• ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

افزایش ۱۵ درصدی سهم مشاغل خانگی از اشتغال

افزایش ۱۵ درصدی سهم مشاغل خانگی از اشتغال

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

صدور 220 هزار مجوز در قالب مشاغل خانگی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری بازار کار، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم مشاغل خانگی از اشتغال نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی داشته است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پارسال ۱۰ درصد مشاغل ایجادی، مربوط به مشاغل خانگی بود که امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم این عدد به ۱۵ درصد افزایش یابد.

 به گزارش بازارکار، محمود کریمی بیرانوند  در مورد اینکه با گذشت بیش از ۳.۵ ماه از سال چرا حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی برای ایجاد اشتغال راه‌اندازی نشده است، گفت: دبیری تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال با وزارت امور اقتصادی و دارایی است و آنچه که اطلاع دارم، این است که دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ برای حساب‌های پیشرفت و عدالت به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

وی همچنین گفت: باید منابع توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز شود تا بتوان با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، از این حساب‌ها تسهیلات پرداخت شود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر اساس جلسه ۸۵ شورای عالی اشتغال، جزء (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا آخر تیرماه به قوت خود باقی است و منابع آن تا آخر تیرماه ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود و در این زمینه فعلا مشکلی نداریم و بعد از آن هم احتمالا تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال شروع می‌شود.

کریمی بیرانوند بر این نکته تأکید کرد: منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ واریز شود و فرصت ایجاد اشتغال در استان‌ها فراهم شود.

وی همچنین در مورد سامانه جستجوی مشاغل گفت: پلتفرمی طراحی شده است که هم کارجویان، هم کارآفرینان و هم موسسات کاریابی می‌توانند از ظرفیت این سامانه استفاده کنند و کارجو و کارفرما می‌توانند از طریق این سامانه همدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیدا کنند و ما به عنوان وزارت کار بر آن نظارت می‌کنیم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارت کار ایجاد اشتغال نمی‌کند، بلکه فقط نظارت می‌کند تا مشاغلی که در بخش خصوصی ایجاد شده است، توسط کارجویان کشف شده و مشغول کار شوند.

کریمی بیرانوند در مورد طرح مشاغل خانگی گفت: امسال منابع ایجاد مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسیده و طبق رصد وزارت کار، ۱۰ درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته مربوط به مشاغل خانگی بود که امسال این سهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ۱۵ درصد افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ۲۲۰ هزار مجوز در قالب مشاغل خانگی صادر شده و امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که اگر تا پایان مهرماه ۱۴۰۲، مقدار ۸۰ درصد منابع و اعتبارات مشاغل خانگی جذب شود، بانک مرکزی وعده کرده است که اعتبارات جدیدی به طرح مشاغل خانگی اختصاص دهد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نگرش ما توسعه پشتیبان مشاغل خانگی است. افرادی که می‌توانند با ایجاد مشاغلی چند نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مشغول به‌کار کنند، از آنها حمایت می‌کنیم.

کریمی بیرانوند همچنین در مورد سامانه جستجوی مشاغل گفت: این سامانه نسبت به سامانه قبلی ارتقاء یافته و از یک ماه قبل به صورت غیررسمی رونمایی شده که تاکنون ۳۱ هزار نفر کارجو در آن ثبت‌نام کرده، ۹ هزار عنوان شغلی در آن ثبت شده و تاکنون ۲۷۰۰ نفر از طریق این سامانه مشغول به‌کار شده‌اند.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار مشاغل خانگی

منبع: خبرگزاری بازار کار

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2760595
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد