۸ سال پیش

راهبرد کاهش ریسک در استارتاپ ناب

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

استراتژی کاهش ریسک در استارتاپ ناب

شروع هر کسب‌وکار و حرفه‌ای ریسک و خطرات خاص خود را دارد و ممکن است به شکست یا موفقیت بینجامد.

در استارتاپ‌های ناب سعی بر این است که از میزان ریسک و خطرات تا جایی که ممکن است کم کنند و شانس موفقیت و رسیدن به هدف را بالا ببرند.
امیر محسنی، عضو اتاق بازرگانی در رابطه با استارتاپ ناب، ریشه و اهداف آن به «کسب‌وکار» گفت: وظیفه مهم در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، تحقیق برای اعتبار، ارزیابی و توسعه ایده یا مفاهیم کسب‌وکار است. اگر ارزش یک شرکت براساس تکنولوژی آن شرکت باشد، مهم است که بنیان‌گذاران از مالکیت معنوی ایده‌های خود حفاظت کنند. استارتاپ ناب یک متدولوژی مدرن، محبوب و موفق کارآفرینی است.
وی درباره استارتاپ ناب گفت: استارتاپ ناب سیستمی است برای ساخت یک کسب‌وکار یا محصول در موثرترین راه ممکن برای کاهش ریسک شکست. در این رویکرد برای راه‌اندازی کسب‌وکار و محصول همه ایده‌های محصول و کسب‌وکار فرضیاتی تلقی می‌شوند که باید با آزمایش کردن سریع در بازار اعتبارسنجی شوند. این رویکرد بر آزمایش کردن علمی، بیرون دادن تکرار شدنی محصول و بازخورد مشتریان استوار است تا به یادگیری معتبر برسد.
محسنی توضیح داد: همانند رویه‌های مدیریت ناب، فلسفه استارتاپ ناب به دنبال حذف کارهای بی‌فایده و افزایش کارهای ارزش‌آفرین طی فاز ساخت محصول است به‌گونه‌ای که استارتاپ‌ها بتـوانند بـدون نیـاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان بیرونی، طرح‌های کسب‌وکار مفصل و محصولی بی‌نقص، شانس موفقیت بیشتری داشته باشند.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: کمال در ساخت محصول، طرح‌های کسب‌وکار درازمدت در یک بازار غیرقطعی یا ناشناخته یا مفروضات اعتبارسنجی نشده، همگی چیز‌هایی هستند که به‌کاربرندگان استارتاپ ناب از آنها پرهیز می‌کنند.

ریشه استارتاپ ناب
محسنی درباره ریشه استارتاپ ناب گفت: اریک ریس (ERIC RIES) در سپتامبر 2008 برای نخستین‌بار در وبلاگ خود از عبارت LEAN STARTUP استفاده کرد. باوجود آنکه در آغاز برای شرکت‌های با فناوری بالا بود از آن زمان تاکنون کاربرد آن به هر فرد، تیم یا شرکتی که به دنبال معرفی محصول یا خدمتی نو در بازار بوده، گسترش یافته است. اکنون محبوبیت استارتاپ ناب از زادگاهش سیلیکون ولی بسیار فراتر رفته و در سراسر جهان گسترش یافته است.
این عضو اتاق بازرگانی همچنین درباره فلسفه استارتاپ ناب گفت: فلسفه استارتاپ ناب مبتنی بر تولید ناب است؛ یک روش تولید جدید که در دهه 60 میلادی توسط تویوتا به‌کار گرفته شد و به «سیستم تولید تویوتا» هم معروف است و پس از موفقیت‌های تویوتا در دهه‌های بعد، نخست توسط خودروسازان غربی و سپس در صنایع دیگر کاربرد یافت. سیستم تولید ناب به عنوان هدفش، کاهش دادن هزینه‌ها و مصرف منابع برای مواردی که ایجاد ارزش برای مشتری نمی‌کند را درنظر می‌گیرد. درنتیجه به‌طور خاص متمرکز می‌شود تا کارها و داشته‌ها را در سراسر خط مونتاژ به حداقل مورد نیاز برای مشتری برساند اما درصورت نیاز از کارت کانبان استفاده می‌شود.
وی گفت: استارتاپ ناب از ترکیب تولید ناب، گسترش مشتریان و توسعه نرم‌افزاری چابک به همراه آموزه‌هایی از استارتاپ‌های موفق به وجود آمد.

استراتژی خروج
محسنی همچنین در رابطه با استراتژی خروج گفت: استراتژی خروج یک مفهوم کلیدی در برنامه‌ریزی است و تقریبا درباره هر پروژه‌ای مستقل از موضوع پروژه تعریف می‌شود. برای حصول موفقیت در هر کاری مانند شغل، تحصیل، سفر، پیوند، جدایی و هر چیز دیگری باید بدانیم استراتژی خروج ما چیست، آیا راه بازگشت داریم؟
وی توضیح داد: شناگران پیش از آنکه در یک مسیر طولانی شنا کنند، راه بازگشت به نقطه شروع را هم درنظر می‌گیرند. حتی وقتی مغازه می‌رویم تا لباس یا چیز دیگری بخریم، ابتدا باید خاطرجمع باشیم که می‌توانیم در صورت لزوم پس بدهیم یا خیر. داشتن انتخاب خروج از یک تصمیم نقش مهمی در تصمیم‌گیری دارد.
وی ادامه داد: بعد از لشکرکشی به عراق و افغانستان، وقتی مهاجمان به مشکلات بزرگ افتادند، فکر و ذکرشان استراتژی خروج بود و دیدیم در عراق سیاست آمریکا تغییر کرد و استراتژی خروج کلید خورد. در افغانستان نیز استراتژی خروج در دستور کار رهبران ایالات متحده است. در همه جنگ‌ها فرماندهان ضمن طرح حمله، فکر عقب‌نشینی و خروج از صحنه عملیات را هم می‌کنند.
استراتژی خروج خودش یک علم است. فقط جنگ نیست که احتیاج به استراتژی خروج دارد، از زدن یک شرکت گرفته تا پیوند با یک گروه سیاسی و حتی رفتن به آسمان‌خراش، لازم است راه درروی آن را هم بشناسیم وگرنه در شرایط خطیر با مشکل روبه‌رو می‌شویم. برای همین در بیشتر ساختمان‌های عمومی علامت استراتژی خروج را به دیوار می‌زنند و زیر آن نقشه‌ای از ساختمان و مسیر‌های خروجی به نحوی ترسیم شده که توجه حاضران در آن مکان را جلب کند. هدف آن است اگر سانحه‌ای مثل آتش‌سوزی رخ داد، همه بتوانند راه گریز را پیدا کنند.
برگشت به وضع نخستین آنقدر بدیهی است که حتی مایکروسافت هم گوشی دستش آمده و مفیدترین کلیدی را که درست کرده، «کنترل زد» است که اگر اشتباهی کردیم، (مثلا متنی را نوشتیم و پاک کردیم و بعد پشیمان شدیم) بتوانیم برگردیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=569597
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد