• ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
  • 0k نظر «نمایش»

شغل پایدار با درآمد کافی

شغل پایدار با درآمد کافی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کاستن از فقر و محرومیت با ایجاد شغل پایدار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راهکار کاستن از فقر و محرومیت در جامعه این است که هر ناتوان اقتصادی یک شغل پایدار با درآمد کافی داشته باشد.

 علی ربیعی در همایش کار و محرومیت در گفتمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: در آستانه‌ی بیست‌وششمین سالگرد عروج امام خمینی (ره) در مقابل این پرسش مهم قرار داریم که چرا به شناخت و احیای اصول بنیادین گفتمان امام نیازمندیم و چرا کار و محرومان را باید در کنار یکدیگر ببینیم.

وی گفت: شاید تنها یک راه‌حل پایدار برای کاهش فقر و محرومیت وجود داشته باشد و آن این است که هر محروم و فقیر یا ناتوان اقتصادی یک شغل پایدار پایدار با درآمد مکفی داشته باشد.

ربیعی افزود: سعادت جامعه ما در گروی توجه، بازتعریف و اجرای آموزه‌های امام خمینی (ره) است اما همه‌جانبگی گفتمان امام خمینی (ره) در حوزه کار را نمی‌توان بدون درک معنای واژه مستضعف درک کرد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتمان حضرت امام خمینی (ره) واژه مستضعف جایگاه رفیعی دارد و در آن معنایی نهفته است که به اندازه کافی به آن توجه نشده است.

وی تصریح کرد: درک معنای واژه مسضعف ما را به ادراک دیگری از گفتمان امام خمینی (ره) می‌برد که در آن علت‌یابی محرومیت نهفته است.

ربیعی ادامه داد: مستضعف به معنای کسی است که به ضعف کشیده شده است و این تعریف با ضعیف فرق دارد. البته به ضعف‌کشیده شده می‌تواند ضعیف هم باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این‌که گفتمان امام خمینی (ره) بر محرومان و فقرا و کسانی که مرفه نیستند تاکید دارد، افزود: مفهوم محوری گفتمان امام مستضعف است و معنای مستضعف به منزله‌ی فقدان امکان رشد همه‌جانبه است

وی با بیان این‌که اگر به معنای واژه مستضعف و استضعاف دقت کنیم درکی از گفتمان امام خمینی (ره) خواهیم داشت که در کانون آن مبارزه با فساد قرار دارد و از مسیر مبارزه با فساد است که می‌توان زمینه‌ی بروز استعداد‌ها، ایجاد کار و مبارزه با محرومیت را به وجود آورد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وقتی خروجی 800 میلیارد دلار درآمد نفتی، اشتغال منفی، رشد اقتصاد منفی و بدون افزایش تولید می‌شود تنها یک نتیجه می‌توان گرفت که عملکرد منجر به این نتیجه هیچ نسبتی با گفتمان امام خمینی (ره) نداشته است و درآمد حاصله عمدتا صرف فساد شده و عامل استضعاف بوده است.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه آینده‌ ما باید به سوی آینده‌ای باشد که در‌ آن گفتمان امام خمینی (ره) با محوریت کار، محرومان و بهبود وضع مستضعفان تحقق یابد.

وی با بیان این‌که برای رفع محرومیت در جامعه نیازمند نهضت ملی ایجاد اشتغال هستیم، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا برای رفع محرومیت به مقابله جدی با فساد برخیزیم.

ربیعی در پایان افزود: مقام معظم رهبری در مواضع خود با تاکید بر حذف فقر و فساد و تبعیض، عزم ملی و اقدام فوری برای رفع محرومیت‌ها را خواستار شده‌اند، چرا که جامعه‌ای که اساس آن تولید باشد جامعه‌ای است که در مقابل جامعه رانتی قرار دارد و این جامعه می‌تواند با توسعه‌ی اشتغال و کارآفرینی مشکلات را برطرف کند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=95750
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد