• ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

لزوم تصویب ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا یک ماه آینده

لزوم تصویب ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا یک ماه آینده

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

توافق برای تصویب ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا یک ماه آینده

خبر 6 تیر 1401: لزوم تصویب ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا یک ماه آینده

بر اساس توافقی که به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس برقرار شده است، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا یک ماه آینده تصویب خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با رئیس مجلس تلویحا توافق کردیم که حداکثر تا یک ماه آینده بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون به اتمام برسد و گزارش آن به صحن علنی ارسال شود تا با تصویب آن یکبار برای همیشه قانونی مترقی نظارت محور و مردم مدار با نگاه ساماندهی نیروها در دستگاه‌های دولتی با مقرراتی که تعیین خواهیم کرد، تصویب شود.

«علی اکبر بسطامی» در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: از آنجایی که برخی کارکنان پس از بیست سال هنوز ساماندهی نشده‌اند، همچنین کارمندانی با مدرک تحصیلی و سابقه همسان از حقوق‌های متفاوتی برخوردار هستند و این بی‌عدالتی در پرداخت‌ها منجر به کاهش انگیزه کار در کارمندان شده است، نمایندگان گام مهمی را در برقراری عدالت با تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برداشتند.

وی گفت:  در کشور در گذشته صرفا سه نوع نیروی رسمی، پیمانی و یا قراردادی بودند، اما هم اکنون ۲۷ نوع قرارداد داریم و نیروهای قرارداد کار معین شناسه‌دار، قرارداد معین بدون شناسه، قرارداد شرکتی با شناسه، همچنین کارمندانی با مدرک تحصیلی و سابقه همسان از حقوق‌های متفاوتی برخوردار هستند و این بی‌عدالتی در پرداخت‌ها منجر شده که انگیزه کار در کارمندان از بین برود، از این رو اگرچه تدوین "طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" به دلیل پیچیدگی موضوع و لزوم توجه به همه ابعاد آن با تاخیر همراه شد اما کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و با توجه به اهمیت این طرح، کمیسیون اجتماعی نیز زمان زیادی را به بررسی این طرح مهم اختصاص داد.
بسطامی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۵۷ پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس در خصوص جزییات این طرح در قالب الحاقیه، حذف کل یا جزء مطرح شده است، به دلیل کثرت پیشنهادات نظر هیات رییسه بر این بود که در قالب دو شوری بررسی شود، بنابراین این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم بنا دارد این مساله را در کشور حل کند و رای قاطع نمایندگان به کلیات هم حاکی از این همین مساله است طبعا در اسرع وقت جزییات طرح در نشست مشترک کمیسیون اجتماعی، دولت و نمایندگان پیشنهاددهنده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش می‌کنیم در کوتاهترین مدت این طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود و امیدواریم در بررسی جزییات آن بتوانیم در مسیر تکامل و پخته‌تر کردن این طرح، رضایتمندی بیشتری را برای جامعه مخاطبان ایجاد کنیم.

بسطامی در پایان خاطرنشان کرد: با رییس مجلس تلویحا توافق کردیم که حداکثر تا یک ماه آینده بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون به اتمام برسد و گزارش آن به صحن علنی ارسال شود تا با تصویب آن یکبار برای همیشه قانونی مترقی نظارت محور و مردم مدار با نگاه ساماندهی نیروها در دستگاه‌های دولتی با مقرراتی که تعیین خواهیم کرد، تصویب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2588949
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k