• ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

ثبت ۱۷۱۶ عنوان شغلی در خراسان جنوبی به عنوان مشاغل سخت

ثبت ۱۷۱۶ عنوان شغلی در خراسان جنوبی به عنوان مشاغل سخت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

1716 شغل در خراسان جنوبی به عنوان مشاغل سخت تایید شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: 1716 عنوان شغلی در خراسان جنوبی به عنوان مشاغل سخت تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در نیمه نخست امسال هزار وتأیید ۱۷۱۶ عنوان شغلی خراسان جنوبی به عنوان مشاغل سخت ۲۵ درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، ارسال شد.

اشرفی افزود: درخواست‌های مذکور در قالب هزار و ۲۳۵ کارگاه و ۲ هزار و ۷۱ عنوان شغلی بود که ۷۵۷ درخواست در ۵۳ جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شد و این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۲ برابر معادل ۱۲۵ درصد افزایش داشت.

وی گفت: با بررسی این درخواست ها، در نهایت هزار و ۷۱۶ عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: هم اکنون مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

اشرفی گفت: مشاغل مورد تایید شده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف کرد و مشاغل گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی، صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌شود.

مجریان شبکه‌های برق، معدنکاران، کار در ارتفاع بیش از ۵ متر، و کار در مرغداری‌های و دامداری‌ها با انجام تمام وظایف این واحد‌ها جز مشاغل سخت گروه ب هستند.

بر اساس قانون، افراد شاغل در مشاغل گروه الف و ب بدون شرط سنی با ۲۰ سال اشتغال متوالی، بازنشسته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2651979
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد