۸ سال پیش

نیاز اورژانس اجتماعی به ۳۰۰۰ نفر نیروی کار

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

عدم ثبات شغلی کارشناسان اورژانس اجتماعی

جهت مشاهده اخبار استخدام سازمان بهزیستی اینجا کلیک کنید


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان آن که باید جهانی فکر کنیم، ملی برنامه‌ریزی کنیم و محلی عمل کنیم، گفت: برای رسیدن به رویکرد اجتماع محور باید جهانی فکر کرده، ملی برنامه‌ریزی و محلی عمل کنیم تا بتوانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کرده و موفق به مهار آسیبهای اجتماعی شویم.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست شورای اورژانس اجتماعی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میدری معاون رفاه این وزارتخانه، روزبه کردونی، مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارتخانه و همچنین جمعی از مسوولان سازمان بهزیستی کشور آموزش و پرورش، قوه قضاییه و غیره برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در کشور دچار اشکالات اساسی هستیم و مهمترین اشکال ما در این فرآیند نداشتن رویکرد سیستمی و فرآیندی در برنامه‌ریزی‌ها است.
وی ادامه داد: مشکلات ما در پرداختن به آسیب های اجتماعی عمدتا نرم‌افزاری است نه سخت‌افزاری به همین دلیل باید برای افزایش کارآیی خود بر روی فعالیتهای نرم‌افزاری تاکید کنیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آن که اورژانس اجتماعی در سال 77 با یک خط تلفن 7 شماره‌ای آغاز به کار کرد، گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعی گسترش بسیار زیادی یافته است و دارای 190 مرکز مداخله در بحران و همچنین 161 پایگاه خدمات اجتماعی به همراه 300 خودرو اورژانس اجتماعی سیار در مجموعه این اورژانس هستیم.
فرید ادامه داد: در سال 94 توسعه خدمات اورژانس اجتماعی را در دستور کار خود داشتیم و به همین دلیل تعداد خودروهای این اورژانس را تا 300 خودرو افزایش دادیم.
وی در خصوص خط تلفن 123 نیز عنوان کرد: افراد در صورت تماس با خط تلفن 123 با روانشناسان و یا مددکاران دوره دیده ارتباط برقرار کرده که آنها در صورت تشخیص مداخلات لازم را یا از طریق تلفن و یا از طریق خدمات سیار انجام می‌دهند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص خدمات سیار اورژانس اجتماعی تصریح کرد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی نیز از طریق یک مددکار و روانشناس به انجام می‌رسد و همچنین در صورت لزوم با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی به ویژه در خصوص کودک آزاری‌ها وارد عمل می‌شوند.
فرید در ادامه در خصوص مراکز مداخله در بحران نیز عنوان کرد: پس از آن که فرد تماس گیرنده با خط تلفنی 123 با مددکار و یا روانشناس اورژانس اجتماعی ارتباط برقرار کرد در صورت تشخیص و لزوم مداخله‌های بیشتر فرد را به مراکز مداخله در بحران ارجاع می‌دهیم.
فرید تصریح کرد: این مراکز دارای کادر مجربی اعم از پزشک، روانشناس و مددکار هستند و افراد آسیب دیده با حکم قاضی می‌توانند دو دوره 21 روزه را در این مراکز اسکان یابند.
وی ادامه داد: پس از طی دو دوره 21 روزه و مشورت با مددکاران و در صورت تشخیص قاضی و حکم قضایی می‌توان آنها را به محل زندگی اصلی خود بازگرداند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آن که ثبت خدمات‌رسانی و همچنین امکانات اورژانس اجتماعی همچنان با آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود فاصله زیادی دارد، گفت: در حال حاضر بیش از 130 الی 140 شهر بالای 150 هزار نفر در کشور فاقد اورژانس اجتماعی هستند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر آن که نیاز است تشکیلات اورژانس اجتماعی در مراکز استان منسجم‌تر و بزرگ‌تر باشند افزود: در محیط‌های کوچکتر با ساختارهای کوچکتر نیز می‌توانیم موثر عمل کنیم در حالی که برای انجام مداخلات موثر در مراکز استانها نیاز به تشکیلات منسجم و امکانات زیادی داریم.
وی در ادامه به لزوم همکاری آموزش و پرورش و قوه قضاییه با اورژانس اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر همکاری خوبی را با آموزش و پرورش داریم و در صورت نیاز آنها و با تقاضای دوستانه در وزارت آموزش و پرورش اورژانس اجتماعی با ما همکاری داشته و امکان مداخله را دارد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تدوین پروتکل کودک‌آزاری، پروتکل خودکشی و همچنین پروتکل همسرآزاری اشاره کرد و گفت: تدوین این سه پروتکل از دستاوردهای مهم ما در حوزه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.
وی در خصوص مهمترین چالش‌های اورژانس اجتماعی نیز اظهار کرد: مهمترین چالش اورژانس اجتماعی عدم ثبات شغلی کارشناسان آن است.
فعالیت و خدماتی که کارشناسان اورژانس اجتماعی ارائه می‌کنند در هیچ دانشگاهی به آنها آموزش داده نمی‌شود به همین دلیل نیاز است که ما برای کارشناسان خود دوره‌های آموزشی ویژه برگزار کنیم اما چون آنها ثبات شغلی نداشته و استخدام رسمی نیستند به محض آن که با یک فراخوان استخدام مثلا در وزارت آموزش و پرورش مواجه می‌شوند ما شاهد ریزش نیروهای فراوان می‌شویم که این مساله خود باعث سرریز مشکلات فراوان در اورژانس اجتماعی می‌شود.
فرید ادامه داد: در حال حاضر حداقل به 3 هزار نفر نیروی کار در اورژانس اجتماعی نیاز داریم.
وی در ادامه همچنین به برخی از موانع مداخلاتی در حوزه اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای مثال زمانی با یک پدیده کودک آزاری مواجه می‌شویم که نیاز است به سرعت فرد را از محل و خانواده جدا کنیم اما گاها شاهد پروسه بسیار طولانی قضایی می‌شویم، این در حالی است که نیاز است با تشخیص مددکار و روانشناسان اورژانس اجتماعی آنها باید بتوانند قبل از حکم قضایی در صورت لزوم فرد را از محل آسیب‌زا دور کنند.
معاون سازمان بهزیستی در ادامه به عدم صدور شناسنامه برای کودکانی که دارای مادر ایرانی و پدر افغان هستند انتقاد کرد و گفت: عدم صدور شناسنامه برای کودکانی که دارای پدر غیر ایرانی هستند مشکلات اساسی را برای ما ایجاد کرده است این در حالی است که معتقدم ما با عدم صدور شناسنامه برای آنها، آنها را از حق طبیعی‌شان محروم می‌کنیم.
وی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا این مساله رخ نمی‌دهد و حتی با وجود این که هیچ پدر و مادر کودک نیز اگر تابعیت آن کشور را نداشته باشند برای آن کودک شناسنامه صادر می‌شود زیرا ما نمی توانیم حق طبیعی زندگی را از افراد بگیریم.
فرید در ادامه اظهار کرد: متاسفانه هنوز در برخی از استانهای کشور اورژانس اجتماعی و توسعه آن در اولویت مسوولان استان نیست.
وی در پایان یکی دیگر از مشکلات اساسی اورژانس اجتماعی را حقوق پرسنل آن دانست و گفت: گمان می‌کنم که به علت سختی نیروهای اورژانس اجتماعی نیاز است که مصوبه‌ای داشته باشیم تا برای کارکنان اورژانس اجتماعی سختی کار در نظر گرفته شود زیرا ما در حال حاضر با موارد بسیار زیادی روبروییم که مددکاران و کارشناسان ما در هنگام مداخله مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و به همین دلیل نیاز است که حتما انگیزه شغلی و ثبات شغلی آنها را افزایش دهیم تا آنها بتوانند خدمات موثرتری را به جامعه هدف خود ارائه دهند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=581479
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد