاری و برنامه مشخص اشتغال در آن شهرستان مشخص شده است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در ابتدای سال ‎جاری این سند را برای اجرا به دستگاه‎های اجرایی ابلاغ کردیم و پیگیری آن را مطالبه می‎کنیم.

ویس‎کرمی با اشاره به برگزاری جلساتی درباره این مطلب در استان اظهار کرد: انتظار می‎رود دستگاه‎های اجرایی برنامه‎ها را به طور جدی پیگیری کنند تا در آینده به نتیجه مطلوبی برسیم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=23777
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد