• ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
  • 0k نظر «نمایش»

افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان به ۱۲ میلیون تومان در ماه

افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان به ۱۲ میلیون تومان در ماه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سقف معافیت مالیاتی کارکنان تا 12 میلیون در ماه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هر ساله همزمان با انتشار متن لایحه بودجه سال بعد، حقوق بگیران به دنبال میزان معافیت مالیاتی حقوقی خودشان هستند. یعنی اینکه تا چه میزان از دریافتی آن‌ها مشمول مالیاتی نمی‌شود و مابقی با چه درصد مالیات از آن‌ها کسر خواهد شد.

این رقم برای امسال، ۱۲۰ میلیون تومان در سال و ۱۰ میلیون تومان در ماه مصوب شده بود و کارمندان تا این سقف از حقوق مالیات پرداخت نخواهند کرد. رقمی که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم تکرار شده است. اما آقای سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است که؛ «با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تایید رئیس‌جمهور محترم در بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل افزایش خواهد یافت.»

در ادامه این صحبت‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، هم در نشست خبری اعلام کرده است که دولت قصد دارد تا سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل را ۲۰ درصد افزایش دهد. به عبارتی اگر در لایحه بودجه ۱۴۰۳ درج شده است که معافیت مالیاتی در هر ماه ۱۰ میلیون تومان است، برای سال دیگر این رقم در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی به ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

بعد از اعمال معافیت بر حقوق بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان طی امسال، حقوق بگیرانی که بیش از این رقم دریافتی داشته اند، شامل مالیات شدند. حقوق بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان مالیات ۱۰ درصد، حقوق بین ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان ۱۵ درصد، ۲۳ تا ۳۴ میلیون تومان ۲۰ درصد و حقوق بیش از ۳۴ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات، پرداخت خواهند کرد.

در حالی که سقف مالیات برای حقوق بگیران بیش از ۳۴ میلیون تومانی ۳۰ درصد عنوان شده است که در سال ۹۸ این سقف برای حقوق بیش از ۲۰ میلیون تومان ۳۵ درصد درج شده بود. یعنی سقفی بیشتر برای دریافتی‌های بیشتر؛ موضوعی که کارشناسان اقتصادی منتقد به آن بوده و افزایش پلکان مالیاتی برای حقوق بگیران را خواستار هستند. اما دولت معتقد است که نه با فشار بر قشر کم درآمد و نه افزایش مالیات مودیان خوش حساب قصد افزایش درآمد مالیاتی خود را ندارد بلکه با رصد سامانه‌ای و شناسایی مودیان جدید در کشور، رقم درآمد‌های مالیاتی خود را در سال آینده افزایش داده و از ۷۴۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به یک هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان رسانده است.

لایحه بودجه به دستور رئیس جمهور، مورد بررسی مجدد و اصلاحاتی قرار خواهد گرفت تا بعد از تدوین نهایی، به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

مشاهده صفحه جامع اخبار حقوق کارمندان دولت

مشاهده صفحه جامع اخبار مرتبط با کارمندان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2814786
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد