• ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
  • 0k نظر «نمایش»

ارزیابی رتبه‌ بندی معلمان هر سه سال یکبار انجام می شود

ارزیابی رتبه‌ بندی معلمان هر سه سال یکبار انجام می شود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

بررسی اعتراض حدود 272 هزار معلم در موضوع رتبه بندی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتراضات حدود 272 هزار معلم در موضوع رتبه‌بندی بررسی و پذیرش شد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی طرح بزرگی بود که انجام شد؛ اگر به آذر ۱۳۹۰ برگردیم در سند تحول بنیادین همچنین ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه فقط یک واژه از رتبه‌بندی آمده بود اما در عمل اتفاقی نیفتاد.

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان در درجه‌های پنج‌گانه افزود: برای رتبه‌بندی معلمان قرار بود که یک میلیون معلم در رده‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم رتبه بندی شوند.

احمدی لاشکی یادآورشد: براساس چهار شاخص مهم که مهم‌ترین آنها شایستگی‌های عمومی بود و بر مبنای تکلیف قانون‌گذار برای این مرحله ۳۰۰ امتیاز درنظر گرفته شد همچنین برای شایستگی‌های تخصصی ۳۰۰ و اختصاصی۲۶۰ و برای تجربه نیز ۲۴۰ امتیاز قرار داده شد؛ در واقع هر کدام از این موارد زیرشاخه‌هایی را داشت که عددهای آنها جابه‌جا می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای رتبه‌بندی در ظرف زمانی اندک میسر نمی‌شد اما در نهایت رتبه‌بندی اجرایی شد و بی‌شک در این کار ایراداتی هم وجود داشت؛ بنابراین اجازه دادیم که اعتراض‌ها مطرح شود و در این راستا، اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار نفر بررسی و پذیرش شد و اکنون تعداد چند هزار نفر هم فاقد رتبه هستند که به زودی حل و فصل می‌شوند.

احمدی لاشکی اضافه کرد: اکنون کارهای مربوط به نومعلمان و ورودی‌های سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان را آغاز کردیم، افراد در هیات ممیزه‌ها مشغول به کار شدند و آنها را هم بررسی کردیم.

وی با اشاره به ارزیابی هر سه سال یکبار برای رتبه بندی معلمان تاکید کرد: اکنون برای دور دوم بررسی‌ها درصدد هستیم تا بخش‌هایی از قانون که نیاز به اصلاح دارد از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود همچنین مواردی که در آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد نیز با هماهنگی دولت این اصلاح‌ها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی باید منجر به کیفیت بخشی، ارتقای جایگاه علم و معلم شود، گفت: زمان بررسی و تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هنوز مشخص نیست؛ آیین‌نامه‌ باید از وزارت آموزش و پرورش به دولت ارسال شود تا در کمسیون‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و مسیر خود را طی کند.

سه هزار کارمند اداریم شمول رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند

احمدی لاشکی ادامه داد: یکی از نکات این است که نزدیک به سه هزار نفر از افرادی که شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند، کارمندانی هستند که معلم نبودند بنابراین مشمول رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند.

مشاهده صفحه جامع جزئیات نظام رتبه بندی معلمان

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2846981
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد