• ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

عدم تفاوت دانش آموختگان دانشگاه های مختلف در آزمون‌ های استخدامی

عدم تفاوت دانش آموختگان دانشگاه های مختلف در آزمون‌ های استخدامی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

برگزاری هر دو ماه یکبار آزمون استخدامی بصورت میانگین

به گزارش ایران استخدام و به نقل از سایت سازمان اداری و استخدامی، دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: تفاوتی در میان دانش آموختگان دانشگاه های مختلف در آزمون استخدامی قائل نمی شویم.

به گزارش روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان، در نشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه قم، با یادآوری هفتادمین سالگرد واقعه 16 آذر و اشاره به مداخله مستقیم آمریکا در امور کشورها، به تبیین تعبیر رهبر معظم انقلاب از شعار «مرگ بر آمریکا» که فرموده‌اند این شعار همان اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است، پرداخت.
معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش‌‌های دانشجویان درباره وضعیت آموزش مدیران در دستگاه‌های اجرایی، ضمن اشاره به ماموریت مرکز آموزش مدیریت دولتی در خصوص آموزش کارمندان دولت گفت: در زمینه آموزش و ارزیابی مدیران دولتی بازنگری‌هایی صورت گرفته که از سال گذشته عملیاتی شده است.
وی در خصوص ارزیابی و نظارت بر عملکرد کارمندان دولت که از دیگر دغدغه‌های دانشجویان پرسشگر بود، از راه‌اندازی سامانه سنجش رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت با عنوان رضایت‌سنجی خبر داد و گفت: این زیرساخت با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد شده و در سازمان اداری و استخدامی کشور اجرا شده است که بر اساس این سامانه، عملکرد تمام کارکنان دولت از طریق یک رمزینه پاسخ سریع (QR-code) توسط مردم قابل ارزیابی است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، «قبولی در آزمون استخدامی» و «جذب نخبگانی» را تنها راه‌های ورود به دستگاه‌های اجرایی برشمرد و توضیح داد:  آزمون‌های استخدامی در حال برگزاری است و امسال به طور میانگین تقریبا هر دو ماه یکبار، آزمون داشته‌ایم. مسیر جذب نخبگان نیز یک مسیر ویژه برای استخدام افراد متخصص در دستگاه‌های دولتی است که این مسیر در دولت سیزدهم با همکاری بنیاد ملی نخبگان ایجاد شده است.
وضعیت هوشمندسازی خدمات دولتی یکی دیگر از مسائلی بود که مورد پرسش دانشجویان قرار گرفت. معاون رئیس‌جمهور در این خصوص با اعلام خبر تشکیل شورای‌ ملی هوش‌مصنوعی با مسئولیت رئیس‌جمهور، دبیری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و عضویت دیگر دستگاه‌ها، گفت: هوشمندسازی دولت و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ارائه خدمات، از اولویت‌های دولت است که در این شورا پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری اداری در سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: این مرکز به زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد و قصد داریم از دانشجویان و نوآوران در حل مسائل حوزه نظام اداری کشور بهره بگیریم.
لطیفی در پاسخ به گلایه دانشجویان تشکل‌های اسلامی دانشگاه قم در خصوص اینکه چرا باید آمار انتصاب مدیران در دستگاه‌های استانی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی نقاط کشور، معیاری برای توانایی آنان در منطقه باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب در دولت سیزدهم، دو بار تذکر دادند که نمایندگان در اجرا مداخله نداشته باشند؛ چرا که این امر وظیفه دولت است. انتصابات هم از ابزارهای اجراست و رئیس‌جمهور هم در این خصوص تاکید دارند که مشاوره بگیرید، اما سفارش نپذیرید.
وی افزود: بخشی از ردصلاحیتی‌هایی که اتفاق افتاده، بر مبنای همین فشارهایی بوده که برای انتصابات خاص در دستگاه‌های استانی وارد آمده است. ورود به حوزه اجرایی در شان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست و ایشان مسئول قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون هستند.
معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به درخواست برخی دانشجویان مبنی بر در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و دانشجویان فعال فرهنگی نسبت به دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها، گفت: ما هیچ تبعیضی در آزمون استخدامی در این خصوص نداریم. حتی شرط معدل هم یک دوره‌ای در نظر گرفته شده بود که از سوی دیوان عدالت نقض شد، چرا که قانونی نبود. لذا فعالیت‌های فرهنگی یا تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نمی‌تواند امتیازی در آزمون کتبی داشته باشد اما در مرحله دوم؛ یعنی ارزیابی، سابقه فعالیت‌های فرهنگی و مدارک علمی می‌تواند در بخش‌هایی مورد توجه قرار بگیرد، این موضوع هم به مثابه در نظر گرفتن امتیاز ویژه نیست.
بهره‌وری و کیفیت ارائه خدمات دولت به مردم از دیگر موضوعاتی بود که توسط دانشجویان مطرح شد و معاون رئیس‌جمهور با اشاره به رشد منفی بهره‌وری در دهه 90، گفت: در حال حاضر رشد بهره‌وری در کشور مثبت 3.4 است و این رشد به واسطه تلاش سازمان ملی بهره‌وری ایران با همکاری دستگاه‌ها در دو سال گذشته اتفاق افتاده است.
وی افزود: ترویج فرهنگ بهره‌وری منجر به رشد بهره‌وری خواهد شد و کاری که در این دو سال انجام داده‌ایم منجر به ایجاد گفتمان بهره‌وری و مطالبه آن در دولت شده است. همچنین در شرکت‌های دولتی پاداش مدیران را به بهره‌وری وصل کرده‌ایم و این اتفاق در 260 شرکت دولتی رخ داده است.
لطیفی، ارتقای کیفیت ارزیابی مدیران دولتی را یکی از برنامه‌های مهم دو سال گذشته سازمان اداری و استخدامی کشور برشمرد و از برگزاری نخستین همایش کانون‌های ارزیابی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 کانون ارزیابی شایستگی مدیران دولتی داریم که هدف ما تقویت این کانون‌ها برای اندازه‌گیری دقیق شایستگی مدیران است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص پرسش دانشجویان مبنی بر معیارهای صدور مجوزهای استخدام گفت: مجوزهای جذب در دستگاه‌های اجرایی بر مبنای نیاز واقعی دستگاه صادر می‌شود. ما در حال انجام کار میدانی و بررسی نقطه به نقطه نیاز دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان هستم. مجوز استخدام بر اساس نقطه-محل به دستگاه داده می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان این نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه قم، ضمن ابراز رضایت از دغدغه‌مندی آنان، از دانشجویان دعوت کرد برای حل مسائل کشور احساس وظیفه داشته باشند و با ارائه طرح‌های تحولی به دولت در این زمینه کمک کنند.

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی

منبع: سایت سازمان اداری و استخدامی

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2818103
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد