• ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
  • 1k نظر «نمایش»

اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران توسط بنیاد شهید از سال آینده

اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران توسط بنیاد شهید از سال آینده

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۶۵ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستور کار بنیاد شهید

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون اشتغال بنیاد شهید گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستور کار بنیاد شهید است و از سال 1403 روند اجرایی آن انجام خواهد شد.

 معاون اشتغال بنیاد شهید با اشاره به توقف قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و نگرانی از بلاتکلیفی مشمولان این قانون گفت: بنیاد شهید این موضوع را از دستور کار خارج نکرده و تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۳ دوباره انجام شود. 

برای اولین‌بار در ۲ آذر سال ۱۳۹۹ اعلام شد قرار است قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود و برای این موضوع در قانون بودجه نیز اعتبار در نظر گرفته شد. هر چند اجرای این قانون در سال ۱۴۰۰ به خوبی اجرا نشد و دستگاه‌های مربوطه از اجرای قانون تا حد توانشان سر باز زدند، اما کم و بیش تعدادی از مشمولان ایثارگر تبدیل وضعیت استخدامی‌شان انجام شد و از حالت قراردادی خارج شدند.

تلاش بنیاد شهید برای اجرا شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی در سال آینده​

وی می‌افزاید: مخابرات نیز هیچ کسی را تبدیل وضعیت نکرده و ما چند بار نامه زدیم و حتی مدیر مخابرات در فراکسیون‌های مجلس دعوت شد، اما خروجی نداشت و حتی یک نفر تبدیل وضعیت نشده است. همچنین برخی شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نیرو هم زیر بار اجرا شدن نمی‌روند. وزارت نفت هم می‌گوید انجام می‌دهیم اما چون آمار دقیق ندادند هنوز نمی‌توانیم نظر دهیم. بنیاد شهید تنها یک دستگاه ناظر است و قدرتی برای اعمال نظر ندارد در صورتی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند این کوتاهی از بنیاد شهید است. ما هنوز این موضوع از دستور کارمان خارج نشده و تلاش می‌کنیم در سال آینده مجدد انجام شود.»

اما برخی از دستگاه‌ها با شنیدن خبر توقف قانون تبدیل وضعیت در سال ۱۴۰۲ در اقدامی عجیب نیروهای ایثارگر خود را که شامل این قانون می‌شدند، تعدیل کردند تا مثلاً از این مسئولیت شانه خالی کنند. اما هاشم‌لو در این خصوص نیز می‌گوید: «اگر کسی در سال ۱۴۰۱ و قبل از اسفند سال ۱۴۰۰ مشغول به کار بوده، شامل تبدیل وضعیت می‌شود. این به صورت قانونی تصویب شد، زیرا خیلی از دستگاه‌ها آمدند زرنگی کنند و سریع تعدادی از نیروهای خود را لغو قرارداد کردند که با این تصمیم دیوان، این مشکل هم رفع شد.»

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2736298
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k