۸ سال پیش

دولت مکلف به ایجاد ظرفیت‌های گسترش مشاغل خانگی است
اطلاعات بیشتر

 

یک فعال حوزه زنان گفت: دولت مکلف به ایجاد ظرفیت‌هایی به منظور گسترش مشاغل خانگی و ایجاد بازار است. در واقع دولت به جای مانع‌تراشی از طریق بیمه و مالیات باید این نوع از اشتغال را تسهیل کند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید


زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: دولت می‌تواند تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی برای افرادی فراهم کند که از ظرفیت‌های خانگی خود برای انجام کار استفاده می‌کنند، این در حالیست که بودجه زیادی برای ایجاد هر شغل در کشور لازم است. در این شرایط می‌توان از ظرفیت کار خانگی بهره برد ولی چون برای این کار برنامه‌ریزی نکرده‌ایم فکر می کنیم امکان پذیر نیست.
این فعال حوزه زنان با ذکر مثال‌هایی اظهارکرد: ۳۱ درصد محصولات چینی در قالب مشاغل خانگی تولید می‌شود و ۸۰ درصد از فعالیت اقتصادی تایوان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این گونه مشاغل در ارتباط است. در این شرایط لازم است به مشاغل خانگی توجه بیشتری شود و سرمایه‌گذاری در این زمینه افزایش یابد؛ البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه ای در زمینه کار خانگی ایجاد کرده و فرصت‌هایی را برای اخذ وام تعریف کرده است.
وی افزود: در دوران اصلاحات ، وام‌های خوداشتغالی به مبلغ حدود ۳ میلیون تومان داده شد اما آن را نتوانستیم در قالب مشاغل خانگی تعریف کنیم و این وامها موجب بدهکارتر کردن مردم و ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌ها شد.
نژادبهرام با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از فرصت‌های اشتغال برای همه کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: امروزه ایجاد یک کارگاه یا کارخانه متضمن صرف هزینه بالایی است، بنابراین برای کاهش هزینه‌ها، ایجاد بسترتوسعه اقتصادی و کاهش بیکاری نیازمند سرمایه‌گذاری روی مشاغل خانگی هستیم.
وی افزود: ارایه خدمات تایپ و تکثیر دریک مغازه متضمن تحمل هزینه‌های آب، برق، مالیات و… است. انجام این کار در خانه اگرچه از نظر مالیاتی به ضرر کشور است اما با توجه به آنکه موجب توسعه اشتغال می‌شود، قابل اغماض است.
این فعال حوزه زنان در ادامه با بیان اینکه نظریه‌پردازان باید نظریه اقتصاد مقاومتی را تشریح و از حالت شعاری آن را خارج کنند، اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر شعارگونه مطرح می شود؛ چراکه همچنان واردات زیاد داریم و توجه لازم را به تولید داخلی نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه‌ در این شرایط مشاغل داخلی با ورشکستی روبرو شده است، گفت: در پی واردات البسه ترک به کشور درصد قابل توجهی از کارخانجات تولید پوشاک در کشور تعطیل شده‌اند چراکه بخشی از پوشاک ترک برای زنان مسلمان محجبه تولید می شود و مورد پسند بازار ایران است.
نژادبهرام در پایان تاکیدکرد: ما نمی گوییم نباید با کشورهای دیگر تبادلات تجاری و اقتصادی داشت اتفاقا این کار لازم است اما براساس اقتصاد مقاومتی باید برای این تبادلات چارچوب تعریف کنیم، بنابراین اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته نیست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=578602
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد