استخدام دولتی

نمره منفی در آزمون استخدامی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا آزمون استخدامی نمره منفی دارد؟

احتمالا برای افرادی که در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها و یا سازمان‌ها شرکت نموده اند، این که نمره منفی در آزمون استخدامی یعنی چه؟ سوال باشد. نمره منفی در آزمون‌های استخدامی به معنای کسر امتیاز برای هر پاسخ اشتباه است. برای درک بهتر نحوه محاسبه نمره منفی در آزمون‌های استخدامی در این مطلب به بررسی جزئیاتی می‌پردازیم که در فهم بهتر این فرایند کمک‌کننده است. همچنین در سامانه محاسبه درصد آزمون استخدامی ایران استخدام” شما می‌توانید امتیاز آزمون خود را محاسبه نمایید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمره منفی در آزمون استخدامی یعنی چه؟

در سیستم نمره دهی با نمره منفی، علاوه بر نمره مثبتی که برای پاسخ‌های صحیح در نظر گرفته می‌شود، نمره‌ای منفی برای پاسخ‌های غلط نیز در نظر گرفته می‌شود. این کار به منظور جلوگیری از حدس زدن پاسخ‌ها توسط شرکت‌کنندگان و تشویق آن‌ها به پاسخگویی دقیق‌تر به این کار با هدف کاهش حدس و گمان و افزایش دقت داوطلبان در انتخاب پاسخ‌های صحیح اعمال می‌شود.

نمره منفی در آزمون‌های استخدامی یکی از عواملی است که می‌تواند در رتبه و شانس استخدام‌ شرکت‌کنندگان تأثیرگذار باشد.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدامی جدید و سراسری در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

نمره منفی در آزمون استخدامی

آیا آزمون استخدامی وزارت بهداشت یا آزمون استخدامی آموزش و پرورش نمره منفی دارد؟

اینکه آزمون سازمانی نمره منفی داشته باشد یا نه، بستگی به شرایط آزمون دوره‌های مختلف و قوانین آن دوره دارد. بهترین راه برای اطلاع از قوانین هر دوره، مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی یا سایت رسمی آن وزارتخانه است که معمولاً قبل از برگزاری هر آزمون، اطلاعات دقیق و به‌روز شده‌ای را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. این اطلاعات شامل جزئیاتی در مورد نحوه ارزیابی پاسخ‌ها، اعمال نمره منفی و سایر ضوابط مربوط به آزمون می‌باشد.

از آنجایی که معمولا مجری آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت و آموزش و پروش، سازمان سنجش و یا سازمان جهاد دانشگاهی می‌باشد، این آزمون‌ها دارای نمره منفی می‌باشند.

نحوه محاسبه نمره منفی در آزمون استخدامی

پیش‌تر در رابطه با نحوه محاسبه نمره منفی آزمون‌های استخدامی در مطلبی با همین عنوان صحبت شد. برای مطالعه این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.

مطلب مرتبط: فرمول محاسبه نمره آزمون استخدامی

سخن پایانی

نمره منفی در آزمون‌های استخدامی نقش مهمی در ارزیابی دقیق توانایی‌ها و دانش شرکت‌کنندگان دارد. شرکت‌کنندگان در آزمون‌های استخدامی باید با دقت و تمرکز بالا به سوالات پاسخ دهند تا از تأثیر نمره منفی بر نتیجه نهایی خود جلوگیری کنند. امیدواریم با این اطلاعات، شرکت‌کنندگان بتوانند استراتژی‌های بهتری برای مواجهه با این چالش آزمون‌ها تدوین کنند.

جهت استفاده از امکانات سامانه محاسبه آنلاین نمره آزمون استخدامی ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا