• ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
  • 0k نظر «نمایش»

اعلام نحوه انتخاب کد شغل برای استخدام نخبگان

اعلام نحوه انتخاب کد شغل برای استخدام نخبگان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جذب داوطلبان در زمان های متفاوت در دستگاه های اجرایی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان به تشریح جزئیات در خصوص نحوه انتخاب کدشغل برای استخدام نخبگان پرداخت.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انتشار فراخوان سوم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: متقاضیان تا ۱۵ بهمن بر اساس شرایط هر یک از کد مشاغل می‌توانند ۳ گزینه را انتخاب کنند و ما بر اساس اولویت اول اقدام به ارزیابی آنها می‌کنیم، ضمن آنکه جایابی آنها برای مشاغل به صورت بوم گزینی است.

دکتر یاسین کیخا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: فراخوان سومین دوره جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی روی سامانه بنیاد ملی نخبگان منتشر شده است و ثبت نام این دوره از فراخوان در سامانه «دانا» (درگاه ارتباط با نخبگان ایران) ذیل سامانه بنیاد ملی نخبگان در حال انجام است.

وی افزود: همه افرادی که از شرایط نخبگی برخوردار هستند، می‌توانند در همه مقاطع تحصیلی در این فراخوان شرکت کنند.

کیخا تاکید کرد:  همه افراد نخبه می‌توانند بدون محدودیت در این فراخوان شرکت کنند، به شرط آنکه شرایط نخبگی را دارا باشند.

 معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص نحوه شرکت نخبگان در این فراخوان توضیح داد: در این دوره از فراخوان ۱۵ دستگاه اجرایی ظرفیت کد شغل (شغل محل) خود را از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور به بنیاد اعلام کردند. از این ۱۵ دستگاه اجرایی، برای بیش از ۳ هزار کد شغل استخراج و مجوز استخدامی صادر شده است.

وی اضافه کرد: هر فردی که متقاضی شرکت در این فراخوان است، شرایط احراز  هر کدام از کد مشاغل را که روی سامانه بارگذاری شده است، بررسی کند و بر اساس شرایطی چون جنسیت، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و غیره، کد مشاغل خود را بر اساس اولویت‌های خود انتخاب کند.

کیخا با بیان اینکه نخبگان کد مشاغل انتخاب شده را روی  سامانه اعلام می‌کنند، خاطر نشان کرد: در کنار آن افراد متقاضی، رزومه خود را بارگذاری می‌کنند.

به گفته وی، متقاضیان سومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تا روز ۱۵ بهمن فرصت دارند تا رزومه و انتخاب کد مشاغل را در سامانه بارگذاری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، یادآور شد: پس از ۱۵ بهمن سامانه بسته می‌شود و کارگروه بنیاد اقدام به ارزیابی و امتیازدهی به مدارک بارگذاری شده روی سامانه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: افرادی که حائز امتیاز بالاتری باشند، به کانون ارزیابی برای ارزیابی شخصیتی و مصاحبه شغلی معرفی خواهند شد.

کیخا افزود: در مرحله سوم افراد انتخاب شده با چند برابر ظرفیت به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند و دستگاه‌ها نیز طی دوره‌های آموزشی که برگزار می‌کنند، افرادی را بر اساس ظرفیت پذیرشی که به بنیاد معرفی کرده‌اند، انتخاب و به سازمان امور استخدامی برای صدور حکم معرفی می‌کنند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هر فرد متقاضی در این فراخوان می‌تواند ۳ اولویت کد مشاغل را انتخاب کند، اظهار کرد: ما در ارزیابی اولیه، اولویت اول داوطلبان را ملاک معرفی آنها به دستگاه‌ها قرار می‌دهیم و در صورتی که در اولویت اول، حائز امتیاز لازم نبودند، اولویت‌های دوم و یا سوم آنها مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر محل سکونت فرد با کد مشاغل همخوانی نداشته باشد، آیا در گزینش مردود می‌شود، توضیح داد: بنای ما برای انتخاب افراد، به صورت بوم‌گزینی است و در صورتی که متقاضی کد محل شغلی استان محل زندگی خود را انتخاب کند، اولویت دارد، ولی محدودیتی برای انتخاب آنها وجود ندارد.

کیخا به بیان میزان پذیرش نخبگان در دو فراخوان قبلی پرداخت و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود ۱۳۰۰ نفر حائز شرایط بودند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر آنها یا معرفی به دوره شدند و یا در سیر مراحل گزینشی هستند و برای اندکی از آنها کد استخدامی صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی هزار نفر از ۱۳۰۰ نفر دو فراخوان اول جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی بعد از ارزیابی بنیاد ملی نخبگان، در مراحل سیر جذب قرار گرفته‌اند و ۴۰۰ نفر از آنها در انتظار معرفی به دوره دستگاه‌ها هستند تا بعد از شرکت در دوره آموزشی، مراحل امتیازبندی را بگذرانند.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، غالب این افراد تعیین تکلیف شده‌اند، ولی تعداد کمی از آنها کد استخدامی را دریافت کرده‌اند.

کیخا در خصوص زمان‌بر بودن استخدام نخبگان از طریق این فراخوان‌ها، اظهار کرد: هر مرحله مدت زمان‌های متفاوتی دارد، ولی مسیر ارزیابی ما در بنیاد یک مسیر استاندارد است و بعد از پایان زمان فراخوان یعنی تا ۱۵ بهمن، وارد بررسی پرونده‌ها می‌شویم و تا اواسط اسفند، منتخبان وارد کانون ارزیابی‌ها خواهند شد و تا بهار تقریبا وضعیت همه متقاضیان تعیین تکلیف شده و به دستگاه‌ها معرفی کرده‌ایم.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه معمولا در دستگاه‌ها فرآیند جذب زمان‌بر می‌شود، خاطر نشان کرد: این زمان بر بودن بیشتر در بخش گزینش است که در این زمینه یکسری اقدامات را در دستور کار قرار داده‌ایم ولی معمولا از آنجایی که دستگاه‌ها، تعاملات متفاوتی با ما دارند برخی از آنها دوره آموزشی را زودتر و برخی دیگر دیرتر برگزار می‌کنند و یا گزینش آنها طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر می‌شود از این رو داوطلبان در زمان‌های متفاوتی جذب در دستگاه‌ها می‌شوند.

وی در خصوص تفاوت فراخوان جذب اول و دوم با دوره سوم، گفت: در فراخوان اول و دوم ۱۳۰۰ نفر برای جذب در دستگاه‌های اجرایی درخواست دادند، ولی دستگاه‌هایی که آنها را جذب می‌کردند، مشخص نبودند؛ از این رو آنها در فراخوان شرکت کردند و پس از گذراندن مرحله اول و دوم، بنا بر تعامل سازمان امور استخدامی با بنیاد و دستگاه‌ها، افراد منتخب به دستگاه‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در فراخوان اول و دوم بر اساس رشته تحصیلی و شرایط احرازی که در مرحله اول و دوم داشتند، با دستگاه‌های اجرایی برای جذب آنها رایزنی صورت می‌گرفت، ادامه داد: ولی در فراخوان سوم، کد مشاغل و شرایط احراز آنها مشخص شده است. این کد مشاغل همانند انتخاب رشته در آزمون سراسری است و داوطلبان بر اساس کد مشاغل، اولویت‌های خود را انتخاب می‌کنند.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار استخدام نخبگان

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2834109
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد