رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه حسابدار + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه حسابدار (با فرم خام)

کارفرمایان و مدیران استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر، برای بخش حسابداری خود معمولا به دنبال جذب افراد قابل اعتماد و بادقت بالا هستند، تا بتوانند با خاطری آسوده حساب هایشان را در اختیار آنها قرار دهند. برای این که این اطمینان را به آنها بدهید و در مشاغلی چون سرپرست حسابداری، حسابدار و کمک حسابدار در مجموعه‌های بزرگ مشغول به کار شوید، باید رزومه ای حرفه ای و کامل که در برگیرنده توانایی ها و تجربه کاری شما در زمینه حسابداری است را تنظیم نمایید.
در این مطلب قصد داریم به بررسی نمونه رزومه‌ کاری حسابدار که با رعایت اصول استاندارد در سایت ایران استخدام تنظیم شده بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی برای نوشتن رزومه حسابدار و ساخت آن را توضیح می دهیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمونه رزومه حسابدار تکمیل شده توسط ایران استخدام

در اینجا نمونه رزومه ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت برای شغل حسابدار توسط سایت ایران استخدام تهیه و تنظیم شده است. تا شما را بیشتر با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای برای حسابدار آشنا سازیم. لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمامی اطلاعات است و لازم است شما با توجه به مهارت های خود رزومه‌تان را تکمیل نمایید.

 

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه کاری حسابدار

امروزه با گسترش کسب و کار و پیچیدگی اصول و قوانین حسابهای مالی، نیاز به حسابدار در هر کسب و کار و سازمانی حس می‌شود.
به همین دلیل تعداد فارغ التحصیلان و افراد علاقه مند به شغل حسابداری نسبت به دیگر مشاغل بیشتر است. برای اینکه بتوانید رزومه ای برجسته در این زمینه داشته باشید و نظر کارفرمایان شرکت ها و سازمان های معتبر را جلب نمایید بهتر است نکات کلیدی زیر را رعایت کنید:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری حسابدار

سازمان ها و شرکت ها به دنبال استخدام یک حسابدار متعهد، با تمرکز بالا هستند. پس بهتر است رزومه‌تان به گونه ای باشد که کارفرما با مطالعه آن متوجه شود شما می توانید کارتان را به صورت عالی انجام دهید. با توجه به این موضوع می‌توان حسابدارها را در دو دسته زیر قرار داد:

حسابدار بدون تجربه کاری(کمک حسابدار): اگر حسابدار بدون تجربه و سابقه کار هستید، بهتر است برای آگهی‌های استخدام کارآموز حسابدار و یا کمک حسابدار رزومه ارسال کنید. زیرا حسابداری، مسئولیت سنگینی است و باید مراحل پیشرفت در آن به صورت پله‌پله طی شود. در این صورت، زمان طی دوره کارآموزی، به‌عنوان سابقه کار برای شما در نظر گرفته می‌شود و فرصت بی‌نظیری برای افزایش تسلط روی مهارت‌های تخصصی‌تان بشمار می‌آید. اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید می توانید کارهای مرتبط با حسابداری را که با دستمزد بوده یا بدون دستمزد و داوطلبانه در طول تحصیل انجام داده اید را درج کنید.

حسابدار حرفه ای و با سابقه کار: اگر یک حسابدار با تجربه و حرفه ای هستید، بهتر است روی برجسته ترین دستاوردهای خود تمرکز کنید، تمام تجربیات کاری خود در زمینه حسابداری را با بیان نام شرکت و سمت خود ذکر نمایید. برای مثال اگر به عنوان سرپرست حسابداری مشغول به کار بودید، به این مورد اشاره کنید و تمام دستاوردهای شغلی‌تان را با جزئیات بیاورید. این امر سبب می شود سابقه کاری شما از بقیه متمایز شود.
رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که سوابق کاری خود را با توصیفات و اطلاعات واقعی نشان دهید و بتوانید مدارک و مستندات مربوطه را که به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه، مطالبه می کنند ارائه دهید.

2- بیان تجربیات حسابدار به صورت کمی و عددی

هر بخش از حسابداری خود، دانش و تجربه زیادی را می طلبد. در آگهی های استخدامی مسئولیت‌های حسابدار را مرور کنید و مرتبط‌ترین تجربیات خود را بنویسید. سپس موارد دیگری را که نشان‌دهنده گستردگی تخصص شما است را، لحاظ کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که حسابداری شغلی است بر پایه اعداد و ارقام، پس بهتر است تجربیات و نقاط قوت خود را به صورت کمی بیان کنید و با این روش نظر مسئول استخدام را برای جذب سریعتر جلب نمایید.

نمونه هایی برای تجربیات کمی:

  • رهبری تیمی متشکل از 2 حسابدار جوان، ارائه راهنمایی و بازخورد از طریق جلسات هفتگی
  • کاهش 15 درصدی هزینه‌های کل با مدیریت بودجه 5 میلیارد تومانی
  • حمایت از مدیریت در اجرای طرح جبران حقوق صاحبان سهام برای بهبود حفظ کارکنان تا 11%

3- ذکر مهارت ها و توانمندی ها در رزومه حسابدار

شغل حسابداری از جمله مشاغلی است که ورود به آن علاوه بر تحصیلات و گذراندن دوره های آموزشی، نیازمند داشتن مهارت های کلیدی است. با توجه به این مسئله بهتر است در رزومه کاری‌تان به مهارت های سخت و نرمی که در زمینه هریک از شاخه های حسابداری دارید اشاره نمایید. این امر سبب می شود کارفرما با مطالعه رزومه‌ شما اطمینان پیدا کند که می توانید از پس وظایفتان برآیید.
در زیر فهرست بخشی از مهارتهای سخت، نرم و نرم افزارهای ضروری برای حسابداری ارائه می شود:

الف) مهارت های سخت حسابدار

مهارت‌های سختی که به عنوان حسابدار، می توانید در رزومه‌تان به آنها اشاره کنید شامل موارد زیر می باشند:

  • دارابودن دانش کافی و بروز در حوزه حسابداری
  • تجربه خوب در صدور اسناد حسابداری با نرم افزارهای مالی پیشرفته
  • آشنایی خوب با قوانین و مقررات مالیاتی، قانون کار، تامین اجتماعی و تجارت
  • تهیه صورت حقوق و دستمزد وبیمه و مالیات با استفاده از نرم افزارهای مربوطه ونرم افزار Excel
  • توانایی در تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات برارزش افزوده و عملیات حسابداری آن
  • کاربرد و استفاده از نرم افزار Excel درامورمالی و تهیه گزارشات مدیریتی

ب) مهارت های نرم حسابدار

  • مهارتهای ارتباطی قوی (کتبی و شفاهی)
  • توانایی انجام کار در محیط های گروهی، مسئولیت پذیری و قدرت یادگیری بالا
  • مهارت گفتگو و مذاکره
  •  تعامل و ارتباط شغلی با همکاران در محیط کار ،همدلی و پشتیبانی
  •  صبوری و تحمل فشار در شرایط کاری پرحجم و سخت با حقوق بالا
  • مهارت شنوایی خوب و سوال کردن

ج) نرم افزارهای کاربردی برای شغل حسابداری

بهتر است درصورت تسلط و آشنایی با هرکدام از نرم افزارهای حسابداری زیر در رزومه کاری‌تان به آن ها اشاره کنید.

  • آرین سیستم
  • هلو
  • شایگان
  • تدبیر
  • سپیدار
  • پارمیس
  • قیاس
  • محک و…

4- نکات کلی در نوشتن رزومه حسابدار

نوشتن خلاصه رزومه حسابدار: واقعیت این است که کارفرمایان و مدیران استخدام در ابتدا زمان کوتاهی را برای مطالعه هر رزومه اختصاص می‌دهند. خلاصه رزومه یا توصیف شخصی در ابتدای رزومه قرار می گیرد، بهتر است در آن خلاقیت زیادی بخرج دهید و از کلمات کلیدی حسابداری استفاده کنید. در این بخش باید مهمترین دستاوردها و توانمندی‌های مرتبط با حرفه حسابداری و خلاصه ای از گواهینامه‌های حسابداری‌تان را درج نمایید.

تحصیلات حسابدار: حداقل مدرک تحصیلی لازم برای استخدام حسابدار، مدرک لیسانس حسابداری است. حسابداری، گرایش‌های مختلفی مانند حسابداری صنعتی، دولتی، مالی، مدیریت، بیمه، بانک، حسابرسی و منابع انسانی دارد. اگر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد حسابداری هستید، گرایش خود را ذکر نمایید. بهتر است گواهینامه های معتبری را که در زمینه حسابداری کسب کرده اید را نیز درج کنید. اما اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید و یا در رشته حسابداری تحصیل نکرده اید و فقط دوره های حرفه ای حسابداری را گذرانده اید، به تحصیلات دبیرستانی و دوره های طی شده اشاره نمایید.

درج حقوق درخواستی حسابدار: همانطور که مطلع هستید حقوق و دستمزد حسابدار قبل از هرچیز به سوابق و کارهایی که قبلا انجام داده و وظایفی که قرار است بر عهده گیرد بستگی دارد. پس در تکمیل بخش حقوق درخواستی بهترین راه انتخاب حقوق توافقی است. در این صورت حقوق و دستمزد بر اساس فاکتورهای اصلی همچون سابقه کاری، شرایط کار (تمام وقت یا نیمه وقت)، محل کار (کار فریلنسری یا شرکتی) و… با توافق کارفرما تعیین می شود.

نکته: اگر وب سایت حرفه‌ای و شخصی در زمینه حسابداری دارید،‌ حتما نام و آدرس آن را در قسمت مربوطه قرار دهید.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری حسابدار از دو طریق

اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه حسابدار آشنا شدید و یک نمونه رزومه حسابدار را در بالا بررسی داشتید، مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به عنوان حسابدار به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:

دانلود فرم رزومه حسابداری خام

ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام حسابدار قرار داده است، فایل Word رزومه حسابدار شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه حسابدار می شود و شما می توانید پس از دانلود، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری حسابدار – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه حسابدار

اگر می‌خواهید به صورت آنلاین رزومه ای حرفه ای برای شغل حسابداری بسازید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده که با امکاناتی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان، رزومه ای استاندارد و کارفرما پسند در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین حسابدار کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

کارفرمایان شرکت های بزرگ، آگهی های جذب و استخدام حسابدار خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام حسابدار منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند. یا با فعالسازی رزومه خود آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت ها و سازمان های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا