• ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
  • 1k نظر «نمایش»

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی بانک ملی سال ۱۴۰۲

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی بانک ملی سال ۱۴۰۲

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی بانک ملی سال 1402

عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی در سال 1402 و گذراندن مراحل مصاحبه (روانشناسی، عقیدتی، معاینات پزشکی و طب کار، گزینش و سایر مراحل مربوط به روند جذب و استخدام) تجربیات و سوالات خود را در اختیار سایرین قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر از این تجربیات بهره مند شوید.

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی بانک ملی


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

مرحله ارزیابی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی بانک ملی در سال 1402 از مرحله ارزیابی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: سودابه (مشاهده تجربه)
ساعت 10 صبح مصاحبه داشتم
اولین مرحله برای من مصاحبه روانشناختی بود. بیشتر سوالات ریاضی بودش که درصد و تناسب و ... بودن یه مقدار سخت بود ولی خوب لاینحل نبود.
مرحله بعد من رفتم بخش گزینش که بعد از پرسیدن اسمم گفتن اگه این مرحله رو انشالله قبول بشی بعدا در خدمتتون خواهیم بود. برگه رو امضا کردم و رفتم اتاق مصاحبه.
مصاحبه هم دقیقا طبق روالی بود که همه بچه‌ها میگن. اینکه اول خودتو معرفی می‌کنی بعد سابقه کاری و مدرک تحصیلیت رو میگی و اینکه چه دستاوردهایی تو زندگی داشتی.
بعد منو تو 12 تا موقعیت قرار میداد که مثلا اگه مدیر فلان جا یا فلان پروژه بودی و همکارت فلان مشکل رو داشت چطور اون مشکل رو حل می‌گردی؟
دقیقا می‌خواستن عکس العمل منو تو موقعیت‌های مختلف ببینن. خدارو شکر این مرحله راحت بود و مشکلی نبود.
مرحله بعدی روانشناختی بود که رفتیم پای سیستم. آزمون هوش بود. اینجوری بود که چند تا شکل نمایش میداد بعد حذف می‌شدن و تو باید تشخیص میدادی تو چه موقعیتی بودن. دیگه چند تا شکل بود که تو باید تشخیص میدادی که مثلا شکل نهم کدوم میشه و ... بعد اونم راحت بود خدارو شکر
بعد چند تا شکل هم بود که یک نوار آبی بود بقیه نوارا سفید بودن و شما باید تشخیص میدادی که این نوار آبی رنگ اندازه کدو یک از نوارا هستش
یکی این و بعدشم آزمون روانشناسی بود که سوالاش بستگی به خودت دارن و باید بر اساس شخصیت خودت جواب بدی
ساعت 10 رفتیم و ساعت 2 و 10 دقیقه دیگه از اداره اومدیم خونه
خدارو شکر خیلی خوب بود من فقط از بخش ریاضیش که سخت بود نگرانم
امیدوارم مفید بوده باشه
نویسنده: عسل (مشاهده تجربه)
دوستان می‌خوام چند نکته در مورد مصاحبه بهتون بگم که حتما براتون کارایی داره 
اول اینکه بچه ها واقعا چیزی برای خوندن وجود نداره فقط تست هوش ریون تامیتونید کار کنید بنظرم. ریاضی هم عمل درصد گیری رو بلد باشید که اونم کار سختی نیس
پیشنهادمنم به شمااینه که ریاضی رو بیشترتمرکز کنید روی سوالای اخری چون سوالات اولیش محاسباتیه ولی اخراش مفهومی ساده هست که خیلی راحت میزنید. اکثرا وقتشون میذارن برای سوالات اولی که محسباتیه بعد اخراش که خیلی راحته وقت ندارن و خیلی حیفه اون سوالات راحت رو از دست بدید و بی جواب بمونن
نکته ی دیگه ای که باید بهتون بگم اینه که حتما سوالات مربوط به حالتهای مختلف پروژه رو باخودتون مرور کنید
اصلا واقعا چیزی خارج از این ۳تانکته که عرض کردم خدمتتون وجود نداره 
هرچقدرم ریاضی کسی ضعیف باشه یه سرچ بزنه توی گوگل فیلم اموزشی فصل ۳ ریاضی پنجم دبستان هم درصد گیری و هم تناسب رو یادمیگیره
کسی هم که بگه نمیتونم یاد بگیرم و ... دیگه واقعا حرفی نمونه واسه گفتن و اینکه اصلا استرس نداشته باشید چون اولا استرس نمیذاره تمرکز کنید و بعدشم اینکه اونا میفهمن و قطعا کار رو به کسی که حجم بالایی از استرس رو داره و نمیتونه کنترلش کنه نمیسپارن 
نویسنده: پیمان (مشاهده تجربه)
من کارشناس ارشد معماری هستم برای رشته امور ساختمان آزمون بانک ملی شرکت کردم و با میانگین درصد 34/2 قبول و دعوت به مصاحبه شدم.
26 همین ماه ساعت 6/5 صبح رفتم برای مصاحبه.
مراحل برای من به این شکل بو ولی خب ممکنه ترتیبش برای شما متفاوت باشه ولی کلیت همینه.
شروع کارمن با آزمون تفکر تحلیلی سیستمی بود. مشابه همون آزمونی بود که سرجلسه آزمون کتبی بود.
فقط با این تفاوت که پشت سیستم کامپیوتر می‌نشستیم 45 دقیقه وقت داشتیم و باید به 33 سوال جواب می‌دادیم. از 33 سوال 11 سوال شبیه آزمون کتبی بود دو تا گزاره الف و ب بود که باید می‌گفتیم این گزاره‌ها برای پاسخ کافی هستند یا نه.
11 سوال دیگه نمودار داشت مثلا پرسیده بودن اگر 30% به این محصول اضافه بشه اختلاف چقدر خواهد بود. یکم درصد گیری و جمع و اختلاف مورد نیاز بود.
یه چک نویس هم میدن که بعدا ازتون میگیرن و نگه میدارن بهتره چک نویستون رو هم مرتب بنویسید احتمالا مهم باشه.
مرحله بعدی مرحله مصاحبه بود . تو یه اتاق من و یک آقای 40 - 50 سال بود که اولش ازم خواست خودمو معرفی کنم بعد حدودا 20 موقعیت رو برام توصیف کرد و پرسید اگه تو این موقعیت ها بودی عکس العملت چی بود.
مثلا گفت فرض کن دوشنبه آزمون سختی داری و استادت یه پروژه هم بهت داده که باید تا دوشنبه تحویل بدی چطور مدیریت میکنی این مسئله رو و یا اینکه مدیر تیمی هستی و یه همکار جدید اومده که خجالتیه و باهاتون راحت نیست چطور مشکل رو حل میکنی و ... این سوالات در واقع تست‌های شخصیت شناسی هستن و جوابشون مطابق با شخصیت هر فردی متفاوته و منبعی برای مطالعه در موردشون وجود نداره.
مطمئنا نحوه نشستن و حرف زدن و پوشش اهمیت داره. پس سعی کنید لباس مناسب بپوشید، خوب و محترمانه حرف بزنید و درست بشینید. مثلا برای من یه صندلی گذاشته بودن که پشتیش هی عقب می‌رفت و وقتی میخواستم تکیه بدم حالت لم می‌شد و من برای اینکه لم ندم مجبور بودم صاف بشینم.
مرحله بعدی گزینش بود تو این مرحله چیزی نگفتن فقط یه آقایی بود که گفت الان ه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه شدین و اگه جز نفرات اصلی منتخب شدین دعوت به گزینش میشین.
آخرین مرحله برای من 120 دقیقه تست هوش و روانشناسی بود که خودش چند مرحله بود. پش سیستم نشستیم. این مرحله هم نیاز به دقت و سرت بالا داشت و هم سخت بود.
تو مرحله اول تست ها 10 تا گزینه داشتن که انتخاب از بین این ده تا خیلی سخت بود. تو یه مرحله هم یه نقشه بود که علامت هایی رو نمایش میداد و چند ثانیه باید نگاه میکردین و جاشون رو به خاطر می‌سپردین بعد میرفت و شما باید جای علامت ها رو مشخص میکردین. 
مراحل آخر هم دو نوع تست روانشناختی بود که باید سریع و درست جواب میدادین. 98 و 66 سوال بودن.
سوالات با هم همخوانی  دارم مرتبط هستن یعنی یه جا سوالی پرسیده میشه و چند سوال بعدترش یه سوال مرتبط با اون که اگه جواباشون همخوانی نداشته باشن نمره کم میشه. تو این مرحله باید صادق باشید.
همش همین موارد بودن انشالله که براتون مفید باشه.
نویسنده: Amirali (مشاهده تجربه)
سلام دوستان
چند روز پیش رفته بودم مصاحبه گفتم بیام اینجا بگم چیا ازم پرسیدن شاید به کار بقیه هم بیاد
از من برای قسمت تخصصی مربوط ب بانک کلا سوالاتی پیرامون دولت، دولت الکترونیک، قانون اساسی، قانون گذاری، مجلس خبرگان، شورای نگهبان، تفاوت لایحه و بودجه در مجلس و... اینارو پرسیدن ک هیچ ربطی ب بانک نداشت و من اصلا نخونده بودم ک هیچ ب قول اونا ب عنوان ی شهروند عادی اخبارم نگا نکرده بودم. خب من همون ابتدای امر صراحتا گفتم من در این زمینه اطلاعات چندانی ندارم ک دیگه گیر دادن و این شد ک کلا سوالات در این باب شد و جلسه بدون حتی یک سوال بانکی ب پایان رسید. حالا ی سریارو با منطقم جواب دادم و.. ولی بیشتریارو نمیدونستم ولی خدارو شکر اصلا استرسی نشدم. خلاصه بی جواب نمیذاشتم. ولی اگه چیزی به ذهنم نمیرسید میگفتم نمیدونم و..
حین صحبتم با این اقا، خانم روانشناس هی بین سوال و جواب ما ب اصطلاح ایرادای منو بلند بلند لیست میکردن. مثلا داشتن با خودشون میگفتن و مینوشتن و ب ما کاری نداشتن وسواس فکری و نمیدونم چی و..
بعد هربارم حاضر جوابی میکردم ایشون می‌پیوستن به جمع ما و به آقای مسئول بانک میگفتن همین خوبه، خیلی خوب توجیه میکنه.
بعدم سعی کنین چیزایی ک میگین باهم همخونی داشته باشه مثلا ب عنوان نقطه ضعف گفتم کارمو چک میکنم شاید در اوایل کار بخاطر این چک کردنا کارم بیشتر طول بکشه بعد در سوالای بعدی گفتن ویژگی بانکدار خوب؟ گفتم کار مردمو سریع راه بندازه ک خانومه ب حالت مچگیری گفتن تو ک گفتی کارتو چک میکنی طول میکشه پس تو سریع کار مردمو راه نمیندازی ک گفتم ن من چک کردنام سریعه بعدم کیفیت و دقت رو ک فدای سرعت نمیکنم و.. خب با توجه ب کل صحبتایی ک میشه ی برداشت کلی ازتون دارن دیگه مثلا کامل متوجه شدن من تو کارم سریعم چون بحث کار سابقمو وظایفمو ایناها پیش اومد.
خیلی طولانی شد ببخشین ولی خواستم مثال عینی بزنم براتون.
موفق باشید.
نویسنده: سودا (مشاهده تجربه)
سلام اونروز که مصاحبه داشتم به این نتیجه رسیدم که نباید اونهمه به خودم استرس میدادم. اومدم تجربه ام رو برای شمام بگم
ببینید غول نسازید برا خودتون از مصاحبه .اونطوری که من فکر میکردم نبود
برنامه من اول کلاس روانشناختی ب بود رفتم تو سوال های در مورد درصد و آمار و اینا بعدش سوال های تحلیلی بودن
بعدش اتاق مصاحبه یه خانمی بود که اول گفت خودتو معرفی کن بعد ۱۲ تا موقعیت رو تصور کردیم و جواب دادم ساده بودن از همینا که بچه های دیگه اینجا گفتن. اینم بگم خانوم مصاحبه گر فوق العاده خوش برخورد بودن
بعدش اتاق گزینش که یه آقایی روند استخدام رو توضیح دادن و در نهایت مرحله آخر که تست حافظه و مقایسه طول و مقیاس طول مستطیل و ریون و آزمون های مخالف و موافق
زمان مرحله آخر فقط زیاد بود یک و نیم ساعت بقیه در حد نیم ساعت بودن
در کل خیلی ساده بود امیدوارم کمکی کرده باشم
موفق باشید دوستان
نویسنده: بانکدار M-f (مشاهده تجربه)
اول قسمت نگهبانی شعبه  ساختمان مرکزی بانک شدیم کارت ملی رو با لیست اسامی چک کردند
بعد وارد حیاط بانک شدیم 
ساعت ده وارد سالن طبقه دوم قسمت ارزیابی تکمیلی شدیم 
به نوبت وارد سالن محل مصاحبه شدم 
گوشی رو ازم گرفتند و گفتند برید سالن انتظار 
بعد آن یک مسئول اومدبه همراه لیست اسامی وبرگه هایی که هر دواطلب کدوم اتاق برند وبه ترتیب مراحل کار نوشته بود 
برای من اولین ازمون روانشناختی الف بود 
که در این مرحله وارد اتاق ازمون ۱ شدیم و پشت سیستم نشستم و اینجا سوالات به ترتیب مستطیل قرمز وسبز ازنظر اندازه  قسمت دوم یک مستطیل درسمت چپ بود و مستطیل های سمت راست که کدوم ازنظر اندازه یکی هست باید انتخاب میکردیم 
قسمت بعدی سوالات هوش تصویری بود که واقعا سخت بود برای من ۱۰ تا بود برای بغل دستی من حدودا ۲۰ تا بود بعداین مرحله  حفظ تصاویر در صفحه که بعد چند ثانیه محو میشه باید موقعیت اون رو در محدوده اش مشخص کنید 
بعد این مرحله سوالات روانشناختی به دوقسمت ۹۴ تایی و ۶۶ تایی که این جا باید با صداقت کامل جواب بدید چون دروغ واقعا مشخص میشه 
سوالاتش تقریبا یکجورایی مشابه تست روانشناسی بود
بعد این مرحله به اتاق آزمون ۲ رفتیم که مربوط به قسمت تفکر تحلیلی سیستم هست که ۳۳ تا سوال هست حدودا ۱۲ تا۱۵ تا سوال ریاضی هست به صورت درصد نموداری و سود و نسبت وقسمت دومش سوالات به صورت گزاره الف وب که ایا کامل کننده هستند یا نیستند 
بعد اتمام این قسمت وارد اتاق گزینش شدیم که یک خانم برامون صحبت کرد که الان فقط قسمت مصاحبه هست بعد اینکه یک سوم انتخاب شدند برای گزینش هم به مراکز استان خودتون مراجعه میکنید 
بعد در مرحله آخر اتاق مصاحبه رفتم اتاق ۱ که سوالات به این صورت بود 
اول معرفی خودتون واگر رزومه کاری دارید در یک دقیقه بگید
انگیزه تون از اومدن به بانک چی هست
اگر قبول نشید چی کار میکنید 
برای رسیدن به اینجا چیکار کردید 
بزرگترین موفقیت تون چی بود 
بعد اون ۱۲ سوال روانشناسی شروع شد که واقعا به نسبت روزهای دیگه سختتر بود سوالات جدید بود و نهایتا یکی دوسوال مثل سوالات قبلی بود 
این بود تجربه ای که من از مصاحبه بانک ملی داشتم
با آرزوی موفقیت برای همه دوستان
نویسنده: H.Miri (مشاهده تجربه)
سلام دوستان من دیروز مصاحبه داشتم 
یسری نکات بهتون بگم نمیدونم کسی بهشون اشاره کرده یا نه
روال مصاحبه رو که همه میدونین و همه دوستان میان میگن. شامل تست هوش و ریاضی و تفکر تحلیلی و روانشناسی و مصاحبه و گزینش دیگه توضیحات اضافی نمیدم فقط میخوام چند تا  نکته مهم خدمتتون عرض کنم.
بعضی از دوستان گفتن سوالات ریاضی سخت بود ولی بنظر من خیلی راحت بودن با دو تا ضرب و تقسیم ساده هم میشد حلشون کرد. البته بستگی به رشتتون و پایه ریاضی تون هم داره شاید چون رشته من مهندسی بود بنظرم خیلی راحت بود. ولی دوستان سایر رشته ها هم اگه یکم دقت کنن مطمئنا به راحتی میتونن جواب بدن.
به نظرم این موردی که هست و بعضی دوستان میگن سوالات هوش و ریاضی و روانشناسی الکیه و برای یک تحقیق دانشگاه بهشتی هست یکم فکر کنن ببینن بانک ملی با اون عظمت میاد مصاحبه استخدامیشو بازیچه یه طرح مطالعاتی دانشگاه کنه بهتره شما به این حرفا بی‌توجه باشید و سعی کنید مصاحبتون رو به بهترین نحو پیش ببرید.
بعضی از دوستان هم دیدم گفتن ظاهر اصلا مهم نیست و مصاحبه کننده ها اصلا به ظاهر ما توجه نکردن و این حرفا. مگه دیدن ظاهر چند ثانیه زمان میبره قرار نیست بهتون بگن بیا جلو ببینمت. همون که از در وارد اتاق میشید یه نگاه میکنن و این کافیه. حالا بماند که تو این بیست سی دقیقه مصاحبه من ارتباط چشمی باهاش داشتم و اونم همش من رو نگا میکرد.
اگر دقت کنید اطلاعیه که برای مصاحبه حضوری زدن در بخش سوم آراستگی ظاهری قید شده بود و وقتی قید شده پس در اون برگه ای که مصاحبه کننده پر میکنه یک قسمتی مربوط به آراستگی ظاهری هست که باید مصاحبه کننده نظرش رو بگه پس به این مورد هم که اراستگی مهم نیس دقت نکنید قطعا تاثیر داره و مرتب و اراسته برید جلو
موفق باشید
نویسنده: یوسفی (مشاهده تجربه)
سلام دوستان مصاحبه من به این شکل بود
اول رفتیم گوشی هامون گرفتن بردنمون تو اتاقی یه برگه بهمون دادن که مشخصاتمون و اینکه به ترتیب کدوم اتاق بریم توش تایپ شده بود. بعد سی نفر رفتیم اتاق الف تست های ریاضی سی نفر تست های روانشناسی پشت سیستم نشستیم سه نفر ارزیاب بودن که هر جا گیر میکردیم توضیح میدادن. مثلا اگه بره یه صفحه دیگه و مشکل سیستمی پیش بیاد کمک می‌کنن. اینجا چند نمودار بود مثلا یکی میده شما باید از بین چند تا اونی که هم اندازشه تیک بزنی اینجا سرعت عمل خیلی مهمه بعد سوال میده باید بگی کاملا موافق...موافق...مخالف
تست هوش بود برا یکی ساده یکی سخت مثلا تو جدول باید بر اساس سطر و ستون جا گذاری کنی از بین سوالا .یکی دیگش مثلا شکل میاد مثل کتاب..پمپ بنزنبن بعد محو میشه شما باید محدودش بگی یک ساعت و نیم زمان میبره
بعد رفتیم اتاق الف برامون سوالای ریاضی بود محاسبه کنید و زمانش واقعا کم و اون خانم گفت ملاک این تنها نیست نمره منفی نداره خالی نزارین همه مراحل خوب بود ولی این زمانش خیلی کم بود خیلی هامون ب دلیل کم اوردن وقت شانسی زدیم
بعد میری مصاحبه ۱۲ سوال چالشی می‌پرسن که باید جواب مختصر و مفید بدی ایشون از رو تبلت میخونه شما جواب میدی قبلش میگه اسم فامیلت و کد ملیت بگو بعد میگه سابقه کار داری؟ مدرکت چیه؟ این مرحله هم خوب بود فقط بدونی چجور جواب بدی و بعدش میای امضا و اثر انگشت میزنی و یه نفس راحت میکشی و میری واقعا استرس نداشته باشین با توکل ب خدا جلو برین ان شاالله هر چی خیره برامون رقم بخوره. راستی اصلا هیچ سوال عقیدتی و بانکی نمی پرسن. تو اتاق گزینش بهمون گفتن بین یک تا یک و نیم ماه دیگه نتیجه نهایی میاد.
نویسنده: عبدی (مشاهده تجربه)
سلام.ممنون.مصاحبه شامل آزمون روانشناختی الف و ب هست که شامل تست ریاضی(بیشتر تناسب و درصدگیری) و تست ریون همون شکلای نه تایی که هشتا رو میدن باید رابطشونو تشخیص بدین نهمی رو پیدا کنین) و حافظه تصویری (که چندتا شکل کوچک چندثانیه میاد بعد سوال میاد که فلان تصویر کجا بود)و اندازه ی شکل هاست(یه شکل مستطیل که باید هم اندازشو سریع تشخیص بدین) و دو تا تست روانشناسی (یکی ۹۶ تا یکی ۶۶تا)داره.یه مصاحبه ی نیم ساعته هم هست که بیشتر فرض موقعیته که مثلا میگه مدیر یه پروژه ای تعارض هست چیکار میکنی و اینجور فرضا.کلا تا ۴.۵ تو چالشین فقط.
نویسنده: مقدم (مشاهده تجربه)
سلام دوستان 18 مرداد رفتم مصاحبه
یه مورد مهمی که بود این بود که تست ریون برای هرکس متفاوت بود. چون من بعد از اتمام تست متوجه شدم تستای بغل دستیم کاملا با تستای من فرق داشت. متفاوت بود. ایشون داشتن با دقت زیاد تسه‌ها و بررسی میکردن و دیرتر از من تموم کردن .با چیزهایی که از بقیه شنیدم مطمئن شدم که با توجه به تست های قبلی آزمون هوش برای شما طراحی میشه.
سرعت و دقت خیلی مهمه و تو ارزیابی امتیاز بیشتری رو براتون داره
من که اصلا از این مرحله راضی نبودم ولی خوب مشخصا افرادی که توانایی زیادی تو این بخش دارن امتیاز خوبی کسب میکنن.
نویسنده: سیدعلی (مشاهده تجربه)
سلام به مدیر محترم و همه دوستان عزیز
امیدوارم همگی موفق باشین
من امروز ساعت ۱۳:۳۰ مصاحبه داشتم
یه ربع زودتر وارد شدیم
ابتدا گوشی هامون تحویل دادیم
بعد تو اتاق انتظار نشستیم و یه خانمی اومدن و توضیحات سین چند ساعتی که اونجا بودیم رو دادن و بعد برگه هایی که مربوط به مراحل بود رو پخش کردن و بعد هم روند مراحل :
برای من اول آزمون روانشناختی ب بود که شامل درصد گیری و چهار عمل اصلی بود و بعضی سوالات استنتاجی هم داشت که زیاد سخت نبود به نظرم و بیشتر مدیریت زمان و خوب نوشتن چک نویس ملاک بود به نظرم و حواستون باشه که حتما آخر آزمون تیک تایید سوالاتتون رو نزنین چون به ما گفتن نزنین و بعضیا زده بودن و من هم زدم خخخ چون اصلا متوجه توضیحات نشدم بخوبی چون آخر از همه نشستم و منظور بنده خدا رو کلا اشتباه برداشت کردم خلاصه
مرحله دوم گزینش بود که فقط یه آقایی در حد ۵ دقه توضیحات مربوط به ظرفیت لازم و مراحل بعد درصورت قبولی در مصاحبه رو میدن و کار خاصی نیست اصلا
مرحله سوم مصاحبم بود که تماما سوالات روانشناسی در رابطه با پروژه و رهبری و مدیریت و سنجش میزان ارق و مسئولیت پذیریتون هست و جوابی رو بدین که توانایی های مسئولیت پذیری و تعهد و مدیریت گروهی تون رو نشون بده و به نظرم کلا راحت بود و چیز خاصی نداشت و خیالتون راحت هیچ سوال تخصصی و درسی در کار نیست فقط در ابتدا معرفی خوبی داشته باشین که شامل سن و تحصیلات و غیره باشه
مرحله آخر هم آزمون روانشناختی الف بود که خیلی راحت بود به نظرم مربوط به سنجش حافظه و سرعت و دقت عملتون هست و در آخر هم سوالاتی شبیه تست ریون که باید آخرین شکل رو بر اساس الگو های قبلی حدس بزنین و تست آیکیو هست و آخر هم تست روانشناشی شخصیت با جواب بله و خیر و موافق و مخالفم که سعی کنید صداقت داشته باشین در این مرحله خیلی حواستون به زمان باشه چون سوالات زیاد هست
در کل مصاحبه خوبی بود اصلا استرس و نگرانی نداشته باشین
من از تجربیات دیگران استفاده کردم و الان وقتشه که تجربیاتم رو به اشتراک بذارم.
نویسنده: صالح (مشاهده تجربه)
سلام دوستان.من دیروز مصاحبه داشتم. تست رنگ یه مقدار استرس زا بود چون همزمان با انتخاب گزینه زمانت رو نشون میداد که به سرعت داره میگذره. تست هوش هم واسه من فوق العاده سخت بود. که وقت کم آوردم و بهم گفتن باید سوالای بعدی رو همینجوری انتخاب کنی تا سیستم بسته شه....حدود ۲۶ سوال بود. تست روانشناسیش هم که آسون بود و چیز خاصی نداشت.
برخوردشون برای مصاحبه فوق العاده خوب بود که همه اون استرس هایی که واسه تست هوش داشتم و فراموش کردم.
من یه رزومه از خودم و شغل های قبلیم آماده کرده بودم و گواهی کارهام و مقاله ام و توی یه کارتابل کوچیک گذاشتم و موقع مصاحبه دادم بهشون. هم زمان با صحبت ها دیدم اونو هم بررسی میکنن. آقای روانشناس هم که خیلی سوال میکرد و میگفت براش مثال بزن. اما من برای همه شون مثال توی ذهنم نبود. هیچی تخصصی نپرسیدن اصلا.
درکل میخام بگم اصلاااا نمیخاد نگران باشید و خودتون باشید.
نویسنده: مهسا - بانکدار (مشاهده تجربه)
سلام دوستان
منم مصاحبه ام امروز صبح بود
یه اقایی اومد بر اساس لیست ۴۰ نفر رو نصف کرد یه سری اول برای تست ها برن نصف هم برن اول مصاحبه که بعدش برعکس دیگه
من اول رفتم اتاق کامپیوتر بعد اول اسم و سن و محل قبولی و این چیزها رو توی چند مرحله وارد کردم 
چهار سری ازمون هست اولی اندازه هست که شما تشخیص میدی مساحت کدوم شکل بیشتر هست و انتخابش می کنی دومی تست رنگ و شکل هست که مثلا دایره نماد آبی و مثلا مثلث قرمز بعد توی یه زمان مشخص مثلا دایره اومد میزنی آبی ( مثال گفتم ها ممکنه شکش چیز دیگه ای باشه) این تست چهار یا پنج بار تکرار میشه
تست سوم که روانشناسیه ۲۰۰ سوال داره که خاص خودشونه ولی روال همون تست هاست مثل نئو بعدش تست اخر حدس زدن هست که می گفتن برای هر کس تعداش متفاوت مثل ریون ولی ریون نیست سخت تره هر تعداد که می تونی جواب بدین
بعد تستها یه سری زودتر جواب دادن اول رفتن مصاحبه منم تقریبا وسط اومدوم بیرون همون جلوی در آقایی که لیست داشت اومد اسمم رو پرسید منو برد به اتاق مصاحبه منو معرفی کرد و رفت. تو اتاق مصاحبه دو نفر بودن کارمند منابع انسانی و دکتر روانشناس ازم خواست خودم رو معرفی کنم بعد سوالات روانشناسی و بعد کارمند بانک همون سوالات تکراری که مشتری عصبانی، نحوه متقاعد کردن مشتری، درخواست کار خلاف از شما، وظایف بانکدار و .....که سوالات عمومی و غیر تخصصی بود به هر حال سوالات دیگه تموم شد تحویلم گرفتن.
این که روانشناس چی پرسید باید بهتون بگم واقعا بستگی به خودتون داره ولی کلا می تونم بگم سه نقطه قوت و سه نقطه ضعف و یه مثال ازش رو مدنظر داشته باشین مثلاقوت؛ من متعهد به کارم مثل همیشه سر وقت کارم رو تا انتها تموم میکنم یا مثلا ضعف؛ من بعضی وقت ها به زمان توجه نمی کنم مثلا می بینم ساعت سه شب شده من دارم روی پروژه یا کارم یا کتابم کار می کنم
ترجیحا زیاد اه و ناله نکنید من بدبختم کار میخوام زیاد هم پز ندیدن منو استخدام نکنید به ضرر بانک میشه
سعی کنید آروم صحبت کنید تا صداتون نلرزه البته آروم منظورم شمرده شمرده است
در کل روانشناس مثل خودتون هست نه کمتر نه بیشتر نترسین و از اخم و پوزخندشون ناراحت نشین کارشون بازی دادن شما خودتون باشین.
نویسنده: یحیی (مشاهده تجربه)
بنده دیروز رفتم مصاحبه، تو قسمت حافظه تصویری خیلی دقت کنین به نظر من سخت بود که باید جای فرودگاه و بیمارستان و ... رو به خاطر بسپارین . تو چند تا تست ۷-۸ تا گزینه هست که باید جاشون یادتون بمونه
نویسنده: داوطلب بانک ملی (مشاهده تجربه)
با عرض سلام خدمت دوستان
دیروز رفتم مصاحبه. برای کسایی که هنوز نرفتن میگم شاید کمک کننده باشه
مرحله اول میرید اتاق انتظار بهتون برنامه میدن و گروه بندی میکنن
در واقع 4 مراحله است که باید انجام بدید :
۱- تست روانشناختی ب
۲- تست روانشناختی الف
۳-مصاحبه
۴-گزینش
تست اول ۳۳ تا سواله که سوالا به چند دسته تقسیم میشن ؛ اول سوالات ریاضی و درصد گیری هست بعدش میشه سوالات تحلیلی ( مثل امتحان ازمون کتبی دفترچه دوم) حتما دقت کنید روی سوالاتی که بلد نیستید زیاد وقت نذارید علامت بذارید که اگه وقت شد برگردید جواب بدید
تست روانشناسی بعدی چند دسته سوال وجود داره میشه گفت تست دقت سنجی هست که یک مستطیل نشون میدن و میگن با کدوم برابره تقریبا ۲۰ تا سوال هست از این مدل و شما باید سعی کنید تو حداقل زمان گزینه درست رو انتخاب کنید؛ مرحله بعد موقعیت یابی که تو نقشه. برای حافظه است سعی کنید بخاطر بسپارید؛ در مرحله بعد سوالات هوش که برای هر شخص متفاوته و این مرحله برای شخص من خیلی سخت بود پس خوب تمرین کنید؛
مرحله بعد سوالات روانشناختی که ۲ دسته سوال هستن که باید پاسخ بدید و اصلا دروغ جواب ندین چون متوجه میشن در نتیجه صداقت شما زیر سوال میره
مرحله مصاحبه که شما با یک روانشناس به گفت و‌گو می‌کنید نمونه سوالاتی که از من شد بدین صورت بود:
۱- شما مدیر یک پروژه هستید و یک شخص در تیم مشکلی براش پیش میاد وطیفش رو نمیتونه انجام بده چه واکنشی شما نشون میدهید؟
۲-شما مدیر یک تیم هستید و یک عضو جدید و با تجربه به تیم اومده اما در بعضی اوقات ایشون افت راندمان داره چه واکنشی نشون میدهید؟
۳-شما در یک مجموعه هستید و همکارتون یک مشکل شخصی براش پیش میاد که باعث بازدهی کمتر میشه مدیر تیم اینو به شما میکه شما چطور به ایشون انتقال میدید؟
۴-شما مدیر یک پروژه هستید و قراره یک مراسمی رو برگزار کنید اما منابع شما نسبت به سال قبل کمتر هست چه میکنید؟
۵-اگر همزمان چند پروژه طاقت فرسا به عهده شما باشد چه میکنید؟؟
مرحله بعد گزینش که حرف خاصی هم زده نشد نگران نباشید و تمام
امیدوارم همگی موفق باشید
نویسنده: یاسین (مشاهده تجربه)
برای کسایی که میخوان برن مصاحبه:
اول نیم ساعت زودتر میری داخل
بعد که وارد ساختمان نیروی انسانی شدی گوشیتو تحویل میدی و یه پاکت زرد رنگ که یک کیک و آبمیوه و یه آب معدنی توش هست رو بهت میدن ..... بعدش وارد یه اتاق میشی و منتظر میمونی که تمام افرادی که توی ساعت مشخص مصاحبه دارن جمع بشن .
سپس یه خانومی میاد یه برگه ی زرد رنگ که مشخصات تون روش هست را میده خدمتتون که به دو گروه تقسیم میشی ...
سپس وارد یه اتاق میشی که سیستم هست و سوالات ریاضی که  ۱۴  سوال درصد گیری هست و ۱۴ سوال تفهیمی با یه چک نویس بهت میدن .... اینجا هدف پاسخ صحیح دادن به سوالات نیست اما تلاش خودتو بکن .... هدف اینه که بتونی زمان رو مدیریت کنی و چک نویس رو هم مرتب و بدون قلم خورده گی بنویس چون هدف از چک نویس اینکه که بدونن چقدر قدرت تصمیم گیری داری .
بعد از پایان این مرحله وارد یه اتاق میشی و یه آقایی هست که فقط یه امضا روی برگه میزنه و سوالی می‌پرسه و میگه چرا بانک ملی رو انتخاب کردی ؟ علاقه داشتید یا مجبور بودید ....
من گفتم که مجبوریم گفت چرا ... گفتم چیزی به اسم علاقه نیست چون هر استخدامی که میاد شرکت میکنیم و فرقی نداره کدوم بانک یا کدوم سازمانه  و همه درگیر این هستند که هر چه زودتر در یک ارگان دولتی استخدام شوند تا امیت شغلی داشته باشن .
بعد یه امضا گفتش که اواخر شهریور نتایج از طریق سازمان سنجش اعلام میشه
و بعدش جهت مصاحبه هر کدوم به یه اتاق راهنمایی میشن و یه خانومی در مورد پروژه میگه خودتو معرفی کن و بعدش سوالات پروژه شروع میشه ...
سوالات ثابت نیستند و بستگی به این داره که اولین سوال را چه جوری جواب میدی چون با میکروفن صدات ضبط میشه  و داخل یه اتاق دیگه به جواب سوالات گوش میدن و بسته به جوابت سوالات دیگه رو مطرح میکنن و برای اون خانم مینویسن و اونم سوال بعدی رو از رو مانیتور میخونه و ازت می‌پرسه ....
وقتی از این مرحله
تموم شدی بازم وارد اتاقی میشی که اولین بار بعد از تحویل گوشی وارد شدی و بازم گروه گروه وارد اتاق سیستم میشی و مرحله آخر رو که خیلی آسونه و مربوط به هوش و تستی شبیه ریون هشت انجام میدی و بعدش امضای برگه و مصاحبه تمام ...
نویسنده: الهه (مشاهده تجربه)
من امروز ساعت 6 و نیم صبح رفتم برای مصاحبه
روند گزینش ی مقدار با چیزی که توی سال های گذشته بود و توی این سایت میخوندم متفاوت بود
اگه بخوام از اول توضیح بدم
من چهارشنبه صبح مدارک دادم شب پیامک اومد که شنبه شش و نیم صبح بیا فلان آدرس
شش و نیم رسیدم رفتم گوشی رو تحویل دادم وارد اتاق انتظار شدم که تقریبا 60 نفر ظرفیت داشت
بعد از یک ربع اومدن اسامی رو خوندن و به هرکسی یک فرمی مختص خودش دادند که توش سین اون چند ساعت رو نوشته بود
برای من از ساعت 7 تا 8 آزمون تفکر سیستمی - تحلیلی بود
ساعت 8 تا 8:30 گزینش بود
ساعت 8:30 تا 9:00 مصاحبه بود
ساعت 9:00 تا 10:30 هم آزمون روانشناختی و تست هوش بود
آزمون تفکر سیستمی 30 تا سوال بود که با عدد و رقم سر و کار دارید مجموعا 45 دقیقه هم وقت دارید سعی کنید سوالایی که به نظرتون سخت هست رو بزارید آخر تا برسید همه سوال ها رو بررسی کنید
سوالاش چیز خاصی نداره چهار عمل اصلی هست مثلا درصد گیری، اختلاف تولید فلان شرکت با فلان شرکت از این جوری چیزی ولی ی سری از سوالاش رو نرسیدم جواب بدم انتظار هم نداشته باشید همرو جواب بدید اصلا هم نگران نباشید چون اگر سخت باشه برای همه سخته
ولی خودکار حتما همراه داشته باشید کاغذ خودشون بهتون میدن و در آخر هم اون کاغذ که روش محاسبه کردید رو نمیزارن با خودتون ببرید چون بررسی میکنند اون برگه رو احتمالا نظم دست خط این چیزا رو بررسی میکنند
مرحله بعد که گزینش بود چیز خاصی نبود ی آقای اومد صحبت کرد که چند نفرید کلا چند نفر نیاز داریم کی نتایج اعلام میشه و از این جور چیزا
مرحل بعد مصاحبه بود، من توی همین سایت میخوندم که گفته بودن دو نفر سوال میپرسن از زندگی میپرسن نقاط قوت نقاط ضعف چالش ها و... ولی برای من اینطوری نبود فقط یک خانم بود توی اتاق که اول بهم گفت خودت رو معرفی کن و سوابق تحصیلی و کاری رو بگو بعد از اون دیگه رفت توی تعریف موقعیت های مختلف فکر کنم برای من تقریبا 10 تا موقعیت رو گفت که اگر همچین چیزی بود چیکار میکردی
چندتا از اون موقعیت ها رو میگم
1- اگر استاد تو چنتا پروژه بهت داد برای انجام که خیلی توی نمرت تاثیری نداشت ولی میتونستی چیزی یاد بگیری از اون پروژه ها عکس العملت چی بود
2- اگر توی یک گروه باشی و دو نفر از اعضای گروه به مشکل خوده باشند به این علت که یکیشون خیلی ایده گره و دوست داره از روش های جدید پیروی کنه و دیگری خیلی سنتی هست و دوست داره از روش های قبلی پیروی کنه چه کار میکنی؟
3- اگر تو مدیر یک پروژه ای باشی و ی سری گروه زیردستت باشند که هرکدوم از زاویه دید خودشون به کار نگاه میکنند و از کار دیگری خبر ندارند و مسئله ای که پیش اومده این باشه که کار پروژه بنا به دلایلی یک ماه به تعویق افتاده چطور این مسئله رو با گروهت و با مشتریان در میون میزاری
4- اگر رهبر یک گروهی باشه و توی گروهت یک نفر باشه که فقط بخوادخودش انفرادی کار کنه و کار رو جلو ببره چیکار میکنه
5- اگر ی پروژه سنگین داشتی و کارش رو کرده بودی و تموم شده بود و چند روز وقت داشتی برای استراحت تا پروژه بعدی اون تایم استراحتت رو چیکار میکردی
بعد از نیم ساعت هم تشکر کرد و تموم شد
کلا جواب درستی برای این مدل سوالات نیست
اصلا استرس نداشته باشید و با آرامش جواب بدید
بعد از این مرحله هم رفتم سراغ آزمون روانشناختی و تست هوش
ی آزمونش این بود که دو تا ستون رو باید از نظر اندازه با هم مقایسه میکردیم و اونی که بزرگتر هست رو انتخاب کنیم سرعت تو این مرحله در کنار دقت ملاکه و تو امتیاز تاثیر داره فک کنم 50 تا سوال بود این مرحله شاید نهایت برای هر سوال یکی دو ثانیه بیشتر نباید زمان بزارید
بعد از اون باید یک ستون رو با 5 ستون دیگه مقایسه میکردید و اونی که هم اندازه باهاش بود رو انتخاب میکردید توی این هم سرعت و دقت ملاکه البته این از قبلی ی مقدار سخت تر بود
توی مرحله بعد هم تست هوش بود که سخت و نیمه سخت قاطی بود نگران هم نباشید اگر سخته برای همه سخته
بعد از اون تست حافظه تصویری بود به این صورت که ی سری علائم مثل بیمارستان، محل کمپ، کافی شاپ و... رو توی نقشه بهتون نشون میدن بعد اون علائم پاک میشن شما باشد علامتی که بهتون نشون داده میشه رو جاش رو تو نقشه مشخص کنید تا ی محدوده ای خطا هم اشکالی نداره
دو تا آزمون بعدی هم روانشناختی بود که باید با صداقت جواب بدید و اولین جواب درستی که به ذهنتون میرسه رو بزنید
آزمون اولش 95 سوال بود و بعدی 66 سوال
اصلا استرس نداشته باشید و نگرانی به خودتون راه ندید
کار من ساعت 11 هم تموم شد ان شاءالله همگی موفق باشیم و هرچی خیره پیش بیاد
نویسنده: رضا (مشاهده تجربه)
چند پارت داره مصاحبه؛
مصاحبه ی روانشناسی شامل چند تا پرسش از معرفی خودتون و رزومه و موفقیت هاتون و چند تا موقعیت که کامل براتون شرح میدن و باید تصمیم بگیرید و بگید چیکار میکنید ‍؟ مثلا اگر رییس پروژه اید و کارمنداتون با هم فلان مشکلو دارن چه میکنین ؟
سی تا سوال محاسبات بیشترشون جدول و نمودارن مثلا جدول تصادفات و تعداد ماشین های سه تا از شهرای امریکا رو توی سه سال متفاوت دادن و میگن اگر فلان شهر درصد تصادفاتش 50 درصد اضافه بشه نسبت تصادفاتش به تعداد ماشین ها چنده ؟
توی این قسمت همه وقت کم میارن و طبیعیه. من پنج تاشو نرسیدم اما چون نمره منفی نداره نرسیدید شانسی بزنید
سی تا سواله که یه مستطیل قرمز یه طرف صفحه هست و پنج تا طرف دیگه باید سریع انتخاب کنید کدومشون هم اندازه ی مستطیل قرمزه
سی تا سواله که هر سوال دو تا هفت علامت روی صفحه نشون میده مثلا اتوبوس و ماشین و کمپ و غیره بعد تصویر میره و میگه مثلا جای اتوبوس کجاست ؟ اینو از قبل تمرین کنید
اتاق گزینش هم میرید اما چیزی نمیپرسن فقط سلام علیکه
لباس رسمی بپوشید کت و شلوار و مانتو رسمی.
خوراکی با خودتون مقداری ببرید چون چهار و نیم ساعته.
قبلش خوب استراحت کنید مغزتون آماده شه
خیلی زودتر از ساعت نرید چون راهتون نمیدن
تامام
نویسنده: مصی لره (مشاهده تجربه)
ما پریروز رفتیم مصاحبه . زمان مصاحبه میانگین ۴ ساعت هست !
۱-در بدو ورود موبایل هاتون رو میگیرن و ساعت هوشمند ها رو و بهتون یه پک شامل آب معدنی و کیک و ساندیس میدن.
بعد داخل اتاق انتظار ( که تقریبا ظرفیتش ۴۰ نفر هست ) هدایت میشید و برگه سبز رنگ به شما میدن و کارت ملی و خودتون رو تطبیق میدن ( این مرحله پذیرش هست)
۲- به سمت اتاق هایی که مانیتور داره راهنمایی میشید و سوالهای چهارگزینه ای تحلیلی به شما میدن که تعدادش ۶۶ تاست و زمان ۳۳ دقیقه
۳- درمرحله سوم به سمت اتاق مصاحبه حضوری که یک نفر به شما میکروفن وصل میکنه و با لپ تاپ ازتون مصاحبه میکنه میرید ( سوالهای عقیدتی و مذهبی و اجتماعی و اینا هم پرسیده نمیشه)
۴- درمرحله چهارم مجددا وارد اتاق هایی که مانیتور داره میشید و به حدود ۱۲۰ سوال که شخصیت شناسی و چیزی شبیه بازی و ریاضی هم هست جواب میدید
۵- در مرحله پنج و آخر شما زیر برگه تون رو امضا میزنید و تایید میکنید که مصاحبه سالم اتفاق افتاده و اثر انگشت میزنید و تحویل میدید و بسلامت
نویسنده: ملک (مشاهده تجربه)
اصلا زمان برای مطالعه احکام و اطلاعات روز و سیاسی نذارید
فقط تست های روانشناسی،ازمون های حافظه و بینایی و چندتا سوال که چرا این شغل رو انتخاب کردید و 12 تا موقعیت مختلف مطرح میکنن و شما باید بگین تو هرموقعیتی چه تصمیمی میگیرید
نویسنده: کاربر 1 (مشاهده تجربه)

ساعتی که وارد سالن می‌شید بهتون یک برگه میدن که توش اطلاعات خودتون و بخش هایی که باید برید داخلش نوشته .
ببینید  سوالات  آزمون بخش الف و ب داره

برای هر کسی شاید تو برگه فرق داشته باشه ترتیبش

ما رفتیم آزمون الف . سوالات در مورد درصد گیری و  تفکر و استدلال بود حدودا  ۹۲ تا سوال بود که تو ۳۰ دقیقه باید جواب می‌دادیم.
۷۰سوال (در مورد درصد آمار تصادف فلان شهر با شهر دیگه _ تولید خودرو دو شرکت د. مقایسه با سطح اروپا ) درصد گیری بود
۲۲سوال بعد در مورد سوال استدلال و نحوه پاسخ‌دهی هر کسی فرق میکنه . بعد از این ک اون آزمون پشت سر گذاشتید میرید تو اتاق مصاحبه  یک خانم یا اقا هستن که  ازتون تو موقعیت های که براشون تعریف شده ازتون سوال میپرسن و شما باید جواب بدید.
بعد از اتاق مصاحبه میرید پیش گزینش و در مورد این ک نتایج ۳۰ روز دیگه  داخل همین سامانه ارزیابی میاد و اگه قبول شده باشید دعوت به مصاحبه عقیدتی میشید . ساعت آخر هم همه بچه ها با هم میرن پشت سیستم جداگانه و سوالات هوش ۳۰سوالش ( که همون شکل  هست و باید بین سطر و ستون ی چیزایی رو پیدا کنین و جواب درست بدین). آیتم هوش بعدی یک ستون  هست که شما باید تشخیص بدید کدوم ستون با این ستون نمونه هم اندازه هست و تشخیص بدید و کلیک کنین -سوال هوش بعدی ۲۰ سوال هست که ۱۰ مورد از علائم مربوط به پارک . جنگل . مخابرات . بیمارستان.  جنگل . چادر و.‌‌... رو توی تصویر به مدت چند ثانیه نشون میده و بعد پاک میشه و شما با موس باید ببری اون شکل تو جایی که نشون میداد.
بعد از این هوش هم ۹۲ تا سوال روانشناختی و ۶۰ تا سوال در مورد خودتون هست که با موافقم و مخالفم و کاملا مخالفم و کاملا مخالفم جواب میدید

نویسنده: Z86 (مشاهده تجربه)
سلام وقتتون بخیر
دیروز رفتم مصاحبه. توسط یکی از عوامل اجرایی به داخل ساختمان منابع انسانی هدایت شدیم ، گوشی تلفن همراه را تحویل گرفتن و رسید دادن و یک پک پذیرایی بهمون دادن و داخل سالن منتظر موندیم تا اینکه یکی از عوامل اجرایی برگه ای که شامل برنامه روز ارزیابی تکمیلی ( مصاحبه ) بود تحویل داد .
ارزیابی روانشناختی الف حدود یک ساعت و نیم طول کشید، بعدشم ارزیابی روان شناختی ب هست که حدود یک ساعت زمان برد، بعدشم مصاحبه حضوری که مصاحبه گر سوالاتی ازم پرسید و من جواب دادم. ۱۸ تا سوال پرسیدن. در نهایت هم به اتاق گزینش رفتم و در زمینه گزینش حدود پنج دقیقه باهام صحبت کردن. همین.
نویسنده: محمدیان (مشاهده تجربه)
اصلا سوال تخصصی و بانکی نپرسید. من خونده بودم و کمی خیالم راحت بود، شمام وقت دارین کمی بخونین چون همش باخودتون استرس میگیرن نکنه بپرسن. برای ارامش خاطر خودتون بخونین. ولی واقعا نپرسیدن
من نمیدونم چرا تو مصاحبه استرس داشتم الان فکر میکنم اصلا استرسی نبود. میتونستم خیلی با ارامش جواب بدم، اما استرس گرفتم. احتمالا چون اولین تجربه ام بود
بعد مصاحبه یه ازمونم گرفتن
اول سوالات ادامه تصویر شبیه همون سوالات هوش ازمون که چندتا تصویر وجای خالی و ادامه اش چیه
شبیه ریون اما خیلی خیلی سخت ترش
بعدش تصویر دادن باید یادمون میموند و بعد رفتن تصویر جاشونو تقریبی پیدا می‌کردیم
بعدش دوتا خط ابی و قرمز که کدوم بلندتره اینو خوشم اومد بدون غلط زدم
اما سرعت عملم مهمه
بعدش سوالات رواشناسی با موافقم و مخالفم،و... اینا زیاد به نظرم مهم نبودن
سریع نظرتونو تیک بزنین. فقط استرس نداشته باشین
انشالله همتون موفق باشین
چه در ازمون چه در هر کار دیگه ایی
برای منم دعا کنین
نکته دیگه: زیاد نگران رقیبا نباشید تقریبا هم سطح خودتون هستن. خانوما تقریبا هم سن وسال هم، اما اقایون سنشون بیشتر بود
دیگه نتیجه رو بسپارین به خدا. شما تلاش خودتونو کردین. هرچی صلاحه پیش میاد
نویسنده: محمدی (مشاهده تجربه)
سلام به دوستان عزیز .
برای عزیزانی که مصاحبه نرفتن عرض میکنم که هیچ منبعی لازم نیست بخونید تمرکز مهم ترین نکته هست سعی بفرمایید خواب و استرحت کافی داشته باشید مراحل مصاحبه بسیار جذاب و هیجان انگیز هست من که خیلی دوست داشتم شامل : تست عملیات ریاضی از تناسب و میانگین و .... -تست هوش - حافظه تصویری - تست های روانشناسی ( شخصیت شناسی و آمادگی شغلی )- مصاحبه موقعیت شناسی - تست سرعت - هست موفق باشید.
نویسنده: مهدی (مشاهده تجربه)
سلام. مراحل به ترتیب:
1. حضور در مرکز، احراز هویت با کارت ملی، تحویل فقط گوشی و منتظر نوبت شدن
2. یک گروه وارد اتاق کامپیوتر می شوند جهت آزمون روان شناختی اول حدود یک و نیم ساعت شامل: الف) مقایسه 2 میله قرمز و سبز از نظر اندازه و انتخاب بزرگتر با کلیدهای کنترل سمت چپ و راست کیبورد که برچسب سبز و قرمز خوردن. ب) مقایسه یک میله آبی با 5 میله مشکی شماره دار و انتخاب میله هم اندازه با کلیدهای اعداد کیبورد ج) الگوهای شکل دار که باید الگوی بعدی را مشخص کنید (بسیار سخت) د) نشان دادن تعدادی مکان روی نقشه که باید بخاطر بسپارید و بعد با باید با موس شکلی رو که نشون میده بکشی جایی که بوده. ه) دو بخش سوالات روان شناختی و دروغ سنجی در مورد شخصیت و نگرش. یکی حدود 100 سوال و یکی حدود 70 سوال. در تمام این مراحل سرعت عمل همراه با دقت مهم است.
3. آزمون دوم در اتاق دیگر شامل 33 سوال (2 تاش تمرینی) و 45 دقیقه وقت. محاسبات ریاضی هست. هم آسون داره هم سخت. بدون نمره منفی. بخش آخر سبک سوالات هوش جی مت هست.
4. مصاحبه. شامل معرفی و سوابق تحصیلی و شغلی خیلی کوتاه حداکثر یک دقیقه. بعد میکروفون می ذارید و دوباره معرفی خودتون و موقعیت های مختلف مطرح میشه و از شما خواسته میشه بگید چه واکنشی می دید.
5. اتاق گزینش فقط برای اینکه اگر سوال خاصی دارید بپرسید. جواب سوال من: 5400 نفر از کل ایران باید بیان تهران. روزی 180 نفر که میشه 30 روز کاری. 1800 نفر گزینش میشن و نتایج از نیمه دوم شهریور به بعد.
التماس دعا
نویسنده: مریم ج (مشاهده تجربه)
سلام دوستان من ۲۷ تیر ساعت ۱۰ مصاحبه داشتم اول کارت ملی مون رو چک کردن حتما همراهتون باشه 
ساختمان منابع انسانی طبقه دوم داخل یه اتاقی جمع کردن اسممون رو خوندن ویه فرم بهمون دادن که تو اون کاغذ نوشته بود به ترتیب داخل چه اتاقی بریم اول رفتیم داخل یه اتاقی پشت سیستم که یه آزمون بود که باید تشخیص میدادی کدام شکل بزرگتره نمره منفی نداره و سرعت عمل مهمه آزمون بعدی تشخیص مساحت بود بازم سرعت عمل مهم بود تست سوم یه اشکالی بودن که الگو بینشون بود باید طبق الگو شکل آخر رو انتخاب کنی تست چهارم یه سری اشکال رو روی یه نقشه واسه چند ثانیه نشون می داد و سریع حذف می شد باید جاشون رو تشخیص میدادی
بعد دو تا تست شخصیت شناسی بودکه اصلا شبیه تست ریون و نئو نبود 
بعد وارد یه کلاس دیگه شدیم و باز با سیستم یه آزمون تحلیلی بود که بیشتر سوال هاش آمار بود محاسباتی بودن  سوال های خیلی سخت نبود ولی زمانش کم بود که من نرسیدم به آخرش
وبعدش وارد اتاق مصاحبه شدیم که یک نفر به نظر روانشناس بود که چندتا سوال رفتار با همکار و زیر دست و چندتا سوال راجب مدیریت زمان وحله مسئله پرسید همونطور که دوستمون گفتن اصلا نگاه نمی کرد و فکر نمی کنم زبان بدن اهمیت داشته باشه کلا می نوشت جواب هات رو
وبعد وارد اتاق گزینش شدیم که فقط یه توضیح کوتاهی راجب گزینش دادن و تموم شد حداقل ۴ ساعت زمان میبره انشاالله موفق باشید 
واسه منم دعا کنید دوستان.
نویسنده: سهیل (مشاهده تجربه)
سلام من امروز مصاحبه دادم سخت ترین مراحلش همچن تست های کامپیوتری هست اصلنم نمیشه کاریش کرد نمونه سوام تو هیچ کجای نت نداره کاملن اختصاصی هس فقط خوب استراحت کنید باقی مراحلم دوستان گفتن همون طوره
نویسنده: سارا (مشاهده تجربه)

دوستان می‌خوام تجربه امروزم از مصاحبه رو براتون بگم انشالله که کمک کننده باشه

اولا همراه نبرید چون اجازه نمیدن وارد بشن. داخل ساختمون آب و هوا عالی بودا ولی بیرون جهنمه

دوما سر وقت برید من نیم ساعت زودتر رفتم رام ندادن

سوما، هیچی نمیخواد بخونید واقعا... ریلکس کنید تا نوبتتون بشه 

پذیرایی هم در حد اب خنک و ابمیوه و کیک بود دستشون درد نکنه . 

کلی کارمند جوون خانم و آقای برازنده هم در خدمتتونن هی بهتون میگن خسته نباشید ، خسته نباشید که اصلا دلتون نخواد بیایید بیرون 

اولش تو اتاق انتظار نشستیم بعد نزدیکای ساعت هفت اومدن حضور و غیاب کردن کارت ملی چک کردن و جدول برنامه های اون روز رو دادن بهمون : مراحل رو نوشته بود توش با ساعت و اتاقش و اینا...
طبق همون یه عده رفتیم برای مرحله ی اول ازمونها پشت سیستم نشستیم مو به مو همه چی رو توضیح دادن تستا هم اینجوری بود که یکی دوتا سوال تمرینی داشت بعد شروع میکردی سوالای اصلی رو جواب میدادی یکیش به سرعت ربط داشت یکیش به حافظه یکیش هم شبیه تست ریون بود در کل چیز سختی نبود.
بعد رفتیم یه اتاق دیگه پشت سیستم نشستیم ازمون تفکر تحیلی سیستمی بود . آمار و نمودار و اینا بود با توجه به اونا به سوالا جواب میدادیم هیچی هم نمیخواد همراه ببرید یه خودکار ولی داشته باشید. 

بعدش هم رفتیم اتاقای جدا برای مصاحبه همون اتاقی که تو سامانه زده تو اتاقی که من رفتم یه آقایی بودن یه سری سوالات فرضی میپرسیدن و جواب منو مینوشتن ضبط هم میشد اکثر سوالا هم در مورد کار تیمی و گروهی بود میگفت سرپرست گروهی دو نفر از اعضا به اختلاف نظر میخورن چیکار میکنی؟! قشنگ توضیح میده اگه لازم باشه تکرار هم میکنه خیلی هم با شخصیت و مهربون و محترم بودن. 

بعدش یه چیزی تو جدول یه گزینش هم نوشته استرس نگیرید فکر کنید مصاحبه س، هیچی نیست یه نفر اسمتونو تو لیست تیک میزنه فقط. بعدشم خدافظ دیگه... احتمالا به سی چهل روز برای اعلام نتایج طول بکشه 

در مورد زمانش هم تستا خودشون زمان داشتن و همه با هم پیش میرفتن. سی دقیقه بود. روی هم رفته به چهار ساعتی طول کشید بخاطر توضیحات و هماهنگی ها 

من خودم صبح : دیدم همه چقد بزرگن و تیپاشون رسمیه یکم استرس گرفتم اما جو خیلی خوبه و چیزی هم برای نگرانی وجود نداره... 

گوشی هم تحویل میگیرن 

سوالاشو دقیق یادم نیست ولی اینا بود

- یه پروژه ای بهت محول شده و زمان کافی هم برای انجامش داری، اما هنوز تمومش نکردی یه پروژه ی دیگه بهت پیشنهاد ،میشه چیکار میکنی قبول میکنی؟

- سرپرست یه گروهی به پروژه بهتون داده شده دو نفر از اعضای گروه با هم دیگه مخالفن بحثشون در مورد چگونگی انجام یه کاری بالا گرفته چیکار میکنی؟  یه پروژه ای دادن بهت وسطاش میفهمی وقت کم میاد نمیتونی به موقع تمومش کنی اینو چجوری به اعضای گروه حامی مالی پروژه و مشتری ها اطلاع رسانی میکنی؟!

فقط وقتی دارین همین سوالای فرضی رو جواب میدین باید ربطش بدین به ویژگی های شخصیتی خوبتون مثلا چون برام مهمه وظیفه به موقع و بی نقص انجام  بدم...»

تست‍‌های سیستمی دونوعن

نوع اول شامل چندتا تست سرعت و هوش و حافظس مثلا تو یکیش میگه تو هر سوال اونی که بزرگتره انتخاب ،کن سرعت و دقت مهمه یکیش از اون تستاس که شکل آخر رو باید حدس بزنی کدوم شکله یکیش هم حافظه و دقته که به تصویر نشون میده چند ثانیه بعد میپرسه فلان چیز کجای نقشه بود؟ علامت بزن خیلی ظاهرش سادس هیچی نداره ولی من شخصا خراب کردم و اصلا حال نداشتم دوتا تست خوداظهاری هم داره موافقم مخالفم خیلی موافقم... اینارو میزنی بعد هی میگن صادق نباشی میفهمیم نمرت کم .میشه منم یجوری صداقت خرج کردم که انگار تازه امروز با شخصیتم اشنا شدم .

نوع دوم تست هم پشت یه سری سیستم دیگه امادس برید بشینید بزنید که این محاسباتی و تحلیلیه همش آمار و احتماله لزومی هم نداره سوالارو به ترتیب جواب بدید سرعتی هم نیست ولی زمان داره ماشین حساب رو سیستم هست استفاده میکنید چرک نویس میدن فقط خود کاااار داشته باشییییید زشته لنگ به خودکار بمونید خودکار و کارت ملی  هم سوال اسون داشت هم سوال سخت

نمره منفی هم نداشت

خود اون آقایی که توضیح میداد گفت اول برید اسوناشو بزنید ممکنه درگیر یه سوال سخت بشید زمانو از دست بدید

فقط بدونی درصد یه چیزیو چجوری میگیرن کلی سوالو میتونی جواب بدی

مدیریت زمان و تمرکز مهمه

من اولش نمیتونستم تمرکز کنم

نویسنده: م (مشاهده تجربه)
سلام خدمت همه دوستان
من امروز مصاحبه داشتم، خواستم مراحل رو خدمتتون بگم
1-بعد از ورود به اتاق انتظار میرید، برگه ای بهتون میدن ک برنامه کارتون داخلش نوشته شده
کلا چند مرحله داره مصاحبه
اول: آزمون روانشناختی تحلیلی سیستمی کمی هست که مشابه همون ک تو آزمون اومده بود منتها محاسباتیه (4عمل اصلی و درصد گیری)
هم سوالات سخت داره هم آسون نگران نباشید اگه سخته برای همه سخته
دوم: مصاحبه ک روب روی شخصی میشینید و اون شخص اول از شما میخواد سوابق تحصیلی و کاریتون رو بگید و بعد چند تا موقعیت رو براتون میخونه و میگه شما تو این موقعیت چکار میکردین
(مثلا شما مسئول تیمی هستین ک روی یک پروژه کار میکنید، بودجه پروژه تموم میشه و کار متوقف میشه، این موضوع رو چطور به هم تیمیاتون میگین) جواب صحیح مشخصی هم برای این گونه سوالات وجود نداره و هر کس نظر خودشو داره
سوم: گزینش ک البته گزینش اصلی نیست و فقط توضیحاتی درمورد روند مصاحبه و اینا میگن 5دقیقه هم طول نمیکشه
چهارم: آزمون روانشناختی دوم که شامل چند آزمونه، اولیش سرعت عمل توش مهمه 2تا ستون سبز و قرمز روی صفحه نشونتون میدن شما سریع باید بزنید کدوم ستون بلدتره
دومیش یک ستون آبی رنگ نشونتون میدن و 5تا ستون دیگه ک باید با اعداد روی کیبورد بگین این ستون هم اندازه کدوم یکی از اون5تاست، اینجا هم سرعت عمل مهمه
سومیش یک سری علائم روی نقشه(مثل ایستگاه اتوبوس و...) نشونتون میدن بعد از چند ثانیه علائم محو میشن و ازتون میخواد بعضی از اون علائم رو ک به ذهن سپردین روی نقشه حدودی نشون بدین.
 یک سری الگو نشونتون میدن مثل آزمونهای هوش و باید از 8تا گزینه ای ک هست یکی رو انتخاب کنید ک برای هرکس سوالات فرق میکنه و سوالات این بخش یکی نیست
حدود 90سوال ک با موافقم و مخالفم و ایناست
حدود 68 سوال دیگه ک اونا هم با موافقم و مخالفم هستش
و تمام
در کل نگران نباشید همه مراحل رو کامل بهتون توضیح میدن و شرایط برای همه یکسانه
کل فرایند مصاحبه هم 4 تا 4:30 ساعت طول میکشه

هیچ سوال عقیدتی سیاسی پرسیده نمیشه، تو بخش گزینش فقط یک نفر براتون توضیح میده ک الان 3 برابر اومدین مصاحبه و بعد از نتایج نهایی 1 برابر میاین گزینش اصلی و میگه ما فقط برای همراهی شما تو این مرحله هستیم، همین

توی مصاحبه موقعیت ها اینطور بود:
1 عضو یا رهبر گروه هستین و اتفاقی توی گروه میوفته یا کاری رو بصورت گروهی میخواین انجام بدین و زحمت و فشار زیادی داره چطور انجامش میدی، اعضای گروهت کسی ک عضو جدید گروه شده رو مسخره کردن و اون ناراحت شده و به شخص دیگه ای ک تو گروه دیگه ای هستش این موضوع رو گفته شما چکار میکنید
2 معمولا کارهایی رو میگه ک همزمان با هم یا باید انجام بدین یا تحویل بدین و میگه کدومش اولویت داره براتون
3 مدیریت موقعیت رو ازتون میپرسن ک مثلا تو ی شهرستان تحصیل میکنی و پاره وقتم کار میکنی، خواهرت توی اون شهرستان زندگی میکنه و وقت خالی زیادی نداری ولی هم خواهرت و هم پدر و مادرت توقع دارن بهشون سر بزنی چطور مدیریت میکنی و...

به امید موفقیت همه دوستان

نویسنده: کاربر 2 (مشاهده تجربه)
سلام
من امروز ساعت 6 و نیم صبح رفتم برای مصاحبه
روند گزینش ی مقدار با چیزی که توی سال های گذشته بود و توی این سایت میخوندم متفاوت بود
بزار از اول توضیح بدم
من چهارشنبه صبح مدارک دادم شب پیامک اومد که شنبه شش و نیم صبح بیا فلان آدرس
شش و نیم رسیدم رفتم گوشی رو تحویل دادم وارد اتاق انتظار شدم که تقریبا 60 نفر ظرفیت داشت
بعد از یک رب اومدن اسامی رو خوندن و به هرکسی یک فرمی مختص خودش دادند که توش سین اون چند ساعت رو نوشته بود
برای من از ساعت 7 تا 8 آزمون تفکر سیستمی - تحلیلی بود
ساعت 8 تا 8:30 گزینش بود
ساعت 8:30 تا 9:00 مصاحبه بود
ساعت 9:00 تا 10:30 هم آزمون روانشناختی و تست هوش بود
آزمون تفکر سیستمی 30 تا سوال بود که با عدد و رقم سر و کار دارید مجموعا 45 دقیقه هم وقت دارید سعی کنید سوالایی که به نظرتون سخت هست رو بزارید آخر تا برسید همه سوال ها رو بررسی کنید
سوالاش چیز خاصی نداره چهار عمل اصلی هست مثلا درصد گیری، اختلاف تولید فلان شرکت با فلان شرکت از این جوری چیزی ولی ی سری از سوالاش رو نرسیدم جواب بدم انتظار هم نداشته باشید همرو جواب بدید اصلا هم نگران نباشید چون اگر سخت باشه برای همه سخته
ولی خودکار حتما همراه داشته باشید کاغذ خودشون بهتون میدن و در آخر هم اون کاغذ که روش محاسبه کردید رو نمیزارن با خودتون ببرید چون بررسی میکنند اون برگه رو احتمالا نظم دست خط این چیزا رو بررسی میکنند
مرحله بعد که گزینش بود چیز خاصی نبود ی آقای اومد صحبت کرد که چند نفرید کلا چند نفر نیاز داریم کی نتایج اعلام میشه و از این جور چیزا
مرحل بعد مصاحبه بود، من توی همین سایت میخوندم که گفته بودن دو نفر سوال میپرسن از زندگی میپرسن نقاط قوت نقاط ضعف چالش ها و... ولی برای من اینطوری نبود فقط یک خانم بود توی اتاق که اول بهم گفت خودت رو معرفی کن و سوابق تحصیلی و کاری رو بگو بعد از اون دیگه رفت توی تعریف موقعیت های مختلف فکر کنم برای من تقریبا 10 تا موقعیت رو گفت که اگر همچین چیزی بود چیکار میکردی
چندتا از اون موقعیت ها رو میگم
1- اگر استاد تو چنتا پروژه بهت داد برای انجام که خیلی توی نمرت تاثیری نداشت ولی میتونستی چیزی یاد بگیری از اون پروژه ها عکس العملت چی بود
2- اگر توی یک گروه باشی و دو نفر از اعضای گروه به مشکل خوده باشند به این علت که یکیشون خیلی ایده گره و دوست داره از روش های جدید پیروی کنه و دیگری خیلی سنتی هست و دوست داره از روش های قبلی پیروی کنه چه کار میکنی؟
3- اگر تو مدیر یک پروژه ای باشی و ی سری گروه زیردستت باشند که هرکدوم از زاویه دید خودشون به کار نگاه میکنند و از کار دیگری خبر ندارند و مسئله ای که پیش اومده این باشه که کار پروژه بنا به دلایلی یک ماه به تعویق افتاده چطور این مسئله رو با گروهت و با مشتریان در میون میزاری
4- اگر رهبر یک گروهی باشه و توی گروهت یک نفر باشه که فقط بخوادخودش انفرادی کار کنه و کار رو جلو ببره چیکار میکنه
5- اگر ی پروژه سنگین داشتی و کارش رو کرده بودی و تموم شده بود و چند روز وقت داشتی برای استراحت تا پروژه بعدی اون تایم استراحتت رو چیکار میکردی
بعد از نیم ساعت هم تشکر کرد و تموم شد
کلا جواب درستی برای این مدل سوالات نیست
اصلا استرس نداشته باشید و با آرامش جواب بدید
بعد از این مرحله هم رفتم سراغ آزمون روانشناختی و تست هوش
ی آزمونش این بود که دو تا ستون رو باید از نظر اندازه با هم مقایسه میکردیم و اونی که بزرگتر هست رو انتخاب کنیم سرعت تو این مرحله در کنار دقت ملاکه و تو امتیاز تاثیر داره فک کنم 50 تا سوال بود این مرحله شاید نهایت برای هر سوال یکی دو ثانیه بیشتر نباید زمان بزارید
بعد از اون باید یک ستون رو با 5 ستون دیگه مقایسه میکردید و اونی که هم اندازه باهاش بود رو انتخاب میکردید توی این هم سرعت و دقت ملاکه البته این از قبلی ی مقدار سخت تر بود
توی مرحله بعد هم تست هوش بود که سخت و نیمه سخت قاطی بود نگران هم نباشید اگر سخته برای همه سخته
بعد از اون تست حافظه تصویری بود به این صورت که ی سری علائم مثل بیمارستان، محل کمپ، کافی شاپ و... رو توی نقشه بهتون نشون میدن بعد اون علائم پاک میشن شما باشد علامتی که بهتون نشون داده میشه رو جاش رو تو نقشه مشخص کنید تا ی محدوده ای خطا هم اشکالی نداره
دو تا آزمون بعدی هم روانشناختی بود که باید با صداقت جواب بدید و اولین جواب درستی که به ذهنتون میرسه رو بزنید
آزمون اولش 95 سوال بود و بعدی 66 سوال
اصلا استرس نداشته باشید و نگرانی به خودتون راه ندید
کار من ساعت 11 هم تموم شد ان شاءالله همگی موفق باشیم و هرچی خیره پیش بیاد
نویسنده: امیر منصور (مشاهده تجربه)

اول یه برگه بهتون میدم

مشخص میکنه چه ساعتی کدوم اتاق برین مصاحبه

بعدش پشت سیستم میشنید خیلی ریلکس براتون توضیح میدن چکار کنید

مرحله به مرحله پیش میرید

روانشناسی الف  که همون تست ریون . حافطه تصویر - خطای دید و مخالف و موافق

روانشناسی ب  ریاضی و جمع تفریق و درصد ولی سخت

بعدش اتاق مصاحبه یه اقا یا خانوم ۱۲ سوال میپرسن

بعدش گزینش که مردی هست میگه بعد انتخاب گزیینش

بعدش تمام برین خونتون تا یک ماه دیگه تا جوابش بیاد

نویسنده:کاربر 3 (مشاهده تجربه)
سلام دوستان 
من امروز رفتم مصاحبه 
واقعا خوب بود و توانایی خودمونو میسنجن 
فقط آزمون دوم تفکر سیستمی چون وقتش کمه ،تحت فشار قرار میگیریم ولی قلق مسئله دستمون بیاد به راحتی میشه به جواب رسید 
پرسش وپاسخ در مصاحبه هم بیشتراز ده موقعیت همینایی ک دوستان گقتن هست فراتر ازاینا چیزی نبود. هیچ سوال تخصصی نیست. همه چی شناخت و ارزیابی شخصیتتونه بقیش باخداست هرچی قسمته
نویسنده: کاربر 4 (مشاهده تجربه)

ساعتی که وارد سالن میشید بهتون یک برگه میدن که توش اطلاعات خودتون و بخش هایی که باید برید داخلش نوشته .
ببینید  سوالات  آزمون بخش الف و ب داره

برای هر کسی شاید تو برگه فرق داشته باشه ترتیبش

ما رفتیم آزمون الف سوالات در مورد درصدگیری و تفکر و استدلال بود حدودا  ۹۲ تا سوال بود که تو ۳۰ دقیقه باید جواب می‌دادیم. ۷۰ سوالش (در مورد درصد آمار تصادف فلان شهر با شهر دیگه _ تولید خودرو دو شرکت د. مقایسه با سطح اروپا) درصد گیری بود و ۲۲ سوال بعد در مورد سوال استدلال و نحوه پاسخ‌دهی هر کسی فرق میکنه . بعد از این ک اون آزمون پشت سر گذاشتید میرید تو اتاق مصاحبه  یک خانم یا اقا هستن که  ازتون تو موقعیت های که براشون تعریف شده ازتون سوال میپرسن و شما باید جواب بدید . بعد از اتاق مصاحبه میرید پیش گزینش و در مورد این ک نتایج ۳۰ روز دیگه داخل همین سامانه ارزیابی میاد و اگه قبول شده باشید دعوت به مصاحبه عقیدتی میشید . ساعت آخر هم همه بچه ها با هم میرن پشت سیستم جداگانه و سوالات هوش ۳۰سوالش ( که همون شکل  هست و باید بین سطر و ستون ی چیزایی رو پیدا کنین و جواب درست بدین). آیتم هوش بعدی یک ستون  هست که شما باید تشخیص بدید کدوم ستون با این ستون نمونه هم اندازه هست و تشخیص بدید و کلیک کنین - سوال هوش بعدی ۲۰ سوال هست که ۱۰ مورد از علائم مربوط به پارک . جنگل . مخابرات . بیمارستان.  جنگل . چادر و.‌‌... رو توی تصویر به مدت چند ثانیه نشون میده و بعد پاک میشه و شما با موس باید ببری اون شکل تو جایی که نشون میداد . بعد از این هوش هم ۹۲ تا سوال روانشناختی و ۶۰ تا سوال در مورد خودتون هست که با موافقم و مخالفم و کاملا مخالفم و کاملا مخالفم جواب میدید.

نویسنده: م - ایران (مشاهده تجربه)
سلام دوستان من امروز 6ونیم مصاحبه داشتم
اول رفتیم داخل
کارت ملی نشون دادیم تیک زد راهنمایی کردن وارد بانک شدیم ساختمان منابع انسانی طبقه دوم
بعد داخل یه کلاس نشستیم
اسمارو خوندن یه برگه دادن بهمون
یه عده رفتیم اتاق 1
یه عده اتاق 2؛
برای تست سیستمی...
دوستان اصلن خودتونو خسته نکنید؛
تست اول که سرعت عمل هست
همگی به راحتی از پسش برمی‌آید
تست دوم تشخیص مساحته نمره منفی نداره و بازم همگی یه نمره متوسطی ازش بدست میارید
تست سوم یه سری علایمه
نمونه ش جایی نیس
اگه باشه هم فرقی نمیکنه چون این تست ها طوری طراحی شده که شما اول ازمون 1 رو بدید بعد 2 رو بعد چشمتون خسته بشه ذهنتون خسته بشه وبعد بیاید ابن ازمون رو بدید دقیقن مثل یه کارمند بانک خسته بشید بعد این تست رو بدید
بعد ازین تست تست اشکال هست من چند تا کتاب تستی کار کرده بودم اصلن اصلن شباهت نداشت سخت بود ولی نمره منفی نداشت
بعد ازون 99تست و 66 تا تست شخصی شناسی هست بازم وقت تلف نکنید براش
چون من تست ریون نئو و... کار کردم به هیچ وجه شبیه نیست سخت نیستا ولی شبیه هم نیس
بعد ازون زمان تمام میشه میرید اتاق دوم
تست ریاضی هست
بنظرم اصلن معیارشون ازین دو مرحله ازمون نمره دادن نیس
چون هم همیار و هم بانکدار ابن تست ها رو ج میدن!!!!چه لزومی دارا همیار اینجوری تست ها رو ج بده یا فناوری اطلاعات جرا باید ابن تست های دقتو سرعتو ج بده؟!!
من نظرم اینه دانشگاه بهشتی برا تحقیق این مورد مطالعاتی رو case study برداشته برا تحقیقات و ارائه مدل خودش هست
چون واقعن بیخود و بی ربطه
بعد ازون هم مرحله مصاحبه س که اصلن شبیه مصاحبه نیس!!!!
هیچ سرپرستی از قسمت منابع انسانی بانک نیس
آخه مگه میشه؟ زبان بدن هم حذف شده!!!!
یه روانشناس نشسته اصلن نگات نمیکنه چندتا شرایط مثل هم میپرسه اصلن معلوم نیس هدفش چیه
نویسنده: کاربر 4 (مشاهده تجربه)

آزمون بعدی دوتا تست روانشناختی بود یکی ۹۴ سوال بود یکیشم ۶۶ تا. این دوتا آزمون نمره منفی داشت فقط. اگه سیستم حس کنه دروغ میگی نمره ازت کم میکنه
بعد این مرحله رفتیم اتاق آزمون شماره ۲ یه تست بود ۳۳ تا سوال داشت سه تاش نمونه بود سی تا سوال
بیست تا از سوال ریاضی و درصدگیری و جمع و تفریق و اینا بود بقیشم سوالای تفکر تحلیلی سیستمی
بعدش اتاق گزینش یه مختصر توضیحی دادن درمورد ظرفیتا و مصاحبه و اینا.
مرحله آخرم مصاحبه رو در رو بود. اول گفت خودتو معرفی کن. بزرگترین موفقیتت تو زندگی چی بوده؟ تحصیلاتت چیه؟ چرا دوست داری تو بانک کار کنی‌؟

بعدم دوازده تا سوال روانشناختی پرسید گفت اگه تو این موقعیتا باشی چیکار میکنی. بعدشم امضا زدن و گفتن به سلامت

معرفی کتاب‌های مصاحبه

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی

صفحات مرتبط

منبع: ایران استخدام

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2765176
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k