• ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
  • 0k نظر «نمایش»

حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی براساس قانون لازم‌ الاجراست

حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی براساس قانون لازم‌ الاجراست

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

در اجرای حق مسکن 650 هزار تومانی تعلل جایز نیست

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، در ابلاغ مصوبه‌ی اصلاح شده‌ی حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران مشمول قانون کار تعلل جایز نیست و دولت در اجرای آن تعلل می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتظار طولانی و تمکین نکردن به قانون، فقط به مساله‌ی افزایش مستمری بازنشستگان کارگری محدود نمی‌شود؛ دولت در ابلاغ مصوبه‌ی اصلاح شده‌ی حق مسکن کارگران مشمول قانون کار نیز مسامحه می‌کند و کار را به وقت‌کشی و تاخیر می‌گذراند.

بعد از نامه‌ی بیست و نهم تیرماه قالیباف، کارگران انتظار داشتند دولت ظرف یک یا دو روز حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی را برای اجرا ابلاغ کند اما این اتفاق نیفتاد.

فرامرز توفیقی (از نمایندگان کارگری دستمزد) با بیان اینکه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی براساس قانون لازم‌الاجراست و دولت باید تا قبل از پایان هفته‌ی قبل آن را برای اجرا به تمام کارگاه‌های کشور ابلاغ می‌کرد؛ می‌گوید: قانون به صراحت شورایعالی کار را تنها مرجع تعیین حق مسکن کارگران می‌داند؛ این شورا در اسفند مبلغ حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرده؛ وزرای دولتی پای آن را امضا کرده‌اند؛ اما دولت در ماه پنجم سال نیز حاضر به پذیرش و ابلاغ آن نیست.

به گفته‌ی وی، مساله فقط محدود به ابلاغ حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی نیست بلکه باید مابه‌التفاوت حق مسکن برای ماه‌های گذشته به کارگران پرداخت شود.

او ادامه می‌دهد: در مورد مستمری بازنشستگان کار را به وقت‌کشی و پاسکاری موضوع می‌گذرانند و مدعی شده‌اند باید هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دوباره تصمیم‌سازی کند؛ در مورد حق مسکن چرا معطل می‌کنند؛ اینکه دیگر هیچ رفت و برگشتی ندارد؛ با وضعیت امروز، حق مسکن کارگران باید بیش از دو میلیون تومان در هر ماه باشد اما همین ۶۵۰ هزار تومان را حاضر به پرداخت نیستند و این جای انتقاد بسیار دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2609112
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد