رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه روانشناس + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه روانشناس (با فرم خام)

با افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت سلامت روان و لزوم مراجعه به روانشناس، این شغل در جامعه امروزی از نظر اجتماعی در سطح بالایی میان مردم قرار دارد. در حال حاضر، تقاضا برای جذب و استخدام روانشناس بالاست. به این دلیل افراد زیادی در زیر شاخه‌های مختلف این رشته مانند روانشناسی بالینی یا پزشکی قانونی ادامه تحصیل می‌کنند. اگر به عنوان یک روانشناس به دنبال موقعیت‌های کاری متناسب با این شغل هستید، داشتن یک رزومه حرفه ای و کامل که در برگیرنده توانایی ها و تجربه کاری شما در این زمینه باشد، حائز اهمیت است.
در این مطلب قصد داریم به بررسی نمونه رزومه‌ روانشناس که با رعایت اصول استاندارد توسط سایت ایران استخدام تنظیم شده است بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی برای نوشتن رزومه روانشناسی و تنظیم آن را توضیح می دهیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمونه رزومه روانشناس تکمیل شده توسط ایران استخدام

ایران استخدام یک نمونه رزومه کاری کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت تهیه و تنظیم نموده است. شما میتواند با بررسی آن، با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای بیشتر آشنا شوید و از آن به عنوان نمونه رزومه روانشناسی بالینی یا نمونه رزومه روانپزشک و… استفاده نمایید.

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه روانشناسی

حل مشکلات روحی یکی از بزرگ‌ترین نیازها و دغدغه‌های انسان‌ها در عصر حاضر است. این امر باعث می‌شود نیاز به روانشناس و روانپزشک و همچنین فارغ‌التحصیلان این رشته افزایش یابد. اگر قصد دارید در بهترین و معتبرترین سازمان‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به عنوان یک روانشناس مشغول به کار شوید و رزومه تان در میان هزاران رزومه ارسالی این رده شغلی برجسته تر باشد رعایت این 4 نکته کلیدی زیر حائز اهمیت است:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری روانشناس

به دلیل حساسیت بالای شغل روانشناسی، کارفرمایان و افرادی که به دنبال جذب روانشناس هستند، توجه ویژه ای به بخش تجربیات در رزومه روانشناس در میان رزومه‌های دریافتی دارند، به‌طوری که میتوان گفت سابقه و تجربه کاری مهمترین اصل در رزومه کاری روانشناس محسوب می رود. با توجه به این موضوع میتوان رزومه روانشناسان را در دو دسته زیر قرار داد:

روانشناس سطح ورودی: اگر جز روانشناسانی هستید که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید و هنوز تجربه کاری روانشناسی ندارید، بهتر است ابتدا به‌عنوان کارآموز روانشناسی رزومه خود را به سازمان‌ها و مراکز مورد نظرتان ارسال نمایید. بهتر است در رزومه‌تان دستاوردهای مشاغل غیر روانشناسی خود را با وظایف و الزامات شغلی موجود در آگهی مرتبط کنید.

نکته: سعی کنید برای انتخاب محل کارآموزی خود بصورت گزیده عمل نمایید زیرا کارفرمایان به هنگام بررسی رزومه‌ها به پروژه‌هایی که تا کنون در آنها فعالیت داشته‌اید توجه زیادی دارند.

روانشناس حرفه ای و باتجربه: اگر یک روانشناس باسابقه کار هستید، بهتر است به هنگام درج سوابق کاری‌تان از آخرین سابقه کاری خود شروع کنید و تمام جزئیات سوابق خود شامل محل کار و مدت زمانی که در آن مشغول به کار بوده اید را ذکر کنید. به تمام فعالیت‌ها و تجربه‌های حرفه‎ای و مهمی که در زمینه کارتان انجام داده‌اید، مانند موفقیت‌ها، راه‌حل های ارائه شده به مراجعه کنندگان، دستاوردها و هر تحقیق یا مقاله‌ای که منتشر کرده‌اید، اشاره نمایید.
یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید. این اصل زمانی اثبات می شود که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه در زمینه روانشناسی، مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود مدارک و گواهینامه های مورد نیازتان را جمع آوری کنید.

2- بیان تجربیات روانشناس به صورت کمی و عددی

خواه تدریس کرده باشید، مشاوره داده باشید و یا به بهبود روحیه فردی پرداخته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در رزومه کاری دستاوردها و تجربیاتتان را به صورت کمی و عددی بیان کنید. زیرا بیان کمی تجربیات، دستاورد‌های شما را به شکلی ملموس نشان می‌دهد. این سبب می‌شود کارفرما در بررسی رزومه شما سریعتر به نتایج مورد نظر خود برسد.

نمونه هایی برای تجربیات کمی:

  • انجام ارزیابی برای 22 دانش آموز مبتلا به اختلالات رفتاری
  • برنامه های درمانی برای 15 دانش آموز مبتلا به اضطراب، اوتیسم و اختلال روانی تحقق یافت
  • کاهش 25 درصدی میزان فرار از تحصیل در سال اول دبستان از طریق جلسات بازخورد

3- اهمیت اشاره به مهارت ها در رزومه روانشناس

کارفرمایان می‌دانند فردی که قرار است در زمینه درمان اختلالات روانی فعالیت کند، علاوه بر مدرک تحصیلی و دانش تخصصی، باید یک سری مهارت‌ها را نیز داشته باشد. برای همین در بررسی رزومه‌های دریافتی بیشتر بر مهارت‌های فردی تمرکز می‌کنند. برخی از این ویژگی‌های عبارت‌اند از:

الف) مهارت‌های سخت روانشناس

  • ارتباط با کودکان
  • آشنایی کامل با آزمون‌های روانشناسی
  • وارد بودن به اصول گزارش‌نویسی
  • آشنایی با روش‌ها و اصول مشاوره
  • فن‌آوری اطلاعات
  • مشاوره اعتیاد
  • مشاوره ازدواج و خانواده
  • تکنیک های ABA

ب) مهارت‌های نرم روانشناس

  • فن بیان و سخنوری
  • گوش کردن
  • ارتباط و تعامل موثر
  • درک و تحلیل مفاهیم
  • دقت به جزییات
  • درک و همدلی با بیمار
  • تفکر انتقادی و تحلیلی
  • سرعت عمل
  • اعتمادبه‌نفس بالا

4- نکات کلی در نوشتن رزومه روانشناس

نوشتن خلاصه رزومه رونشناس: این متن خلاصه به کافرمایان امکان شناخت کارجو را از نظر حرفه‌ای و شخصیتی می‌دهد. بهتر است این بخش که شامل اطلاعات کلی در مورد خودتان، موفقیت‌ها و برجسته ترین دستاوردهایتان می باشد، به صورت جذاب در چند خط در ابتدای رزومه قرار گیرد تا کارفرما با مطالعه آن با کلیات رزومه شما آشنا شود.

تحصیلات روانشناس: حداقل مدرک موردنیاز برای استخدام روانشناس مدرک کارشناسی روانشناسی است. اما بسیاری از مدارس، سازمان‌ها و مراکز دیگر مدرک کارشناسی ارشد یا حتی دکترا را به‌عنوان شرایط احراز شغل در نظر می‌گیرند. در این بخش از رزومه‌تان، آخرین مدرک تحصیلی خود، محل تحصیل و معدل‌تان را درج نمایید. فراموش نکنید که بهتر است همه دستاوردها و افتخارات تحصیلی خود را بیان کنید.

درج حقوق درخواستی روانشناس: عوامل زیادی در میزان حقوق و درآمد روانشناسان مؤثر است برخی از این موارد عبارتند از: میزان سابقه، مهارت‌ها، تحصیلات، محل کار، نحوه فعالیت و… در نتیجه بهترین راه، برای درج حقوق درخواستی انتخاب حقوق توافقی است که در این صورت با توجه به سوابق‌ شغلی، شرایط کار و مهارت‌هایتان می توانید با توافق کارفرما حقوق و درآمدتان را مشخص کنید.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری روانشناس از دو طریق

اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه روانشناس آشنا شدید و یک نمونه رزومه روانشناسی را در بالا بررسی داشتید، مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به عنوان روانشناس به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:

دانلود فرم خام رزومه روانشناس

ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام روانشناس قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه روانشناس می شود و شما می توانید پس از دانلود، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری روانشناس – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه روانشناس

در صورتی که تمایل به تنظیم رزومه‌ای استاندارد و کارفرما پسند برای شغل روانشناس به صورت آنلاین دارید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده است. این بخش با امکانات زیادی از جمله قالب‌های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران ایران استخدام قرار دارد.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین روانشناس کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

مراکز درمانی، مدارس یا سازمان‌ها آگهی های جذب و استخدام روانشناس خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام روانشناس منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا