• ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
  • 0k نظر «نمایش»

جذب ۱۳۵ نفر پرستار از طریق آزمون استخدامی در بیمارستان های گیلان

جذب ۱۳۵ نفر پرستار از طریق آزمون استخدامی در بیمارستان های گیلان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 بیمارستان های گیلان به 1900 پرستار نیاز دارند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبر گزاری ایسنا، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از نیاز استان به 1900پرستار خبر داد و گفت چنانچه 50 درصد این نیاز تامین شود، ساعت اضافه کار پرستاران را کاهش می دهیم.

دکتر نازیلا جوادی، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال ۸۶ و عدم اجرایی شدن آن، اظهار کرد: در راستای تاکید رهبر انقلاب و در دولت فعلی برای اولین بار ردیف اعتباری بابت اجرای این قانون به وزارت بهداشت داده و در بودجه سالانه پیش بینی شد لذا سال ۱۴۰۱ اولین پرداخت را به صورت علل الحساب انجام دادیم.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه های ثبت اطلاعات جهت پرداخت قطعی راه اندازی می شود، تصریح کرد: بر اساس همین دستورالعمل قانونی، ۸۵ درصد درآمدهای احصا شده از اسناد تعرفه بسته خدمات پرستاری در بیمارستان ها باید به گروه پرستاری اختصاص پیدا کند که این رقم در مناطق کم برخوردار و بیمارستان های کم درآمد به ۹۰ تا ۹۳ درصد می رسد.

مدیر امور پرستاری علوم پزشکی گیلان در گفت وگوی خبری، با اشاره به پرداخت کارانه پرستاران تا سال ۱۴۰۱ در قالب قاصدک، خاطرنشان کرد: کارانه های جدید ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز به صورت علل الحساب پرداخت شده و به زودی مبلغ نهایی را قطعی می کنیم.

جوادی با بیان اینکه قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت سال ۸۹ ابلاغ شده است، گفت: بیمارستان های دولتی و خصوصی موظف به اجرای این قانون هستند که از سال ۹۰ در بخش دولتی اعمال می شود، اما در بخش خصوصی هنوز اجرایی نشده است.

وی اضافه کار اجباری را به دلیل کمبود پرستار دانست و متذکر شد: براساس قانون ارتقای بهره وری به میزان حداکثر هشت ساعت از ساعات موظف پرسنل کم شده است؛ البته میزان سقف اضافه کار ۸۰ ساعت تعیین شده که با توافق کارفرما و پرسنل همراه است.

مدیر امور پرستاری علوم پزشکی گیلان، کمبود نیرو و محدودیت جذب و استخدام ها را موجب این اضافه کارها دانست و تصریح کرد: از نیروهای طرحی برای جبران کمبود استفاده می‌کنیم؛ امنیت و سلامت بیماران بسیار مهم است و لذا اضافه کار را برای پرستاران در نظر می گیریم و خوشبختانه شاهد درک بالا و همکاری خوب پرستاران هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای نقشه جامع پرستاری کشور در افق ۱۴۰۴ باید نسبت پرستار به تخت ۲.۵ باشد، تاکید کرد: این شاخص در کشور ۱.۰۱ درصد و در گیلان ۱.۲ است.

جوادی، با اشاره به وجود ۳۸۰۰ تخت بستری در گیلان، از نیاز استان به ۱۹۰۰ پرستار گفت و خاطرنشان کرد: اگر ۵۰ درصد این نیاز تامین شود، ساعت اضافه کار پرستاران را کاهش می دهیم.

وی از شرکتی شدن ۱۸۴ پرستار طرحی فعال در دوران کرونا خبر داد و بیان کرد: سال ۱۴۰۰ نیز ۵۰۴ نفر و سال ۱۴۰۱، ۱۷۱ نفر را تبدیل وضعیت ایثارگری کردیم؛ همچنین تمدید طرح دو ساله دوران کرونا انجام شده است.

مدیر امور پرستاری علوم پزشکی گیلان با اشاره به جذب قراردادی ۴۲ نفر و استخدام ۱۵۹ نفر در سال ۹۹، عنوان کرد: سال جاری نیز با آزمون استخدامی ۱۴۵ نفر را جذب می کنیم که ۱۳۵ نفر پرستار هستند.

وی پرستاری را حرفه ای آکادمیک دانست که نیازمند آموزش مستمر است و گفت: دوره های ان.آی.سی.یو، سی.سی.یو، آی.سی.یو و مراقبت از نوزادان برگزار می شود. همچنین حدود ۲۲۲ نفر دانش آموخته ارشد پرستاری مراقبت ویژه هستند.

جوادی تعداد مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل را حدود ۳۳ مرکز مجوزدار دانست که ۲۷ مرکز فعال است و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نظارت و مراقبت را انجام می دهد. همچنین شاهد پیگیری بیماران پس از ترخیص هستیم.

مشاهده صفحه جامع اخبار استخدام پرستاران

مشاهده صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2812615
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد