کارجومعرفی مشاغل

شرح وظایف منشی در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف

زمان مطالعه: 6 دقیقه

وظایف منشی در دفاتر و مراکز مختلف چیست؟

منشی (به انگلیسی Secretary) که در بسیاری از سازمان‌ها مسئول دفتر نامیده می‌شود وظایفی نظیر تنظیم جلسات، نامه‌نگاری‌های معمول، تنظیم گزارشات، چک کردن ایمیل‌ها و پیام‌ها و تنظیم برنامه روزانه را به عهده دارد. گرچه وظایف منشی و مهارت‌های لازم برای منشی گری ساده به نظر می‌رسند اما یک شغل کلیدی و مهم به حساب می‌آید. در بسیاری از سازمان‌ها هنگام استخدام منشی شرایط دشواری را در نظر می‌گیرند، به‌همین‌دلیل لازم است افراد دقیقا بدانند منشی کیست و سپس برای ورود به آن اقدام کنند.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

برای منشی شدن چه مدارکی لازم است؟

منشی یا مسئول دفتر، با سایر افراد سازمان در ارتباط است بنابراین یکی از شرایط منشی شدن داشتن مهارت‌های نوشتاری و گفتاری بالا است. اگر نیاز باشد که ارتباطات شفاهی یا مکتوب به زبان انگلیسی داشته باشد لازم است مهارت خود را با مدرک زبان مناسب نشان دهد. آشنایی با اصول نگارش و دستور زبان الزامی است.

این روزها اکثر کارهای سازمانی با کامپیوتر انجام می‌شوند بنابراین متقاضیان شغل منشی‌گری باید مدرک ICDL را داشته و بر مهارت‌های آن مسلط باشند. برخی سازمان‌ها از انواع مختلف نرم افزار منشی گری استفاده می‌کنند که تسلط به آن نیز الزامی است.

ما در سیستم آموزشی رشته خاصی با عنوان رشته منشی گری نداریم و هر شخصی از هر رشته‌ای می‌تواند وارد این شغل شود. برخی موسسات دوره‌های آموزش منشی‌گری برگزار می‌کنند که در فیلدهای مختلف مثل آموزش منشی گری مطب یا بیمارستان یا آژانس‌ها کارایی دارد. اشخاصی که دسترسی مستقیم ندارند می‌توانند از آموزش مجازی منشی گری استفاده کنند.

مطلب مرتبط: معرفی شغل های رشته امور اداری و بررسی درآمد آن‌ها

شرح وظایف منشی در مراکز مختلف

گرچه کار منشی‌ها در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که در هر محیط سازمانی شکلی متفاوت به خود می‌گیرد. وظایف و نحوه کار منشی یک بیمارستان با منشی یک کارخانه بسیار متفاوت است و نیاز است افراد این تفاوت‌ها را بشناسند.

شرح وظایف منشی مطب

منشیان مطب‌ها رابط بین پزشک و بیماران هستند بنابراین اولین وظیفه آن‌ها تنظیم ساعت ملاقات بیماران است. در برخی مطب‌ها جمع‌آوری و نگهداری اطلاعات بیمار، توضیح نحوه تهیه و مصرف داروها نیز با منشی است. انجام مکاتبات، چک کردن ایمیل‌ها، دریافت مبلغ ویزیت و ثبت و نگهداری اسناد و فاکتورها جز وظایف منشی‌های مطب است. اگر پزشک با بیمه همکاری کند، گاهی کامل کردن فرم بیمه‌ها، آپلود اسناد در وب‌سایت، ورود اطلاعات نسخه‌ها و داروها در سیستم‌های پزشکی آنلاین و نظایر آن به عهده منشی است بنابراین لازم است تا حدودی با حوزه پزشکی و نرم‌افزارهای آن آشنا باشد.

وظایف منشی دفتر وکالت نیز وظایف مشابه منشی مطب را به عهده دارد با این تفاوت که منشی وکیل باید به جای شناخت داروها، تا حدودی با قانون و امور وکالت آشنایی داشته باشد.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی مطب در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی کلینیک و بیمارستان

در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، وظایف منشی با بخش پذیرش در ارتباط است. اما به‌طورکلی می‌توان وظایفی مثل کنترل پرونده بیمار هنگام ورود به بخش و هنگام ترخیص، درخواست برای تکمیل مدارک، ارسال درخواست آزمایشات، ثبت اطلاعات بیمار در نرم‌افزارهای بیمارستان و بیمه، اطلاع‌رسانی وضعیت تخت‌های بخش، تکمیل مدارک بیماران فوتی و ارسال آن به سایر بخش‌ها و پزشکی قانونی، کمک به سرپرستار، بررسی روزانه نام و مشخصات و رژیم غذایی بیماران، کمک به آن‌ها در تعویض لباس و نظایر آن به عهده منشی بخش بیمارستان است. معمولا در هنگام استخدام منشی بیمارستان و کلینیک به مهارت‌های کار با کامپیوتر و داشتن مدارکی مثل ICDL توجه می‌کنند.
وظایف منشی پزشکی تامین اجتماعی نیز وظایفی مشابه منشی کلینیک‌ها را به عهده دارد.

شرح وظایف منشی شرکت

منشی شرکت همان منشی اداری است. شرح وظایف منشی اداری شامل پاسخ‌گویی به اشخاصی است که وارد شرکت می‌شوند. مکاتبات اداری، مراجعات تلفنی، فکس، ایمیل، مرسولات پستی و غیره نیز از وظایف منشی است. ورود اطلاعات و ثبت آن‌ها در کامپیوتر و تنظیم ملاقات‌های مدیران شرکت نیز از وظایف اوست.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی شرکت در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی مدیر عامل

منشی مدیرعامل باید با روابط رسمی و سطح بالاتر آشنا باشد. نحوه برخورد مناسب با سایرین اهمیت زیادی دارد. همچنین لازم است با نرم‌افزارهای آفیس و سایر نرم‌افزارهایی که مدیرعامل درخواست می‌کند آشنایی داشته باشد. تنظیم قرارهای ملاقات، پاسخ‌گویی به تلفن‌ها و ایمیل‌ها و نیز انجام نامه‌نگاری بر عهده اوست. در صورت لزوم بایگانی اسناد و مدارک را نیز به عده دارد.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی مدیر عامل در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی دادگاه

منشی دادگاه که به او منشی جلسه هم میگویند کمی متفاوت است. شرح وظایف منشی جلسه شامل بررسی خلاصه پرونده و تکمیل آن با یادداشت‌ها و اظهارات است. نوشتن صورت‌جلسه محاکمه، رای دادگاه و قرائت کیفرخواست با اوست. همچنین کار نوشتن آنچه رئیس یا دادرس دادگاه می‌گوید، اظهارات طرفین و شاهدان، تنظیم و ثبت آن‌ها و نیز انجام مکاتبات اداری لازم با او است.

وظایف منشی

شرح وظایف منشی آموزشگاه

منشی آموزشگاه با مراجعان در ارتباط است و باید روابط عمومی خوب، مودبانه و مناسبی برای جذب مراجعین داشته باشد. او مسئول پاسخ‌دهی به تلفن‌ها و مکاتبات است. یادآوری کلاس‌ها به اساتید و برنامه تدریس آن‌ها، برنامه‌ریزی جلسات مختلف و مدیریت برنامه‌های آموزشی با اوست. همچنین طراحی فرم‌ها و بایگانی آن‌ها، درخواست مدارک برای تکمیل پرونده و چاپ برگه‌های امتحانی از وظایف منشی آموزشگاه است.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی آموزشگاه در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی املاک

منشی املاک مسئول تنظیم قرار ملاقات مراجعین با مدیران است. همچنین باید بر کارهای اداری مثل گرفتن کدرهگیری و نظایر آن مسلط باشد. پاسخگویی حضوری، تلفنی و ایمیل‌ها به عهده اوست. وی باید اطلاعات قراردادها و مشتریان را در دفاتر و سیستم ثبت کند و حداکثر تلاش خود را در حفظ اموال و اطلاعات به عمل آورد. تسلط به کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. وی باید با کارشناسان فروش در ارتباط باشد و از روند پاسخگویی به مشتریان اطلاع داشته باشد.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی املاک در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی رستوران

منشی رستوران وظیفه ثبت اطلاعات سفارش مشتری در کامپیوتر را به عهده دارد. گاهی منشی مسئول ثبت سفارش، دریافت پول و ارسال سفارش به آشپزخانه است. بنابراین مهارت‌های و پاسخگویی به تلفن و قدرت بیان اهمیت زیادی دارد و باید ظاهر مناسب و تمیزی داشته‌باشد. منشی رستوران باید از قیمت‌ها و مواد تشکیل‌دهنده غذاها و ویژگی‌های آن‌ها اطلاع داشته‌باشد تا بتواند مشتریان را راهنمایی کند.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی رستوران در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی آرایشگاه

منشی یک آرایشگاه باید نسبت به خدمات آرایشگاه اطلاعات کافی داشته باشد. همچنین برای مشتریان نوبت مشاوره یا نوبت خدمات زیبایی تعیین کند و پرداختی‌های آن‌ها را ثبت کند. به مراجعین غیرحضوری از طریق تلفن و سایر ابزارهای ارتباطی پاسخگو باشد. در استخدام منشی ارایشگاه به ظاهر فرد نیز توجه زیادی دارند چون مستقیما با مشتریان در ارتباط است.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی آرایشگر در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی باشگاه ورزشی

پاسخگویی به مشتریان حضوری و تلفنی از وظایف منشی باشگاه است. او باید ساعات کاری مربی‌های مختلف و ظرفیت هر سانس را بشناسد و بر این اساس مراجعان را راهنمایی کند. در برخی از باشگاه‌ها ثبت‌نام و دریافت وجه نیز با منشی است. منشی باید اطلاعات مراجعان نظیر اطلاعات بدنی، زمان شروع ورزش و امور مالی را جمع‌آوری و بایگانی کند. پاسخگویی به مشتریان در فضای مجازی نیز ممکن از وظایف منشی باشد. تنظیم ملاقات مراجعان و مربیان با مدیر باشگاه نیز به عهده اوست.

جهت مشاهده آگهی‌های استخدام منشی باشگاه در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

شرح وظایف منشی اورژانس

منشی اورژانس وظیفه بررسی کلی وضعیت بیمار، ثبت اطلاعات او در سیستم و راهنمایی بیمار به سمت پذیرش را به عهده دارد. منشی باید اطلاعات بیمار را بایگانی کند. همچنین لازم است به مراجعان تلفنی پاسخ دهد و با شیفت کاری پزشکان، روند پذیرش و غیره آشنایی کافی داشته باشد.

استخدام منشی

چگونه به عنوان منشی استخدام شویم؟

اگر به دنبال شغل منشی‌گری هستید و می‌خواهید آگهی‌های استخدام منشی پاره وقت در تهران امروز یا آگهی‌هایی مثل استخدام منشی مطب در تهران و سایر استان‌های کشور را بررسی کنید کافیست در کاریابی ایران استخدام عضو شوید تا بتوانید همه آگهی‌های استخدام منشی و مسئول دفتر را در هر شهری از ایران دریافت کنید. برای جستجوهای آگهی استخدام منشی وارد وب‌سایت ایران استخدام شوید. در قسمت انتخاب موقعیت شغلی، عبارت منشی را تایپ، انتخاب و جستجو نمایید. در صفحه پیش رو آگهی‌های استخدام منتشر شده برای موقعیت شغلی منشی را می‌بینید. می‌توانید شهر خود را تهران انتخاب کنید.

با تغییر فیلترها آگهی‌های متفاوتی را می‌بینید مثلا اگر تهران را به کرج تغییر دهید آگهی‌های استخدام منشی مطب در کرج را مشاهده خواهید کرد. برای جستجوی آگهی‌هایی مثل استخدام منشی فیزیوتراپی در تهران که در لیست نیستند کافیست عبارت منشی و شهر تهران را انتخاب کنید.

با عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام و فعالسازی سیستم پیامک و ایمیل خود می‌توانید آگهی‌های استخدامی منتشر شده‌ در این سایت را به محض انتشار به صورت پیامک و ایمیل دریافت نمایید. درصورتیکه رزومه خود را با سیستم رزومه ساز ایران استخدام ایجاد کرده باشید، تنها با یک کلیک می‌توانید رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال نمایید.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

چگونه منشی استخدام کنیم؟

اگر برای سازمان، شرکت یا مطب خود به دنبال منشی هستید و می‌خواهید یک آگهی با عنوانی شبیه استخدام منشی مطب در کرج منتشر و بهترین فرد را انتخاب کنید. آگهی خود را در یک کاریابی آنلاین مثل ایران استخدام منتشر کنید تا به دست تعداد بیشتری کارجو برسد. وارد وب‌سایت ایران استخدام شوید و روی دکمه سبزرنگ درج آگهی استخدام کلیک کنید. در صفحه پیش رو توضیحات کلی را می‌بینید. با ادامه دادن رویه درج آگهی می‌توانید پلن مورد نظر را انتخاب نمایید سپس اطلاعاتی که می‌خواهید در آگهی استخدمتان منتشر شود را به صورت گام‌به‌گام وارد می‌کنید. درنهایت آگهی استخدام شما منتشر شده و به صورت لحظه‌ای به دست کارجویان می‌رسد.

جهت ثبت‌نام به عنوان کارفرما و درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

منشی یکی از مشاغلی است که در اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود دارد. همه‌جا نیاز به شخصی است که پاسخگویی به مراجعان، تنظیم قرار ملاقات‌ها و کارهایی مثل پاسخ‌دهی به تلفن و بایگانی اسناد را انجام دهد. گرچه منشی‌گری شغلی تخصصی نیست اما نیاز بازار کار به آن زیاد است. آن‌ها در مراکز مختلفی مثل بیمارستان و مراکز درمانی، مراکز آموزشی، شرکت‌ها و مراکز خدماتی مشغول به کار می‌شوند.

جهت مشاهده آگهی های استخدام منشی در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا