• ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
  • 1k نظر «نمایش»

خیال داوطلبان یازدهمین آزمون فراگیر در خصوص نتایج راحت باشد!

خیال داوطلبان یازدهمین آزمون فراگیر در خصوص نتایج راحت باشد!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

نحوه جلوگیری از تضییع حق داوطلبان آزمون استخدامی توسط جهاددانشگاهی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد عبدی پور رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی گفت: در خصوص نتایج یازدهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی به گونه ای تصمیم گیری خواهد شد تا حق کسی ضایع نشود.

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «عنوان چهار درس تخصصی را به عنوان منابع آزمون به ما اعلام کردند اما در جلسه امتحان، سؤالات خارج از منابع طراحی شده بود، مسؤولان پاسخ دقیقی به ما ندادند، در روز آزمون هم مسأله را با مسؤولان برگزاری آزمون مطرح کردیم که گفتند به طور شانسی پاسخ دهید بعدا تکلیف را مشخص می‌کنیم.»

داوطلب آزمون استخدامی یازدهم سازمان زندانها بعد از گفتن این اعتراضات عنوان می‌کند: حالا می‌خواهیم بدانیم نتیجه آزمون‌‌مان چه می‌شود و چگونه می‌خواهند نتایج را اعلام کنند تا حق به حقدار برسد.

داوطلب دیگر این آزمون هم که نسبت به سؤالات آزمون یازدهم اعتراض دارد، می‌گوید: من قبلا در این آزمون شرکت کردم، آزمون از سوی سازمان سنجش برگزار شد و سؤالات از همان مواد و منابع اعلام شده طراحی شد، اما امسال آزمون از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شد که سؤالات از منابع مشخص شده طراحی نشده بود.

او عنوان می‌کند: به دروس تخصصی برای این آزمون نمره بالایی تعلق گرفته بود، به همین دلیل بیشتر داوطلبان از دروس تخصصی شروع کردند و چون ۱۴ سوال کیفری و ۱۰ سوال جزا خارج از منابع بودند استرس زیادی به داوطلبان وارد شد و بیشتر داوطلبان نتوانستند در پاسخ به سوالات عمومی هم موفق باشند.

موضوع این است که با توجه به اینکه مواد آزمون فراگیر یازدهم سازمان زندانها در حیطه تخصصی مشخص و در دفترچه فراگیر یازدهم ذکر شده است اما طراح سؤالات در ۲ درس قانون مجازات اسلامی و قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری در طرح سوالات اشتباه کرده و سوالات خارج از منابع اعلام شده طراحی شده است و داوطلبان این آزمون با ثبت پویشی در سامانه فارس من نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

 چگونه برای مصاحبه آماده شویم؟

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی
سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی
تجربیات "واقعی" مصاحبه آزمون های استخدامی، کارجویان (رایگان)

* خیال داوطلبان راحت باشد، حقی از کسی تضییع نمی‌شود

اما احمد عبدی پور رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی تأکید دارد: به گونه ای تصمیم گیری می شود که حقی از کسی ضایع نشود.

عبدی پور در توضیح مسأله پیش آمده می‌گوید: در آزمون استخدامی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی حدود ۱۲۰ رشته شغلی داشتیم، با توجه به اینکه همزمان با آزمون یازدهم سازمان زندانها آزمون طرح شهید زین‌الدین هم برگزار می شد در مجموع ۱۸۰ مدل دفترچه آزمون تولید شد که هر دفترچه غیر از مباحث عمومی حدود ۵ یا ۶ سرفصل تحصصی داشت و در مجموع حدود ۹ هزار عنوان سوال در این دفترچه ها داشتیم.

وی با بیان اینکه دو درس قانون مجازات اسلامی و قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری هم جزء دروس مورد سؤال بودند، عنوان می‌کند: از این دو درس در چند دفترچه سؤال طراحی شد، در آزمون سازمان زندانها ما کلا ۱۱ عنوان درس داشتیم که از این تعداد ۷ عنوان مباحث دروس عمومی شامل ۱۰۰ سوال و ۴ عنوان هم مباحث دروس تخصصی شامل ۶۰ سوال بوده ۴۵سوال عینا از منابع بوده سوالات عمومی هم که مشکلی نداشته بنابراین داوطلبان برای ۱۵ امتیاز با مشکل مواجه شدند.

عبدی پور در رابطه با مشکل پیش آمده می‌گوید: اساتید طراح سوال از خارج مواد ۱ تا ۱۰۰، سوال طراحی کردند که پس از اعتراضات داوطلبان، تیم بررسی سوالات را تشکیل دادیم و به این جمع بندی رسیدیم که ۱۵ درصد سوالات مشکل دارد، هر چند که افراد زیادی هم پاسخ صحیح به این سوالات دادند اما برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود ما با دستگاه های مرتبط تصمیم ساز در این زمینه جلساتی برگزار کردیم و حتما سوالات دارای مشکل را از فرآیند آزمون حذف می کنیم.

رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در واکنش به استرس داوطلبان برای نتیجه آزمون اعلام می‌کند: اینکه چه برخوردی با سوالات حذف شده بشود که در اعلام نتایج مشکلی ایجاد نشود حاصل جلسات ماست که کدام روش را به کار گیریم که این موضوع را پس از تصمیم گیری ها در هفته آینده اعلام می کنیم.

عبدی پور معتقد است: مرکز آزمون به دنبال این است که کمترین تضییع حق را داشته باشیم حتی اگر لازم باشد مرکز آزمون آمادگی دارد از آن دو درس دوباره آزمون بگیرد اما برگزاری آزمون مجدد با مشکلاتی رو به روست، اول اینکه امکان اینکه همه افراد در آزمون محدد شرکت کنند فراهم نیست، ما در آزمون اصلی همه داوطلبان دستگاه ها را داشتیم و امکان حوزه بندی فراهم بوده اما حالا ممکن است دو نفر داوطلب در یک شهرستان داشته باشیم که حوزه بندی مقدور نیست، سوم اینکه در حال حاضر در پروسه امتحانات دانشگاه ها هستیم و بحشی از داوطلبان ما دانشجو هستند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه قرار بوده نتیجه نهایی آزمون در هفته اول بهمن ماه اعلام شود، تصمیم نهایی مسؤولان درباره این مشکل تا هفته آینده مشخص و به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

مشاهده صفحه جامع آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2831204
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k