• ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

جبران کمبود معلم با تشویق به اضافه کاری در سال ۱۴۰۳

جبران کمبود معلم با تشویق به اضافه کاری در سال ۱۴۰۳

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تلاش برای تمدید بازنشستگب معلمان

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر 1403 خبر داد.

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: در مهرماه 1402، 203 هزار کمبود معلم داشتیم، از سوی دیگر نتایج آزمون استخدام معلمان با تأخیر اعلام شد به همین دلیل برای کنترل کمبود معلم در مهر 1403 چند راهکار اتخاذ کردیم.

وی افزود: امسال حدود 105 هزار ردیف استخدام به آموزش و پرورش اختصاص یافته است و بر این اساس 32 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و  72 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی، جذب خواهند شد.

فرهادی ادامه داد: افراد پذیرفته شده در مرحله اولیه آزمون استخدامی در ماه‌های خرداد و تیر در کانون‌های ارزیابی بررسی و پس از آن نتایج نهایی اعلام خواهد شد، در ماه‌های مرداد و شهریور هم دوره آموزشی این افراد در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد تا با آمادگی نسبی اول مهر به کلاس‌های درس بروند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اضافه کار معلمان شاغل و بازنشسته به صورت ساعات حق‌التدریس یکی از روش‌های جبران کمبود معلم است، پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 67 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته شوند اما تلاش می‌کنیم بازنشستگی معلمان را به تأخیر انداخته و ادامه تدریس آنها را تمدید کنیم.

فرهادی بیان کرد: تلاش می‌کنیم معلمان علاوه بر 24 ساعت تدریس موظف در هفته، ساعاتی را هم به عنوان حق‌التدریس فعالیت داشته باشند. هم اکنون از هر 10 نفر معلم دو نفر به صورت اضافه تدریس فعالیت می‌کند و انگیزه کافی ندارند، هزینه ساعت حق‌التدریس معلمان 40 تا 50 هزار تومان است بنابراین به لحاظ مالی انگیزه لازم را ندارند.

وی افزود: افزایش هزینه پرداختی به معلمان بابت ساعات حق‌التدریس را به شورای حقوق و دستمزد پیشنهاد دادیم که از آن استقبال شد و نرخ حق‌التدریس معلمان دو برابر خواهد شد. هم‌اکنون ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی شکل گرفته که علت آن هم شفافیت و ارائه آمار دقیق است.

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2858598
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد