• ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

اشتغال پایدار ۳۵ درصد از زندانیان خراسان رضوی

اشتغال پایدار ۳۵ درصد از زندانیان خراسان رضوی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

35 درصد از زندانیان خراسان رضوی شاغل هستند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی 35 درصد از زندانیان اشتغال پایدار دارند.

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی گفت: اکنون بیش از ۳۵ درصد زندانیان خراسان رضوی اشتغال پایدار و با کیفیت دارند.

علی کیانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در حوزه سلامت و اصلاح و تربیت برنامه‌های مختلفی برای زندانیان و کارکنان وظیفه داریم، خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن مشکلات، کمبودها و نیازهای زندانیان در بدو ورود ابتدا برنامه‌های روانشناسی و مصاحبه‌های تخصصی با آنان صورت می‌گیرد و سپس بر مبنای این مسائل طبقه‌بندی می‌شوند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه بسیاری از زندانیانی که به مجموعه زندان‌ها وارد می‌شوند، به مواد مخدر اعتیاد دارند، ضمن اینکه از نظر جسمی سالم‌سازی می‌شوند، در برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله نماز جماعت، برنامه‌های تبلیغاتی، کلاس‌های آموزشی، کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و... نیز شرکت داده می‌شوند.

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه همزمان با کلاس‌های روانشناسی که برای زندانیان برگزار می‌شود، از نظر روحی و روانی آماده پذیرش یکسری مسئولیت‌ها می‌شوند، خاطرنشان کرد: با تعاملات و تفاهم‌های صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه‌ای و ادارات مختلف دیگر آموزش‌هایی درخور شان زندانیان برگزار می‌شود تا بعد از آزادی بتوانند روی پای خودشان بایستند.

برگزاری ۱۰۰ هزار نفر ساعت حرفه‌آموزی برای اشتغال زندانیان 

وی اشتغال زندانیان را زیربنای اصلاح و تربیت دانست و گفت: زندانیان شاغل با دریافت حقوق یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه کمک‌خرجی خانواده و خودشان هستند.

کیانی با بیان اینکه این اقدامات فقط برای زندانیان انجام نمی‌شود و برای خانواده زندانی هم اقداماتی از این دست را در فرایند اجرا قرار دارد، اظهار کرد: زندانیانی که داخل زندان حرفه‌ای را کسب کردند و مدرکی به دست آوردند، بعد از آزادی تا چند ماه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با پرداخت وام‌های خوداشتغالی و نظارتی تلاش کرده‌ایم زندانیان روی پای خودشان بمانند.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های فرهنگی که در مجموعه زندان‌های استان صورت می‌گیرد، طرح معراج نیز برگزار می‌شود. در این طرح تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه مشهد به امضا رسیده که بر اساس آن در گام اول ۳۰۰ نفر از مبلغان و روحانیون حوزه علمیه شناسایی و آموزش دیده‌اند که در ادامه از این تعداد ۵۰ نفر برای اجرای طرح معراج انتخاب شدند.

کیانی عنوان کرد: برای اجرای این طرح یک بند زندان تحویل این روحانیون شده تا اقدامات لازم را انجام دهند؛ از زمان اجرای این طرح تغییر و تحول جدی در روحیه و اخلاق زندانیان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی نیز در حوزه سلامت زندانیان در دست انجام است، بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساعت حرفه‌آموزی برای اشتغال زندانیان برگزار شده است.

بسیاری از زندانیان آفریده آسیب‌های اجتماعی هستند

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از زندانیان آفریده آسیب‌های اجتماعی هستند، عنوان کرد: زندانیانی که وارد مجموعه زندان می‌شوند، به دلیل اینکه در بیرون شرایط برای اشتغال‌شان فراهم نبوده، مهم‌ترین آسیبشان اعتیاد است.

وی گفت: خوشبختانه هیچ بیماری کنترل نشده‌ای در سطح زندان‌های استان نداریم. تیم نظارتی و بهداشت و درمان مجموعه زندان‌ها نظارت بسیار خوبی بر زندانیان دارد و کارها به خوبی در حال پیش رفتن است. در حال حاضر در تمام زندان‌ها مرکز بهداری و بهداشت و درمان و درمانگاه مستقر است.

کیانی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فرایند اصلاح و تربیت خود را داخل زندان‌ها پیش بریم، نیازمند فضاهای مناسبی هستیم. زندان فقط محل نگهداری است چون همه زندانیان در بیرون دچار آسیب شده‌اند؛ به همین دلیل زندان به تنهایی نمی‌تواند اصلاح و تربیت زندانیان را انجام دهد و از همین رو لازم است مجموعه‌های بیرونی حتما به کمک‌مان بیایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2670884
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد