• ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
  • 1k نظر «نمایش»

جذب ۱۰۰۰ نفر از طریق تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری

جذب ۱۰۰۰ نفر از طریق تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تخصیص دو هزار و 332 ظرفیت به آموزگار استثنایی در آزمون استخدام

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی، 1000 نفر جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آرمان ما این است که شرایطی فراهم کنیم که حتی یک دانش‌آموز به خاطر نیازهای ویژه‌ای که دارد از تحصیل بازنماند.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در ارتباط تصویری با دانش آموزان و معلمان که در آیین افتتاح همزمان۶۷ کلاس درس ویژه دانش آموزان مدارس استثنایی رخ داد، با اشاره به اینکه یکی از افتخارات آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم، تحولات در رسیدگی به امور مربوط به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه است، اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت  ۸۵ پروژه با حدود ۵۲۰ کلاس درس و زیربنایی معادل ۵۸ هزار متر مربع ساخته شد که ۴۶ پروژه‌ی آن، شامل ۳۰۰ کلاس درس در همین یک سال اخیر تحویل داده شده است.

وی افزود: ۵۲پروژه نیز با ۲۸۵ کلاس درس با متراژ بالغ بر ۳۹هزار متر مربع در حال اجراست و این یکی از افتخارات دولت مردمی سیزدهم است که به دانش آموزان این مدارس خدماتی ارائه کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متناسب سازی فضاهای آموزشی نیز به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته و خوشبختانه در این مساله توفیقاتی حاصل شده است گفت:۴۵۰ مدرسه متناسب سازی شدند و بقیه مدارس دانش‌آموزان  با نیازهای ویژه‌ متناسب سازی خواهد شد.

صحرایی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر به عنوان سیاست‌های پیش رو به دنبال آن هستیم که تمام فضاهایی که جدیدا احداث می‌شوند، متناسب سازی‌شان برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شود و در این موضوع برای ۱۳تا ۱۵ هزار کلاس درس از برنامه‌های پیش روی ماست.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر هستیم‌ تا برای دانش آموزان اوتیسم، تاسیس مدرسه‌ ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: موضوع اجرای قانون حمایت از افراد با نیازهای ویژه را نیز بیش از هر زمان دیگری دنبال خواهیم کرد و امروز به مناسبت روز جهانی معلولان فرصتی پیش آمده تا درباره‌ی اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای خدمت رسانی به کودکان دارای نیازهای ویژه با هم به گفتگو بشینیم.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: آموزش و پرورش استثنایی نمادی از عدالت تربیتی در نظام آموزش و پرورش است و آرمان  ما این است که شرایطی فراهم کنیم که حتی یک دانش‌آموز از دانش آموزان کشور به خاطر نیازهای ویژه‌ای که دارد از تحصیل بازنماند و در حال حاضر این آرمان تحقق یافتنی است.

صحرایی با اشاره به اینکه در دولت خدمتگزار مردمی سیزدهم برخی از اقدامات در حوزه‌ی کودکان استثنایی یا کم سابقه بودند و یا بی‌سابقه بوده است، اظهارکرد: شرایط جذب ۱۰۰۰ کار درمان و گفتار درمانگر در این دوره ایجاد شد و به لطف خدا آزمون استخدامی در این بخش هم در حال اجراست که امیدوارم تا  بهمن ماه نتایج آن نیز  اعلام شود.

 چگونه برای مصاحبه آماده شویم؟

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی
سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی
تجربیات "واقعی" مصاحبه آزمون های استخدامی، کارجویان (رایگان)

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از کارهای بسیار مهمی که در این دوره انجام شده و جای تقدیر ویژه دارد؛ تبدیل مراکز آموزشی و توانبخشی به مراکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی مداخله‌ای به هنگام رشد و تربیتی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: امروز۷۵۰ مرکز جامع در سراسر کشور دایر شده است‌ که خانواده‌ها می‌توانند گواه بر این باشند که تا چه میزان دسترسی‌ها بهتر و بیشتر شده است.

صحرایی با بیان اینکه اقدام سوم و بسیار اثرگذار دیگر برنامه‌ ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بود، اذعان کرد: هرسال چند ماه پیش از آغاز سال تحصیلی این طرح  اجرا می‌شد ولی در سال جاری، برنامه سنجش دانش آموزان در ۱۴۰۱ آغاز و در وقت خود به پایان رسید و امروز خشنودیم که برنامه‌ سنجش دانش آموزانی که قرار است انشاالله مهر ۱۴۰۳ وارد مدرسه‌ها شوند از هم اکنون آغاز شده است و این فرصت فوق‌العاده‌ای در اختیار ما قرار خواهد داد تا دانش‌آموزانی که نیازهایی دارند به کمک خانواده‌ها، نیازهایشان برطرف شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات دیگری که از برنامه سنجش ملی حاصل‌شد، تحت پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزانی بود که دارای اختلال نقص توجه، بیش فعالی، اختلال زبان گفتار، دیرآموزی و سایر اختلالاتی هستند که  پیش از شروع مدرسه از طریق متخصصان در مرکز جامع خدمات دهی  قابل رفع هستند.

 وی در ادامه با بیان اینکه نظام ارجاعی که ایجاد شده است خدمت بسیار شایسته است، گفت: دانش‌آموزان پیش دبستانی که چنین اختلالاتی داشتند در مسیر قرار گرفتند و به محض تشخیص توسط کارشناسان برای اولین بار با مداخله‌های مختصر و کاملا تخصصی، زمینه‌ رفع آن اختلاف فراهم شد تا دانش‌آموز  به مدارس عادی برود.

صحرایی با قدردانی از سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ساختار و سازمان  آموزش و پرورش کودکان استثنایی با هدف تخصص‌گرایی و ماموریت‌گرایی و تقویت بدنی کارشناسی به طور جدی متحول شد .

وی در ادامه اذعان کرد: یکی از سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش بحث کار و دانش و یا به تعبیری مهارتی تربیت کردن دانش‌آموزان است و در همین راستا امسال در شورای عالی آموزش و پرورش دو رشته‌ی کار و دانش جدید ‌برای دانش آموزان مدارس استثنایی؛ رشته‌ی موسیقی برای دانش آموزان اوتیسم و رشته‌ی خدمات عمومی تصویب شد که بسیار امیدآفرین بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر ۱۴۰۲ برای اولین بار رشته تربیت بدنی در مدارس استثنایی دانش‌آموز پذیرفت و وزارت ورزش از هم اکنون روی آنان تمرکز کرده تا در پارالمپیک و مسابقات پاراآسیایی از بین آنان  قهرمانان ملی کشور را شناسایی کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی با بیان اینکه در مهر ۱۴۰۲، ۹۰ رشته محل جدید در هنرستان‌های استثنایی تاسیس شد و این بسیار امیدآفرین است که در مدارس جایی برای کارودانش و مهارت آموزی کودکان استثنایی فراهم شده‌است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تخصیص مربی پرورشی به مدارس استثنایی از اتفاقات خوب دیگر در این دولت  است.

وی با بیان اینکه در سیاست کلی توجه ویژه‌ای به فضای ورزشی مدارس استثنایی شد، گفت: ۳۰ فضای ورزشی استاندارد برای دانش آموزان مدارس استثنایی راه‌اندازی شد که در قالب طرح شهید سلیمانی  به طور کلی ۴۵ فضای ورزشی به این مدارس داده شد .

صحرایی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری در سطح ملی با حضور حدود ۳ هزار دانش آموز مدارس استثنایی در کنار مسابقات سایر مدارس برگزار شد، اظهارکرد: تجهیز کتابخانه‌های کلاسی برای دانش آموزان استثنایی نیز انجام شده و  از این حیث بسیار خداوند را شاکریم که توفیق چنین خدمتی را به دانش آموزان داشتیم.

وزیرآموزش و پرورش ضمن قدردانی از وزیر کشورگفت: بحث آیین‌نامه‌ حمل و نقل دانش آموزان، در بودجه ۱۴۰۲ تکلیف و پیش بینی شدکه انشالله در بودجه سال ۱۴۰۳نیز پیش بینی خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد: در آزمون استخدامی ابتدایی به آموزگار استثنایی توجه و دو هزار و ۳۳۲  ظرفیت تخصیص داده شد که  ۷۰۰ ظرفیت جذب شده اند و هزار نفر دیگر در تکمیل ظرفیت جذب خواهند شد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت مردمی و خیرین که برای متناسب سازی فضای آموزشی همراهی می کنند، اظهار کرد: همه‌ی ارکان دولت و مردم نسبت به این دانش آموزان حساسیت و اهتمام دارند، در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مورد بچه‌های اوتیسمی برگزار شد، دستورات مهمی صادر شد که خیلی زود در مسیر اجرا قرار گرفتند و همچنین باید اشاره کنیم که خیرین پذیرفتند که ۳۰۰ مدرسه را متناسب سازی کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتخارات آموزشی و پرورشی دانش آموزان با نیازهای ویژه، گفت: در کنکور سال جاری در رشته علوم انسانی یکی از دانش آموزان ما از  مدرسه استثنایی استان مازندران توانست رتبه‌ی 2 رقمی را  کسب کند.

صحرایی تصریح کرد: سیاست ما تقویت بیش از پیش امکانات برای فراهم آوردن زمینه تحصیل و مهارت آموزی ساده تر و بهتر این دانش آموزان است و در همین راستا احداث ۸۵پروژه با ۵۲۰ کلاس درس بازی هدیه‌ی ناچیز دولت خدمتگزار سیزدهم به این دانش آموزان است و ۵۲ پروژه‌ی دیگر نیز در دستور کار داریم و متناسب سازی به طور جدی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: اهتمام ما بر این است که امکاناتی که مورد انتظار خانواده‌های این دانش آموزان است را خودمان ارائه بدهیم و یا اگر در ماموریت‌های سازمان‌های دیگر مثل سازمان بهزیستی از طریق آنها پیگیری کنیم.

صحرایی گفت: امیدوارم در وزارت آموزش و پرورش و در مدرسه‌ای که سند تحول بنیادین ترسیم کرده است چنان ظرفیتی پیدا کنیم که تفاوت‌های فردی در درون مدرسه کاملا درک و پذیرفته شود و استعدادهای متنوع و فطری کشف و شناسایی و نیازها و علایق دانش‌آموزان در چارچوب مصالح و معیارهای نظام اسلامی همگی تامین و پاسخ داده شود.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار استخدام معلمان مدارس استثنایی

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2816557
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k