• ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
  • 1k نظر «نمایش»

دستورالعمل برگزاری آزمون عملی آتش نشانی

دستورالعمل برگزاری آزمون عملی آتش نشانی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دستورالعمل برگزاري آزمون عملی آتش نشان در شهرداري هاي شهرهاي تازه تاسیس

جهت ورود به صفحه اصلی استخدامی سازمان آتش نشانی اینجا کلیک کنید


به منظور انتخاب نیرويانسانی مناسب در ابعاد جسمی و روانی براي انجام صحیح، دقیق و بهنگام وظیفه اطفاء حریق و امداد و نجات (بند 14 ماده 55 قانون شهرداري مصوب 1334 ) در شهرداري ها و به استناد تبصره سه ماده هفت دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداري هاي شهرهاي تازه تاسیس مصوب 1392/12/17 شوراي توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداري ها و دهیاري هاي کشور، دستورالعمل برگزاري آزمون عملی براي مشاغل آتش نشان، و راننده وسائط نقلیه تندرو سنگین (براي تصدي پست آتشنشان راننده) در شهرداري هاي شهرهاي تازه تاسیس، به شرح زیر ابلاغ می گردد.
ماده 1- این دستورالعمل براي دستیابی به اهداف زیر تهیه شده است:

سنجش توانمندیهاي حسی، حرکتی و مهارت هاي فنی مورد نیاز داوطلبان براي تصدي مشاغل صدرالاشاره.
ارزیابی توان جسمی، میزان آمادگی جسمانی و وضعیت روانی متقاضیان با استانداردها و مقتضیات شغلی.
ثبت وضعیت توان و سلامت جسمی در بدو استخدام جهت مقایسه با تست ها و معاینات بعدي و بررسی اثر شرایطکار در آتش نشانی بر کارکنان
یکسان سازي و ایجاد وحدت رویه در فرایند بکارگیري نیروي انسانی آتش نشان براي تصدي مشاغل صدرالاشاره.
ماده 2- دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري بر اساس ماده هفت دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداري هاي شهرهاي تازه تاسیس و تبصره هاي آن، به تعداد سه برابر مجوز بکارگیري نیروي انسانی به تفکیک در رشته شغلی آتش نشان و راننده وسائط نقلیه تندرو سنگین (براي تصدي پست آتش نشان راننده) را در هر شهرداري به ترتیب نمره فضلی به شرط دارا بودن حد نصاب براي شرکت در آزمون عملی معرفی می نماید

ماده 3- مراحل آزمون عملی به شرح زیر می باشد.
1 - معاینات پزشکی اولیه: مرحله اول آزمون عملی شامل معرفی داوطلبین موضوع ماده دو این دستورالعمل به پزشک طب کار مورد تایید استانداري براي انجام معاینات پزشکی اولیه جهت تایید یا عدم تایید توانایی داوطلب براي ورود به مرحله دوم آزمون عملی میباشد.
2 - ارزیابی آمادگی جسمانی: مرحله دوم شامل ارزیابی قدرت، سرعت، استقامت، چابکی و انعطاف پذیري داوطلب است که داراي دو بخش ارزیابی عمومی و تخصصی از میان داوطلبین پذیرفته شده در مرحله اول آزمون عملی میباشد.
3 - معاینات پزشکی نهایی: مرحله سوم آزمون عملی شامل معرفی داوطلبین پذیرفته شده بر اساس تبصره ماده 18 دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداري هاي شهرهاي تازه تاسیس پس از اعمال، با ضریب یک براي آزمون تخصصی و ضریب دو براي مرحله دوم آزمون عملی به ترتیب نمره فضلی در سقف تعداد مجوزهاي استخدامی در هر رشته شغلی و در هر شهرداري، جهت انجام معاینات پزشکی به مرکز طب کارمورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براي انجام معاینات پزشکی تکمیلی می باشد.

ماده 4- فرایند معاینات پزشکی اولیه در چارچوب پیوست شماره یک این دستورالعمل به شرح زیر است.
1 - دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري فهرست داوطلبین موضوع ماده دو این دستورالعمل را به پزشک طب کار مورد تایید استانداري جهت انجام معاینات پزشکی اولیه به همراه پیوست شماره یک این دستورالعمل ارسال مینماید.
2 - دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري برنامه زمانبندي مراجعه داوطلبین مربوط را به پزشک طب کار از طریق وب سایت رسمی استانداري و سایر شیوه هاي مقتضی به اطلاع تمامی آنان میرساند.
3 - پزشک طب کار نسبت به انجام معاینات پزشکی مربوط اقدام و نتیجه را در پیوست شماره یک این دستورالعمل به دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري اعلام و به اطلاع داوطلبین می رساند.
4 - دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري فهرست داوطلبینی را که توانایی آنان براي ورود به مرحله دوم آزمون عملی توسط پزشک طبکار مورد تایید قرار گرفته است را حداقل یک هفته قبل از زمان برگزاري مرحله دوم آزمون عملی در سایت رسمی استانداري به همراه زمانبندي و مکان برگزاري آزمون اعلام می نماید.

ماده 5- ارزیابی آمادگی جسمانی (مرحله دوم آزمون عملی) در چارچوب پیوست شماره دو این دستورالعمل شامل ارزیابی عمومی و ارزیابی تخصصی به شرح زیر می باشد.
1 - ارزیابی عمومی: ارزیابی عمومی در هفت مرحله شامل پرش طول، دوي 9*4 متر و دوي 45 متر، دوی 540 متر درازنشست، بارفیکس یا کشش از میله، انعطاف تنه به جلو از داوطلبین بعمل می آید.
2 - ارزیابی تخصصی: ارزیابی تخصصی در دو مرحله شامل حمل دو عدد خاموش کننده آتش شش کیلوگرمی در طی مسیر 50*2 متر و قدرت بالاتنه با استفاده از دستگاه پارالل می باشد.
تبصره 1- هدف، نحوه اجرا و استانداردهاي هر یک از مراحل مذکور در ارزیابی آمادگی جسمانی (عمومی و تخصصی) بر اساس پیوست شماره سه این دستورالعمل خواهد بود.
تبصره 2- امتیاز داوطلبین مطابق جدول آزمون آمادگی جسمانی در قالب پیوست شماره دو محاسبه می گردد. حد نصاب آزمون عملی، کسب حداقل 400 امتیاز از 900 امتیاز می باشد.

ماده 6- دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري امتیاز آزمون عملی داوطلبینی که در مرحله اول آزمون عملی (معاینات پزشکی اولیه) پذیرفته شده و در مرحله دوم (ارزیابی آمادگی جسمانی) حدنصاب آزمون را کسب نموده اند را در سقف 100 امتیاز محاسبه می نماید.
ماده 7- نمرات نهایی داوطلبین بر اساس تبصره ماده 18 دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداري هاي شهرهاي تازه تاسیس، با ضریب 1 براي آزمون تخصصی و ضریب 2 براي آزمون عملی محاسبه و داوطلبان بر اساس نمرات فضلی و در سقف تعداد مجوز در هر رشته شغلی و هر شهرداري براي طی مرحله سوم آزمون عملی معاینات پزشکی نهایی معرفی می شوند.
ماده 8- فرایند معاینات پزشکی نهایی به شرح زیر است.
1- دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري فهرست پذیرفتهشدگان موضوع ماده هفت این دستورالعمل را به مرکز طب کار مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت انجام معاینات پزشکی نهایی ارسال می نماید.
2- دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري برنامه زمانبندي مراجعه داوطلبین مربوط را به مرکز طب کار از طریق وب سایت رسمی استانداري و سایر شیوه هاي مقتضی به اطلاع تمامی آنان می رساند.
3 - مرکز طب کار نسبت به انجام معاینات پزشکی در سه بخش زیر اقدام و نتیجه را به دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري اعلام می نماید.
الف- تست بینایی، شنوایی سنجی، اسپیرومتري (تنفس) و آزمایش خون و ادرار
ب - تست عدم اعتیاد به مواد مخدر (طبق آزمایش هاي تخصصی تست اعتیاد)
ج- تست تشخیص روانی شامل؛ عدم ترس از ارتفاع، عدم ترس از خون و عدم مشکلات و اختلالات روانی که مطابق نظر متخصص مربوطه بررسی و اعلام می گردد.

تبصره - در صورتیکه تعدادي از داوطلبین در مرحله سوم آزمون عملی از فهرست پذیرفته شدگان حذف شوند دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري می تواند از سایر داوطلبین پذیرفته شده موضوع ماده هفت این دستورالعمل به ترتیب نمره فضلی براي طی مرحله سوم آزمون عملی استفاده نماید.

ماده 9- پذیرفته شدگان مرحله سوم آزمون عملی براي طی مراحل بعدي به گزینش معرفی خواهند شد.
تبصره - در صورتیکه تعدادي از داوطلبین در مرحله گزینش از فهرست پذیرفته شدگان حذف شوند دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري می تواند از سایر داوطلبین پذیرفته شده موضوع ماده هفت این
دستورالعمل در صورت کسب تاییدیه مرحله سوم آزمون عملی به ترتیب نمره فضلی استفاده نماید.
ماده 10 - در برگزاري مرحله دوم آزمون عملی شامل ارزیابی عمومی و ارزیابی تخصصی آمادگی جسمانی داوطلبین موارد زیر توسط دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري رعایت خواهد شد.
1 - آزمون داخل سالن ورزشی و در شرایط یکسان براي کلیه داوطلبان انجام می شود. لازم به ذکر است تست هاي دوي 540 متر و حمل خاموش کننده میتواند در فضاي خارج از سالن برگزار گردد. کلیه شرکت کنندگان در آزمون ارزیابی آمادگی جسمانی باید ملبس به لباس ورزشی مناسب (شامل؛ شلوار، پیراهن، کفش و..) باشند.

2- چیدمان ایستگاهها با توجه به شرایط سالن ورزشی، تعداد داوطلبین و سایر شرایط موثر برنامهریزي و انجام می شود. این چیدمان باید در شرایط کاملاً ایمن و مناسب با نوع حرکت پیشبینی گردد.
چیدمان دستگاهها به ترتیب پرش طول، دراز و نشست دوي 9*4 متر ، بارفیکس ، دوی 45 متر قدرت بالاتنه، تست انعطاف تنه به جلو، حمل خاموش کننده و دوي 540 متر پیشنهاد میگردد. ترتیب انجام
ارزیابی ها، می باید براي کلیه داوطلبین به طور یکسان رعایت گردد.
3-  داوري آزمون توسط داوران با تجربه سازمان تربیت بدنی و یا آموزش و پرورش انجام می پذیرد. به منظور یکسانسازي نحوه داوري، فیلم آموزشی نحوه برگزاري آزمون عملی از قبل براي داوران مذکور نمایش داده می شود. داوران هر نوع ارزیابی از ابتدا تا انتهاي آزمون براي داوطلبین ثابت می باشند مگر در شرایط خاص که با تایید کمیته برگزاري آزمون تغییر می کند.
4- ارزیابی آمادگی جسمانی (عمومی و تخصصی) بصورت پشت سرهم انجام خواهد شد. به گونهاي که از قبل ایستگاهها طراحی و مشخص شده و داوطلب به ترتیب به ایستگاه اول فراخوانده میشود، بعد از ارایه توضیح کلی در مورد نحوه انجام آزمون ارزیابی (توسط داور آزمون)، رکورد وي ثبت شده، سپس داوطلب به ایستگاه دوم و به ترتیب به ایستگاه هاي بعدي معرفی خواهد شد. لازم به ذکر است داوطلبین بین دو ایستگاه میتوانند استراحت کوتاهی داشته باشند

5- کلیه داوطلبین می بایست بیمه حوادث ورزشی شوند.
ماده 11 - ترکیب و وظایف کمیته برگزاري آزمون عملی به شرح زیر است.
الف - ترکیب کمیته برگزاري:
مدیرکل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري(رییس کمیته)
نماینده حراست استانداري
نماینده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداري مرکز استان
یک نفر از داوران به انتخاب رییس کمیته
نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان
ب- وظایف کمیته برگزاري:
تایید صحت برگزاري آزمون
تعیین تعداد داوران مورد نیاز جهت انجام آزمون عملی، با توجه به شرایط برگزاري آزمون
تعیین میزان هزینه هاي برگزاري آزمون عملی با توجه به شرایط برگزاري و امکانات استانداري و  شهرداري هاي استان،
تعیین محل برگزاري آزمون
تعیین پزشک و مرکز طب کار
پیوستهاي دستورالعمل:
پیوست شماره یک- معاینات پزشکی اولیه

جهت دریافت فایل معاینات پزشکی اینجا کلیک کنید

پیوست شماره دو - ارزیابی آمادگی جسمانی

جهت دریافت فایل ارزیابی آمادگی جسمانی اینجا کلیک کنید

پیوست شماره سه - هدف، نحوه اجرا و استانداردهاي هر یک از مراحل ارزیابی آمادگی جسمانی (عمومی و تخصصی)

جهت دریافت فایل نحوه اجرا و استانداردهای ارزیابی آمادگی جسمانی اینجا کلیک کنید

 

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=539690
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k