• ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

دغدغه‌های شغل خیاطی

دغدغه‌های شغل خیاطی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 دغدغه‌های شغل خیاطی خانگی

درآمد شغل خیاط خانگی مناسب است اما شرط آن داشتن تخصص و مهارت و همچنین داشتن شهرت و سابقه کاری مناسب است.

خیاطی حرفه‌ای است که باوجودی که اختصاص به گروه جنسی زن یا مرد ندارد اما برای بسیاری یادآور نقش زنان و تخصص آنها در این حرفه است. به‌ویژه زمانی که صحبت از خیاطی خانگی به میان می‌آید.  خیاط‌های خانگی خیلی مواقع درآمد خوبی دارنداما به دلیل زیر زمینی بودن، نقشی در پرداخت مالیات و ... به عنوان یک کسب و کار ندارند. از طرف دیگر از مزایایی همچون بیمه، عیدی و بازنشستگی هم برخوردار نیستند.
شغلی با انتظارات زیاد
یک خیاط خانگی در این زمینه به «کسب‌وکار» گفت : حساسیت و ظرافت کار خیاطی بسیار بالاست. درصورت هرگونه اشتباهی الگوی مورد نظر برای کار به‌هم می‌ریزد و ساختمان کار از هم می‌پاشد. وی توضیح داد: مشتری‌ها بسیار تاکید دارند پارچه آنها به همان مدل و الگویی که می‌خواهند، دربیاید. البته این کار برای یک خیاط حرفه‌ای کار دشواری نیست اما در هرصورت مشتری‌ها سلایق و علایق متنوع و متفاوت از هم دارند که نمی‌توان با بی‌توجهی از کنار آن گذشت. برخی مواقع برخی مشتری‌ها باوجود اینکه طرح و مدلی که می‌دهند، همان چیزی است که خود خواسته‌اند، پایان کار از آن ناراضی هستند و مشکل انتخاب خود را به بی‌مهارتی خیاط نسبت می‌دهند. البته همه مشتری‌ها هم اینگونه نیستند اما در هرصورت این شغل هم زحمت زیادی دارد و هم اینکه انتظارات مردم از آن بسیار بیشتر از انتظارات از سایر مشاغل است.
مهارت بیشتر، درآمد بیشتر
این خیاط ادامه داد: درآمد شغل خیاطی ارتباط مستقیمی با مهارت و تخصص فرد دارد، یعنی هر چقدر فرد خیاط مهارت بیشتری داشته باشد، تعداد کار بیشتری قبول می‌کند و تعداد مشتری بیشتری خواهد داشت و علاوه بر آن سرعت عمل بیشتری به خرج می‌دهد اما برای خیاط‌های تازه‌کار و آنها که کار خود را شروع نکرده‌اند، این کار زمانبر و سخت است.
جذب مشتری با جلب رضایت وی
وی ادامه داد: شغل خیاطی هر چقدر هم که درآمد داشته باشد، سختی‌ها و مشقت‌های خاص خود را دارد، فرد خیاط با دو مشکل مواجه است؛ تنفس گردوغبار پارچه‌ها و همچنین درصورت کار مداوم با ضعف بینایی و مشکل دید مواجه خواهد شد، چراکه دقت در طرح و الگوی مدل کار و تمرکز چشم روی یک نقطه مشخص در طولانی مدت به چشم آسیب می‌زند. این خیاط گفت: یک خیاط خانگی بیمه، عیدی و مزایایی مانند آن دریافت نمی‌کند و مانند سایر مشاغل خانگی متکی به کار و زحمت خود است. البته یکی از خوبی‌هایی که در این شغل می‌توان دید، داشتن همیشگی مشتری است به‌طوری که همه به لباس و تنوع در آن احساس نیاز می‌کنند. با تغییر فصل‌ها نوع لباس هم تغییر می‌کند. بنابراین این شغل برای همه فصل‌های خود مشتری دارد و هرگز دیده نمی‌شود که کسی از لباس خریدن بی‌نیاز باشد. وی گفت: البته برای خیاط‌های خانگی داشتن شهرت و سابقه کاری خوب لازمه جذب مشتری است، چراکه یک خیاط خانگی به‌طور مستقیم با مشتری‌ها در ارتباط است و در صورتی که مشتری از کار وی راضی نباشد، ترجیح می‌دهد  به خیاط دیگر یا یک مغازه برای تهیه لباس خود رجوع کند. وی توضیح داد که آنچه باعث می‌شود مشتری به یک خیاط رجوع کند، طرح لباس و مدل آن است. بیشتر مواقع ممکن است یک مشتری مدل و طرحی را که مدنظر دارد، در بازار پیدا نکند یا اگر پیدا کند قیمت آن به اندازه‌ای بالا باشد که خرید آن برای وی به‌صرفه نباشد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=569365
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد