• ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
  • 0k نظر «نمایش»

مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ های علوم پزشکی

مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ های علوم پزشکی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

رفع کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت رفع کمبود هیات علمی، مجوز جذب 3 هزار نفر را در دانشگاه‌ های علوم پزشکی دریافت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، دکتر ابوالفضل باقری فرد افزود: درصدد هستیم تا چند ماه آینده موافقت جذب سه هزار عضو هیات علمی دیگر را بگیریم تا کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف شود.

دکتر باقری فرد اظهار کرد: از دیگر اقدامات در راستای خدمت رسانی به مردم، توسعه رشته هاست که باید مورد بازبینی قرار گیرد و تقویت رشته‌ها بر اساس سند متوازن، انجام شود.

وی با تاکید بر این که آموزش رکن اصلی دانشگاه‌هاست و بدون آموزش توسعه پایدار ایجاد نخواهد شد، گفت: مهم‌ترین منابع هر کشور سرمایه انسانی آن است و بهترین سرمایه انسانی نخبگان و اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها هستند که تکریم آن‌ها وظیفه همه مسئولان کشور است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تقدیر از زحمات کادر درمان در دوران کووید، خاطر نشان کرد: حدود ۲۱ هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت حضور دارند و ۲۵۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف وابسته به پزشکی تحصیل می‌کنند، بنابراین باید تکریم اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بحث حمایت از استادان و نخبگان و توجه به مسائل رفاهی آن‌ها از چند ماه پیش در شورای انقلاب فرهنگی آغاز شد و پیشنهاد‌هایی در زمینه افزایش حقوق، حذف سقف پرداخت، تامین مسکن اعضای هیات علمی، بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و تجهیز آزمایشگاه‌ها به ویژه برای رشته‌های علوم پایه مطرح شده است.

دکتر باقری فرد با اشاره به پیگیری برنامه تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش افزود: کیفیت و آموزش پزشکی در ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است و این افتخار به خاطر این است که آموزش در حوزه نظام سلامت در عرصه است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بازنگری آیین نامه جذب و ارتقای اعضای هیات علمی گفت: نقش ارتقای افراد در راستای ارتقای دانشگاه و توسعه نوآوری و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر باقری فرد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به پذیرش چهار هزار دانشجو در نوبت اول آزمون دستیاری امسال اشاره کرد و آن را بی سابقه در تاریخ وزارت بهداشت دانست و گفت: افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیازمند تکمیل زیرساخت هاست.

وی دانشگاه‌ها را به عنوان بازو‌های اصلی وزارت بهداشت در عرصه معرفی و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار امیدواری کرد: امید است با همکاری جمعی، اهداف آموزشی محقق شود. باید امید متکی به واقعیت و خوش‌بینی به آینده را در دانشگاه‌ها و در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان ترویج دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2649412
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد