• ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از قضات آزمایشی به رسمی تبدیل وضعیت می شوند

نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از قضات آزمایشی به رسمی تبدیل وضعیت می شوند

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

خبر تبدیل وضعیت قضات رسمی آزمایشی به رسمی قطعی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: تکلیفی برای قضات ایجاد شده است که با انجام مصاحبه، قضات آزمایشی به رسمی تبدیل وضعیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، مهدی جوهری اظهار کرد: بر اساس ماده ۴۹ آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات، تکلیفی برای اداره کل آموزش قوه قضائیه ایجاد شده است که مطابق آن مقرر شده قضاتی که با دریافت ابلاغ به مدت سه سال بصورت آزمایشی (رسمی_ آزمایشی) مشغول به فعالیت شده اند، در طول این مدت با پایش و نظارت عملکرد و همچنین احراز شرایط مورد نیاز به وضعیت رسمی قطعی تبدیل شوند.

جوهری با اشاره به اهمیت لزوم کسب نظرات مثبت استعلام از مراجع چهارگانه حفاظتی و نظارتی در تعیین تبدیل وضعیت به رسمی قطعی افزود: احراز این شرایط بر عهده نظر مساعد رئیس کل استان مذکور، دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و در نهایت اداره کل آموزش قوه قضائیه بستگی دارد که باید با هم مد نظر باشند.

وی در ادامه گفت: بر این اساس، کسب استعلام از مراجع سه گانه بر عهده اداره کل آموزش قوه قضائیه است و نظر این اداره کل با انجام مصاحبه علمی شرکت کنندگان تکمیل می‌شود.

جوهری خاطر نشان کرد: مصاحبه علمی با رعایت جدول زمانبندی که از قبل تعیین شده، توسط دو تن از قضات برجسته و عالی رتبه این اداره کل در ۲۹ استان از طریق برقراری ارتباط ارتباط تصویری و مراجعه حضوری (در استان تهران و البرز) صورت می‌پذیرد.

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از اختبار علمی بدون وقفه قضات آزمایشی ایثارگر و عادی که در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ شروع به کار کرده اند، خبر داد و تاکید کرد: با برگزاری بدون وقفه و پیوسته جلسات اختبار علمی قضات (حداقل دو الی سه روز در هفته) و با وصول به موقع پاسخ استعلامات داوطلبان، در فاصله مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون از تعداد ۲ هزار و ۹۵ نفر قضات آزمایشی، هزار و ۲۹۶ نفر به رسمی قطعی تبدیل شده اند و ۷۹۹ نفر بصورت آزمایشی باقی مانده اند.

جوهری اظهار کرد: شرکت کنندگانی که در اختبار علمی با نظر اساتید مصاحبه کننده مردود تشخیص داده شوند و ضعیف باشند، برای گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت ۲۰ ساعته معرفی و سپس مجدداً دعوت به مصاحبه می‌شوند.

شایان ذکر است، تصویب هر گونه پست جدید و نقل و انتقالات قضات در کمیسیون نقل و انتقالات قضات منوط به تبدیل وضعیت قضات آزمایشی به رسمی قطعی می‌باشد و پیش از این آزمون مذکور سالی یکبار برگزار می‌شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2595400
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد