• ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

گسترش فرهنگ مدرک‌گرایی

گسترش فرهنگ مدرک‌گرایی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

معضل بزرگ فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اگر فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در کشور نهادینه شود، بخش اعظمی از مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان حل خواهد شد.

کوروش پرند در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت و کارآفرینی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با معضل بزرگ فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور مواجهیم و متاسفانه فرهنگ مدرک‌گرایی به شدت رو به گسترش است، در حوزه فرهنگ کار وظایف سنگینی بر دوش داریم که باید برای کسانی که می‌خواهند از نظام آموزش و پرورش وارد نظام آموزش عالی شوند اطلاع‌رسانی کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اگر فرهنگ کار و مهارت‌آموزی نهادینه شود به اشغال فارغ‌التحصیلان کمک خواهد کرد.

او با بیان این‌که بیش از 65 درصد آموزش‌های فنی حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های بخش خصوصی و آزاد است، افزود: در حال حاضر 12 هزار آموزشگاه فعال در کشور داریم که می‌توانیم از ظرفیت آنها در جهت گسترش و ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای استفاده کنیم.

پرند ادامه داد: در طول سال‌های گذشته چالش بیکاری به چالش بزرگ کشور تبدیل شده و نرخ بیکاری جوانان به دو برابر نرخ متوسط کشور رسیده است. از این‌رو باید در بحث جوانان و اشتغال برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور روی دو موضوع کارآموزان و فارغ‌التحصیلان متمرکز شده است و در صدد است تا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای فارغ‌التحصیلان بیکار در کنار توانمند‌سازی دانشجویان داشته باشد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکیل شبکه ملی نخبگان و استعداد‌های برتر مهارتی اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی این شبکه ملی به شناسایی استعداد‌های برتر مهارتی و نخبگان کشور منجر شود.

پرند در بخش دیگری از سخنان خود افزایش قابلیت حضور در عرصه‌های بین‌المللی، ارتقاء جایگاه کشور در مسابقات ملی مهارت و اعتبار‌بخشی به آموزش‌های سازمان فنی حرفه‌ای در سطح بین‌المللی را از جمله سیاست‌های مهم این سازمان در سال جاری برشمرد.

وی افزود: در راستای توسعه اهداف بین‌المللی 18 میز در حوزه آفریقا، اروپا، آسیا و کشور‌های همسایه و همچنین سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی تشکیل داده‌ایم و یادداشت تفاهم بسیاری با کشور‌ها و سازمان‌های بین‌آلمللی از جمله عراق و افغانستان، تاجیکستان، الجزایر، بروندی وچین به امضاء رسانده‌ایم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین از راه‌اندازی کمپ کارآفرینی برای جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: در صدد هستیم دو دوره‌ی کمپ کارآفرینی برای خواهران (12-16ساله) و برادران (16-21 ساله) را به اجرا درآوریم.

پرند در پایان از برگزاری مرحله‌ی کتبی نخستین مسابقات مهارت ویژه معلولان در 17 مرداد‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این آزمون 1088 نفر در حرفه‌های طراحی گرافیک رایانه‌ای، خیاطی، کارور word و کنده‌کاری روی چوب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

هفته مهارت و کارآفرینی از روز شنبه 11 مرداد‌ماه لغایت جمعه 17 مرداد‌ماه با عناوین شنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی، فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، یکشنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مردم، مدیریت جهادی و خصوصی‌سازی، دوشنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، جوانان، دیپلماسی مهارت، افق چشم‌انداز1404، سه‌شنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآموز، دانشجو، اشتغال مولد، چهارشنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نخبگان مهارتی، عزم ملی، اقتصاد مقاومتی، پنج‌شنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زنان، تعالی سبک زندگی، توسعه پایدار، جمعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مربی، توانمندسازی، تولید ملی مدت یک هفته در حال برگزاری است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=127005
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد