• ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
  • 0k نظر «نمایش»

اشتغال ۶۰ درصدی مددجویان فارس در بیست عنوان شغلی

اشتغال ۶۰ درصدی مددجویان فارس در بیست عنوان شغلی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اشتغالزایی 60 درصدی زندانیان استان فارس

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل زندان‌های فارس از اشتغال 60 درصدی زندانیان استان فارس در بیست عنوان شغلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس درباره میزان اشتغال بکار زندانیان این استان اظهار کرد: هدف قانونگذار، اصلاح و تربیت زندانیان است و رسالت ما در زندان ها، نگهداری صرف زندانیان نیست علاوه بر نگهداری اجرای برنامه‌های آموزشی و اصلاحی و تربیتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اکثر زندانیان جوان و به علت فقر و بیکاری مرتکب جرم و در زندان تحمل کیفر می‌کنند لذا لازم است با مهارت آموزی و توانمندسازی آنان، زمینه بازگشت سالم آنان به جامعه را فراهم کنیم.

زندانیان بخشی از شهروندان جامعه هستند
مدیرکل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه زندانیان بخشی از شهروندان جامعه هستند، عنوان کرد: اگر نتوانیم زمینه آموزش و اشغالزایی را برای مددجویان را فراهم کنیم در بازگشت آنان به اجتماع، جامعه سالمی نخواهیم داشت.

تعامل با بخش خصوصی، نهاد‌ها و ادارات استانی

ابراهیمی تاکید کرد: ضمن تعامل با بخش خصوصی، نهاد‌ها و ادارات استانی مرتبط، فضای لازم برای اشتغال مولد و همراه با حقوق و دستمزد زندانیان فراهم شده و از همه ظرفیت‌ها در راستای کمک به زندانیان استفاده شده است.

اشتغال زندانیان از بروز آسیب‌های اجتماعی درون زندان نیز پیشگیری می‌کند

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال در زندان‌ها، علاوه براینکه اوقات فراغت زندانیان را پر می‌کند از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی درون زندان نیز پیشگیری می‌کند زمینه آرامش روحی و روانی را برای زندانیان فراهم می‌کند و کسب درآمدی برای زندانیان و خانواده هایشان می‌شود.

اعطای وام و تسهیلات ارزان قیمت به زندانیانی که آزاد می‌شوند

مدیرکل زندان‌های استان فارس تصریح کرد: این افراد با مهارت آموزی که در زندان‌ها فراگرفته‌اند، می‌توانند پس از آزادی نیز جذب بازار کار شوند و وام و تسهیلات ارزان قیمت نیز توسط اداره کل زندان‌های استان به آنان پرداخت می‌شود تا از این طریق کسب حلال داشته باشند و زمینه گرایش مجدد به سمت جرم نداشته باشند.

وجود ۲۰ عنوان رشته شغلی در مشاغل کارگاهی زندان‌های استان فارس

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۰ عنوان رشته شغلی در مشاغل کارگاهی زندان‌های استان فارس وجود دارد، گفت: در ۱۰۹ باب کارگاه، بیش از ۶۰ درصد از زندانیان محکوم واجد شرایط، مشغول به کار هستند.

برگزاری مسابقات ورزشی برای زندانیان

ابراهیمی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف اعم از فوتبال، والیبال دارت، آمادگی جسمانی، شطرنج، بازی‌های فکری، بومی و محلی و نیز ورزش‌های زورخانه‌ای برای زندانیان این استان گفت: این رویداد‌های ورزشی به منظور ارتقای سلامت جسمانی وروانی زندانیان و پرکردن اوقات فراغت، از بین بردن استرس، خمودگی و کسالت آنان و ایجاد روحیه شادابی در بین آن‌ها برگزار می‌شود.

ایجاد انگیزه برای مطالعه و ارتقای سطح معلومات زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان فارس عنوان کرد: مسابقات فرهنگی (کتاب خوانی، خاطره نویسی، دل نوشته، روزنامه دیواری) نیز با هدف اصلاح و تربیت و ایجاد انگیزه برای مطالعه و ارتقای سطح معلومات زندانیان و پرکردن اوقات فراغت، از بین بردن استرس در بین آنان برگزار می‌شود.

بازپروری شخصیت زندانیان از رسالت های سازمان زندانها

وی در ادامه تاکید کرد: مسابقات هنری (سرود، تئاتر، نقاشی، خوشنویسی) با هدف ایجاد زمینه لازم برای آموزش و شرکت زندانیان به فعالیت هنری به منظور بازپروری شخصیت زندانیان و اصلاح و تربیت آنان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه برگزار می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف نیز با هدف دین آموزی، ارتقا و گسترش برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها و اصلاح وتربیت زندانیان با استفاده از آیات روح بخش این کتاب آسمانی برگزار می‌شود.

اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سند تحول قضایی است

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سند تحول قضایی نیز گفت: برنامه ریزی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها، پیگیری جهت اجرای بیشتر جایگزین‌های حبس از جمله نظام نیمه آزادی و افزایش تعداد زندانیان مراقبت الکترونیکی، انجام اقدامات مختلف جهت افزایش اشتغال زندانیان با توسعه فضا‌های کارگاهی و کلاس‌های حرفه آموزی با استفاده ظرفیت بخش خصوصی، توسعه فعالیت‌های بنیاد تعاون جهت حمایت از زندانیان بی بضاعت و خانواده‌های آن‌ها و فعالیت‌های کارگاهی از جمله این اقدامات است.

توسعه فعالیت‌های شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به دیگر اقدامات در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بیان کرد: برنامه ریزی برای افزایش بازدید مسئولین قضائی از زندان‌ها جهت بررسی مشکلات قضایی زندانیان، توسعه فعالیت‌های شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها جهت نشست‌های ترمیمی و ایجاد صلح و سازش بین زندانیان و شکاتشان جهت فراهم کردن زمینه آزادی آنها از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: افزایش همکاری قضات با مددکاران زندان جهت اطلاع از وضعیت زندانیان، پیگیری جهت افزایش اعطای ارفاقات قانونی برای زندانیان مشمول جهت اصلاح آنان جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده ها‌ی آنان، توسعه فعالیت انجمن‌های حمایت زندانیان و مرکز مراقبت بعد از خروج جهت تحت پوشش قراردادن بیشتر خانواده‌های بی بضاعت و زندانیان آزاد شده و همچنین ایجاد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی از جمله برگزاری دوره‌های مختلف تربیتی، اخلاقی، مذهبی، مهارت‌های اساسی زندگی، حرفه آموزی و سایر روش‌های نوین تربیتی به منظور اصلاح رفتار و بازاجتماعی کردن زندانیان و نهایتا بازگشت سالم آنها به جامعه از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای اجرای این سند مهم است.

میزان استفاده از پابند الکترونیک زندانیان رشد خوبی داشته است

ابراهیمی درباره میزان استفاده از پابند الکترونیک زندانیان نیز گفت: در ۸ ماهه اول امسال و در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و در اجرای آیین نامه اجرایی مراقبت الکترونیک (مصوب ۱۳۹۷) در حال حاضر تعداد ۸۰۰ نفر از زندانیان استان با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار گرفته اند.

وی افزود: تعداد زندانیان مورد پذیرش در مرکز مراقبت الکترونیک استان فارس در ۸ ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۳۵۸ درصد رشد کمی داشته است و در حال حاضر تعداد ۸۰۰ نفر از زندانیان استان با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار دارند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس بیان کرد: این افزایش در استفاده از پابند الکترونیک در اجرای سند تحول قضایی و اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌های کشور مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، با تعامل مؤثر مراجع قضایی استان محقق شده است. محکومان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص، خارج از زندان، دوران حبس خود را سپری می‌کنند.

ارتقای خدمات زندانبان در بستر فناوری‌های نوین

ابراهیمی عنوان کرد: هدف از اجرای ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، ارتقای خدمات زندانبان در بستر فناوری‌های نوین بر اساس شاخص‌های سند تحول قضایی است که به طور قطع استفاده از این ظرفیت‌ها نقش ویژه‌ای در باز اجتماعی کردن زندانی و حمایت از خانواده وی دارد.

مزایای استفاده از مراقبت الکترونیک

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیک برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص‌ها و مؤلفه‌های مرتبط با حقوق شهروندی شامل حضور زندانی در محیط خانواده، پیشگیری از هم نشینی با زندانیان سابقه دار در محیط زندان، کاهش هزینه‌های دولتی و امکان ادامه کار و فعالیت‌های اجتماعی در برخی موارد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2703131
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد