• ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
  • 0k نظر «نمایش»

برگزاری آزمون استخدام وزارت بهداشت در پایان امسال یا ابتدای سال آینده

برگزاری آزمون استخدام وزارت بهداشت در پایان امسال یا ابتدای سال آینده

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیگیری صدور مجوز استخدام 25 هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از سیف الله مرادی مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: پیش بینی میکنیم آزمون بعدی استخدام وزارت بهداشت در پایان امسال یا ابتدای سال آینده برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جایگزین کردن نیرو به ازای بازنشستگان وزارت بهداشت و همزمان افزایش نیرو به ازای تخت نیاز مجموعه نظام سلامت است.

برنامه ریزی وزارت بهداشت برای جذب ۷۵ هزار نفر است که با توافق با سازمان امور استخدامی مجوز جذب ۲۵ هزار نفر را با برگزاری آزمون گرفت. شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۸ مهر در این آزمون شرکت کردند.

سیف الله مرادی مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: در این آزمون ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر جذب می‌شوند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر در حوزه درمان که ۱۰ هزار نفر مربوط به گروه پرستاری، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه درمان و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در حوزه فوریت‌های پزشکی، بکار گرفته می‌شوند.

بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین دارایی نظام سلامت دانست و گفت: سیاست وزارت بهداشت بکارگیری نیرو‌های جوان و با انگیزه در طرح‌های جدید است، و غیر از استخدام ۲۵ هزار نفر، از ظرفیت نیرو‌های طرحی و شرکتی در سطوح خدماتی و پشتیبانی در بیمارستان‌ها و بخش‌های جدید افتتاح شده و یا در آستانه افتتاح، استفاده خواهیم کرد.

 برای قبولی در آزمون استخدامی چه بخوانیم؟

دانلود نمونه سوالات استخدامی وزارت بهداشت

سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون

پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی مهر ۱۴۰۲ باید در مصاحبه و سایر مراحل اداری، گزینش شوند.

همچنین تعداد کارکنان شرکتی وزارت بهداشت ۸۳ هزار نفر است که با تعیین تکلیف طرح ساماندهی نیرو‌های انسانی، این نیرو‌های شرکتی نیز مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند.

از سوی دیگر پرستاران شاغل در دوران کرونا در آزمون استخدامی دارای ۲۰ امتیاز و اولویت استخدام هستند.

با دستور وزیر بهداشت، داوطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه، تا پایان سال جذب و در محل کارشان حاضر می‌شوند. پیش بینی می‌شود آزمون استخدامی بعدی وزارت بهداشت، پایان امسال یا ابتدای سال آینده پس از برآورد نیرو‌های مورد نیاز حوزه سلامت، برگزار شود.

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مجوز‌هایی که برای استخدام صادر شده براساس تخت‌ها و بیمارستان‌های تازه تاسیس و یا بخش‌های توسعه‌ای بیمارستان هاست و اگر در مناطق محروم تخت‌ها و مراکز جدید ایجاد شده باشد، نیروی پرستاری، عادلانه توزیع خواهد شد.

دکتر عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری، چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: خوشبختانه با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشورمان تقلیل یابد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: اکنون، نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱/۲ است و امیدوارم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱/۲ تا ۱/۸ طی سال‌های آتی برطرف شود.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت نیز درباره حل مشکل مناطق محروم با استخدام نیرو‌های انسانی گفت: با توجه گستردگی خدماتی که وزارت بهداشت در گستردگی و تعداد مراکز و ماموریت هایش دارد، همه‌ی مشکلات مناطق محروم با این استخدام حل نخواهد شد، اما افراد را با توجه به اولویت‌های طرح‌های افتتاح شده، توزیع می‌شوند.

مشاهده صفحه جامع استخدام وزارت بهداشت

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2833270
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد