• ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
  • 0k نظر «نمایش»

تفاهم‌ نامه جذب ۲۲۰۰ نیروی بومی در فولاد هرمزگان امضا شد

تفاهم‌ نامه جذب ۲۲۰۰ نیروی بومی در فولاد هرمزگان امضا شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

امضای تفاهم‌ نامه جذب 2200 نیروی بومی در فولاد هرمزگان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، استاندار هرمزگان از امضای تفاهم نامه جذب 2200 نیروی بومی در فولاد هرمزگان خب داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان در آیین امضای تفاهم‌نامه استخدام نیروی کار بومی از طریق سامانه جست وجوی شغل اظهار کرد: با شوق خاصی در نشست‌های شورای اشتغال استان حاضر می‌شوم، چرا که به رهایی خانواده‌ها از مشکل بیکاری و معیشتی کمک می‌کند.

مهدی دوستی ادامه داد: به تجربه ثابت شده زمانی که در خانه خود افراد بیکاری داریم که تحصیل کرده و از شغل مناسبی برخوردار باشد، تمام اعضای خانواده را خوشحال می‌کند.

وی اضافه کرد: همه ما از افراد طبقه متوسط جامعه بوده و برای گذران زندگی به شغل نیاز داریم.

آزمون استخدامی جلوی تجارت سیاسی را می‌گیرد

رییس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه استخدام نیروی کار بومی از طریق سامانه جست وجوی شغل اضافه کرد: بدین ترتیب شفافیت ایجاد شده و برگزاری آزمون‌ها دست استاندار را در تجارت سیاسی، می‌بندد.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان براین بوده که با انجام آزمون‌ها و کمک به شفافیت، مردم راضی باشند و برای این منظور هم با قدرت برگزاری آزمون‌های استخدامی را پی‌خواهیم گرفت.

دوستی خاطرنشان کرد: ۲ مساله در زمینه اشتغال وجود دارد که شامل ایجاد شغل و هدایت شغلی برای متقاضیان اشتغال است، ممکن است شغلی توسط بخش‌های صنعتی، معدنی و گردشگری ایجاد شود اما برای جمعیت متقاضی اشتغال استان اثری نداشته باشد.

رییس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان اشاره کرد: برای حل این مساله مجموعه آزمون‌هایی طراحی شده که تعداد بسیاری با این روش جذب شده‌اند و سامانه جست‌ وجوی شغلی نیز برای این منظور طراحی شده است که اولویت جذب در آن با متقاضیان بومی است.

دوستی گفت: این روش در گذشته برای چند طرح بکار گرفته شده و روند مطلوبی بوده و کاستی‌ها را برطرف می‌کنیم و فولاد هرمزگان نیز با پیوستن به مجموعه‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، کار بزرگی انجام داده است.

۳۳ هزار نفر در هرمزگان شاغل شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همچنین سالانه تکلیفی برای ایجاد اشتغال توسط استان‌ها مشخص می‌شود که در سال‌جاری باید برای ۲۹ هزار نفر در هرمزگان ایجاد شغل شود که تاکنون ۳۳ هزار نفر مشغول بکار شده‌اند که بیشتر از تعهد سالانه بوده است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: کدهای ملی این افراد برای نخستین بار ثبت سامانه شده است؛ این آمار یعنی ۱۱۵ درصد برنامه اشتغال این استان تاکنون محقق شده است که یکی از نمونه‌های آن شامل نخلستان مجول در بشاگرد بوده که هم‌اکنون حدود ۴۰۰ نفر مشغول بکار هستند.

دوستی ادامه داد: نمونه دیگر اشتغال افزون‌بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در طرح توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس است.

هرمزگان ۲ فصل متوالی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه این استان در زمینه کاهش نرخ بیکاری نیز بیشترین میزان کاهش را داشته است، گفت: بیشترین نرخ کاهش بیکاری در فصل گذشته در این استان ثبت شد و قول داده‌ایم بیکاری را تک رقمی کنیم که تمام تلاش و برنامه‌ریزی انجام شده نیز برهمین مبناست.

دوستی ادامه داد: البته سختگیری‌هایی نیز در برخی مشاغل وجود داشت و یا اینکه مرجع صدور گواهی در استان وجود نداشت که همین موجب می‌شد هرمزگان از آن شغل بی‌بهره بماند.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده، اصلاحات در صدور گواهی‌ها درحال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموعه اکوسیستم اشتغال را مدنظر داریم و گواهی‌ها و شرایط احراز، ضوابط فنی و مهارت آموزی و هنرستان‌های جوار و آزمایشگاه‌ها را نیز به صورت همزمان مورد توجه قرار داده‌ایم.

دوستی تصریح کرد: این رویه بدی است که فردی در جایی آمار را قبول داشته و در جای دیگری قبول نداشته باشد؛ اکنون ۱۱۵ درصد برنامه اشتغال هرمزگان محقق شده و بیشترین تلاش را از سمت مدیران داشته‌ایم.

روند پیشرفت طرح‌های فولادی هرمزگان مطلوب است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح‌های معطل مانده در بخش فولاد به همت مدیران راه‌اندازی مجدد می‌شود، این طرح ها بر زمین مانده بود که اکنون براساس برنامه زمانبندی جلو می‌رویم.

رییس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان افزود: روند پیشرفت طرح‌های استان مطلوب بوده و ظرف سه سال آینده شاهد انقلاب فولادی در این استان خواهیم شد و هرمزگان به رتبه نخست تولید فولاد خواهد شد.

دوستی ادامه داد: خود را محدود به فولاد خام نکرده‌ایم و نورد سرد و گرم و تنوع آلیاژی و برخی نیازهای صنعتی کشور و هرمزگان نیز در این طرح‌ها پیش‌بینی شده که این‌ها طرح‌های پایین دستی است.

وی اضافه کرد: در بالادست نیز همزمان اکتشاف و بهره‌برداری از معادن درحال انجام است که بخشی از این طرح‌ها در سفر رییس جمهور به استان آغاز به تولید خواهند کرد.

استاندار هرمزگان یادآورشد: اتفاقات بسیاری بزرگی درحال رخ دادن است، تمام تولید فولاد هرمزگان چهار و نیم میلیون تن تا ابتدای دولت سیزدهم بود و عملیات اجرایی تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در این دولت مردمی آغاز شده که همه براساس برنامه زمان‌بندی درحال انجام است و این استان با اختلاف قطب نخست فولاد کشور خواهد شد.

ظرفیت ساخت ۹۰۵ هزار بشکه پالایشگاه‌ در هرمزگان

وی اشاره کرد: ظرفیت ۹۰۵ هزار بشکه پالایشگاه در دست ساخت داریم که به تنهایی به اندازه تمام ظرفیت پالایشگاه‌های موجود در استان است.

دوستی افزود: زنجیره‌های جدید مانند زنجیره شیشه پیشرفت ۵۰ درصدی دارد، زنجیره کاغذ در مرحله خرید تجهیزات کارخانه است، زنجیره‌های کشاورزی تولیدات چند برابری و رشد چند صد درصدی را شاهد هستند و مجموعه این‌ اتفاقات در حال رخ دادن است.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تی.ای.یو به ظرفیت بندر شهید رجایی اضافه شد

بنا به گفته استاندار هرمزگان، مرحله سوم بندر شهید رجایی در این دولت مردمی به پایان رسید و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تی.ای. یو به این ظرفیت جدید اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری در سفر رییس جمهور به استان آغاز خواهد شد و پسکرانه به بندر شهید رجایی متصل خواهد شد، از سال ۱۳۶۰ تا امروز تمام فضای ایجاد شده در این بندر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

رییس شورای اداری هرمزگان بیان کرد: عملیات اجرایی بندرخمیر نیز به پایان رسیده و از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن صادرات معدنی داشته است؛ درحالی که این بندر در گذشته وجود نداشت.

وی اشاره کرد: احداث این بندر در ۱۴ سال گذشته آغاز شده و بر زمین مانده بود که به همت این دولت به پایان رسید.

استاندار هرمزگان اشاره کرد: بندر سیریک نیز در دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان افتتاح خواهد شد و طرح بندرلنگه که از هفت صبح امروز نشست آن را با بخش‌های صنعتی و بندری درحال برگزاری بود و در آینده خبرهای بسیار خوبی از بندرلنگه و منطقه صنعتی آن منتشر خواهد شد.

دوستی افزود: این کارهای بسیار خوبی است، تصمیم داریم بنا به دستور صادر شده و در سفر و فرصتی مناسب این‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه جدید وارد هرمزگان می‌شود

رییس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان با اشاره به اینکه ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه برای ساخت بنگاه‌های جدید وارد هرمزگان می‌شود، گفت: این روش جذب سرمایه که اصل مردمی سازی اقتصاد بوده، در سایر بنگاه‌ها و صنایع پیگیری خواهد شد.

دوستی ادامه داد: بنگاه توسعه‌ای بخشی از سهام خود را برای طرح تعریف شده به فروش می‌رساند که این مدل سهامداری بسیار تازه بوده و مبالغ خوبی جذب شده است و مدیران صبا فولاد خلیج‌فارس در زمان و پایان پذیره نویسی سهام اطلاع رسانی خواهند کرد.

بنا به اظهار دوستی، استان هرمزگان براساس گزارشی که در آبان‌ماه امسال منتشر شد، رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را به‌دست آورده است، کسب این رتبه کار بسیار سنگینی بوده و به راحتی حاصل نمی‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: کسب رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری در ۲ فصل متوالی کار سختی است و شاخص‌ها را باید در نشست‌های هفتگی بررسی کرد، عقب‌ماندگی‌ها را دید و به عوامل مؤثر پی‌برد تا بتوان محیط را بهبود بخشید و مسائل حقوقی را حل کرد.

برگزاری بزرگ‌ترین همایش فولاد کشور به میزبانی بندرعباس

مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز در این آیین باتوجه به تاکید استاندار هرمزگان برای استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها گفت: بزرگترین همایش ۲ روزه سرمایه‌گذاری فولاد کشور سه‌شنبه هفته جاری با حضور ۶ استان به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود.

عطاالله معروفخانی خاطرنشان کرد: امروز به خاطر تلاش رقبا و پیشرفت سریع‌تر، تصمیم گرفته شده در حوزه نوآوری وارد شده و از بومی سازی عبور کرده و بتوان با رقبای خارجی رقابت کرد.

وی گفت: هدف این است که تجار و رقبای خارجی برای خرید محصولات تولیدی ما تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه جذب ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی بومی در استان گفت: روند اجرایی این طرح از امروز (دوازدهم آذرماه) آغاز می‌شود.

معروفخانی گفت: هر نیرویی که از امروز برای طرح‌های توسعه‌ای که در فولاد هرمزگان آغاز شده، جذب می‌شوند باید از طریق سامانه جست‌ وجوی شغل اقدام کنندو در ۲ سال آینده برای طرح‌های توسعه ای جذب نیروهای بومی استان از طریق آزمون انجام خواهد شد.

جذب ۱۳ هزار نیروی بومی در هرمزگان با امضای تفاهم‌نامه اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای جذب افزون‌بر ۱۳ هزار نفر تفاهم‌نامه اشتغال در استان امضا شد که می‌توان به تفاهم نامه با شرکت نفت بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس اشاره کرد که آزمون‌ها را اجرایی کرده‌اند.

مجتبی معین وزیری افزود: جذب نیروهای پیمانکاری نفت بندرعباس ادامه دارد و امروز هم نیروهای پیمانکاری فولاد هرمزگان از طریق سامانه جست وجوی شغل آغاز خواهد شد و برای مرحله بعدی که جذب نیروهای رسمی است از طریق آزمون‌های استخدامی با نظارت استانداری و اداره کار انجام خواهد شد.

مشاهده صفحه جامع استخدام شرکت فولاد هرمزگان

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1320
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد