• ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
  • 1k نظر «نمایش»

پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه ۶۰ در مجلس

پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه ۶۰ در مجلس

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۴۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم افزایش سن در آزمون های استخدامی

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی افزایش شرایط سنی در استخدام اینجا کلیک نمایید


خبر 14 دی 1400: پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه 60 در مجلس

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس از پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه ۶۰ در مجلس خبر داده و معتقد است باید با آن‌ها مدارای بیشتری کنیم.
احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مطالبه متولدین دهه ۶۰ برای بالا بردن سن استخدام و قرار گرفتن آن‌ها در دایره مشمولین آزمون‌های استخدامی گفت: پایین آمدن سن استخدام برای دهه شصتی‌ها یک مطالبه از سوی آن‌ها است، زیرا آن‌ها به علت شرایط خاصی که داشته اند و در سنی که باید به بازار کار وارد می‌شدند فرصت‌های شغلی خیلی کم بوده است.

«به دلیل وجود این شرایط دهه شصتی‌ها هر جا می‌روند یک طوفان و چالش درست می‌کند» این جمله را ارکانی گفته است.

در چند ماه اخیر جمعی از فارغ‌التحصیلان بدون شغل دهه شصت مطالبه‌ای برای افزایش سن استخدام به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند.

این نماینده گفت: حتی افزایش آزمون‌های استخدامی کمکی به آن‌ها نکرده، زیرا شرایط سنی آن‌ها منطبق با آزمون‌های استخدامی نیست و آن‌ها امکان شرکت در این آزمون‌های استخدامی را ندارند. مطالبه آن‌ها این بوده که این موضوعات از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود تا سقف سنی آزمون‌های استخدامی  برای دارندگان لیسانس از ۳۵ به ۴۰ سال و برای مدرک فوق لیسانس از ۴۰ به ۴۵ سال افزایش پیدا کند.

در دفترچه راهنمای آزمون‌های سراسری استخدامی نیز جزئیات و ضوابط بهتر تشریح شده است: داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰) برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری مد نظر قرار گرفته است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان  گفت: این مسئله را در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری هستیم که البته این موضوع حتی در قالب طرح هم نیست بلکه صرفاً پیگیری نمایندگان است و تاکنون هیچ خروجی نداشته است.

«پیش‌بینی ما این است که امکان ۵۰ درصد موفقیت و ۵۰ درصد شکست در این مطالبه وجود دارد»  ارکانی معتقد است همانطور که موافقان این مسئله دهه شصتی‌ها هستند مخالفین دهه هفتادی را نیز دارد، زیرا آن‌ها معتقدند که حق آن‌ها تضعیف خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با این وجود معتقدیم که برای متولدین دهه ۶۰ در همه حوزه‌ها از کنکور گرفته تا اشتغال محدودیتی وجود داشت که نیازمند این است که با آن‌ها مدارای بیشتری کنیم. من مدافع افزایش سن استخدام به نفع دهه شصتی‌ها هستم و این موضوع را پیگیری می‌کنم، ولی اینکه این موضوع به نتیجه برسد یا نرسد بیشتر به کمیسیون اجتماعی و اکثریت نمایندگان بر می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2484601
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k