• ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
  • 0k نظر «نمایش»

نیاز به جذب حداقل ۱۰۰۰ پرستار تا سه سال دیگر

نیاز به جذب حداقل ۱۰۰۰ پرستار تا سه سال دیگر

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

فعالیت بیش از 4000 پرستار در کرمانشاه

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیردفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سالانه باید 10 تا 20 درصد به تعداد پرستاران موجود اضافه شود، بر این اساس تا سه سال دیگر ما به جذب حداقل 1000 پرستار نیاز خواهیم داشت.

مدیردفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت بیش از ۴۰۰۰ پرستار در سطح استان خبر داد.

دکتر رضا پورمیرزا به مناسبت هفته پرستار (پنجم تا یازدهم آذر) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جمعیت ۵۶۸۰ نفری گروه پرستاری در استان گفت: از این تعداد ۴۵۶۰ نفر در بخش‌های دانشگاهی و ۱۱۲۰ نفر در بخش‌های غیردانشگاهی فعالیت دارند.

پورمیرزا گفت: از مجموع ۴۵۶۰ نفر شاغل در بخش‌های دانشگاهی ۳۳۱۳ نفر به عنوان پرستار، ۷۰ نفربه عنوان بهیار، ۳۹۲ نفر به عنوان کمک پرستار، ۴۳۳ نفر به عنوان هوش‌بر و ۳۵۲ نفر به عنوان کارشناس اتاق عمل فعالیت دارند.

وی افزود: از ۱۱۲۰ نفر شاغل در بخش غیردانشگاهی هم ۷۰۰ نفر به عنوان پرستار، ۶۴ نفر به عنوان بهیار، ۱۲۴ نفر به عنوان کمک پرستار، ۱۰۵ نفر به عنوان هوش‌بر و ۱۳۱ نفر به عنوان کارشناس اتاق عمل مشغول فعالیت هستند.

پورمیرزا با اشاره به وجود ۲۶۰۲ تخت بیمارستانی فعال دانشگاهی در سطح استان گفت: با توجه به این تعداد تخت، نسبت پرستار به تخت فعال در استان ۱.۲۷ است که با شاخص جهانی ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت فاصله دارد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در تشریح مشکلات پرستاران گفت: با توجه به سختی کار پرستاران و شیفت‌های ۲۴ ساعته، این افراد پس از چندین سال کار دچار خستگی‌های روحی و جسمی می شوند.

وی افزود: کثرت شیفت‌های کاری به دلیل کمبود پرستار بر سختی کار پرستاران اضافه کرده و در همین راستا نیاز است که بر اساس برنامه "ندا ۱۴۰۴" (نقشه درمان ایران) نسبت به طرح های توسعه استخدامی در گروه‌های پزشکی و به‌ویژه پرستاری توجه شود.

وی با اشاره به زنگ خطر پیری جمعیت در کشور گفت: در همین راستا در سال‌های آتی نیاز بیشتری به پرستار خواهیم داشت و از هم اکنون باید برنامه ریزی برای آموزش و استخدام پرستاران برای سالهای آتی صورت گیرد.

پورمیرزا گفت: طبق برنامه "ندا ۱۴۰۴" سالانه باید ۱۰ تا ۲۰ درصد به تعداد پرستاران موجود اضافه شود، بر این اساس تا سه سال دیگر ما به جذب حداقل ۱۰۰۰ پرستار نیاز خواهیم داشت.

وی در پایان به تحقق مطالبه ۱۵ ساله جامعه پرستاری کشور در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش فراوان و پیگیری‌ها و مساعدت سازمان‌های بیمه‌گر از ابتدای امسال پرداخت کارانه پرستاران انجام و مبالغ سه ماهه اول سال به طور علی‌الحساب تا قبل از مراسم روز پرستار به حساب تمامی پرستاران و گروه پرستاری بالینی واریز می‌شود و تا پایان سال این پرداخت‌ها در کنار سایر پرداخت‌های جاری ادامه می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2666047
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد