۸ سال پیش

رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی
رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی

رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

خراسان رضوی رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه یارانه تولید به هیچ واحد صنعتی استان تعلق نگرفته است، گفت: خراسان رضوی رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فیروز ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تمامی واحد‌های صنعتی که ظرفیت و نیرو‌های خود را در یک سال گذشته حفظ کرده‌اند باید تقدیر شوند اما به صورت نمادین در هفته صنعت امسال از 30 واحد نمونه صنعت، معدن و تجارت تجلیل می‌شود.
وی افزود: تجلیل از خدمات واحد‌های نمونه معدنی و صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، واحد‌های تحقیق و توسعه و پیشکسوتان صنعت و معدن در دستور کار ما قرار دارد همچنین به مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط از 30 تیرماه تا دوم مرداد ماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
ابراهیمی اعلام کرد: آثار 53 خبرنگار اقتصادی‌نویس در عرصه رسانه‌های مکتوب، روزنامه‌ها، مجلات و خبرگزاری‌ها بررسی می‌شود و برگزیدگان در حوزه‌های گزارش، تیتر و زمینه‌های دیگر تجلیل می‌شوند.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در استان ما 5 هزار و 747 واحد تجاری فعالیت می‌کنند که در بین استان‌های کشور در حوزه تعداد واحد‌های صنعتی رتبه سوم و در زمینه سرمایه‌گذاری دارای جایگاه ششم کشور هستیم.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ما در بخش صنعت 11 هزار میلیارد تومان است همچنین به صورت میانگین در هر واحد صنعتی 33 نفر اشتغال دارند که به صورت کلی 185 هزار نفر اشتغال مستقیم توسط صنعت در استان ایجاد شده است.
ابراهیمی در ارتباط با فعالیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سال 93 گفت: 448 پروانه بهره‌برداری در سال 93 صادر شده که در این زمینه در بین استان‌های کشور در حوزه اشتغال دارای رتبه نخست، سرمایه رتبه پنجم و از نظر تعداد دارای رتبه نخست هستیم، همچنین سال گذشته 6 هزار جواز تاسیس صادر شده که در این زمینه از نظر تعداد در بین استان‌های کشور دارای رتبه چهارم، سرمایه‌گذاری هفتم و از نظر اشتغال دارای جایگاه چهارم هستیم.
وی ادامه داد: در زمینه طرح‌های توسعه استان ما در بین استان‌های کشور از نظر تعداد دارای رتبه چهارم و از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال دارای جایگاه سوم بوده و سال گذشته به جزء سه حوزه نساجی، سیمان و الکتروموتور‌ها در مابقی حوزه‌های صنعت ما افزایش تولید را شاهد بوده‌ایم.
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه سرامیک، قطعات خودرو و مواد غذایی بیشترین سهم تولید ما را شامل شده است، گفت: 695 پروانه بهره‌برداری و در راستای آن 10 هزار اشتغال در استان وجود دارد و شرایط استان به طور کلی رو به رشد است که امیدواریم به کمک دولت به شرایط بهتر و افزایش تولید دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در استان ما 95 درصد صنعت مرتبط به بخش خصوصی است و تصمیمات دولت نقش مستقیمی بر صنعت استان دارد، افزود: در استان هزار و 341 طرح توسعه وجود دارد اما برای تکمیل به 7 هزار و 64 میلیارد تومان منابع مالی احتیاج است و اگر جذب شود علاوه بر افزایش تولید، فرصت‌های صادراتی و تامین احتیاجات استان 32 هزار اشتغال نیز ایجاد می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در استان ما هنوز به هیچ واحد صنعتی یارانه تعلق نگرفته است، خاطرنشان کرد: از زمان دولت قبلی و اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 تاکنون هیچ یارانه‌ای به بخش صنعت استان ما تعلق نگرفته است در صورتی که در شرایط فعلی صنایع ما با 80 درصد ظرفیت خود مشغول تولید هستند.
وی در ارتباط با انتقال واحد‌های صنعتی محور غرب به شرق، اظهار کرد: 40 درصد ظرفیت اقتصادی و واحد‌های صنعتی در محور غرب مستقر هستند که انتقال این حجم از ظرفیت اقتصادی استان کار آسان و ساده‌ای نیست همچنین هنوز به طور کامل زیرساخت‌ها مورد نیاز واحد‌های صنعتی در محور شرق مهیا نشده است.
ابراهیمی تصریح کرد: واحد‌های محور غرب می‌توانند با تایید سازمان محیط زیست مبنی بر آلاینده نبودن در جای خود بمانند و توسعه هم داشته باشند، اما واحد جدیدی به این بخش اضافه نمی‌شود.
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بانک‌ها همکاری خوبی را با صنعت نداشته‌اند اما معوقات در خراسان رضوی برابر استاندار‌های جهانی و 5.2 درصد و حدود هزار میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: در خراسان رضوی نسبت منابع به مصارف 60 درصد است و باید در این حوزه برای استفاده از اعتبارات برنامه‌ریزی شود چون در این زمینه دارای جایگاه مناسبی در کشور نیستیم.
ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه صدور مجوز بی‌رویه بدون نیازسنجی و کارشناسی از گرفتاری‌های ما در بخش صنعت است و در دولت یازدهم این امر شدت بیشتری گرفته است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=347892
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد