• ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
  • 0k نظر «نمایش»

کمبود ۲ هزار معلم در مدارس استان قزوین

کمبود ۲ هزار معلم در مدارس استان قزوین

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مدارس استان قزوین با کمبود 2 هزار معلم مواجه است

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در تلاش هستیم تا شروع سال تحصیلی کمبود معلم نداشته باشیم ولی مدارس استان با کمبود 2 هزار معلم مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز دوشنبه در نشست خبری، ساماندهی نیروی انسانی را از محوری‌ترین سیاست‌های ابلاغی وزارتخانه و جزو اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان دانست، افزود: با تدوین به موقع طرح ساماندهی نیروی انسانی در سال جاری با کمترین مشکل به پیشواز آغاز سال تحصیلی خواهیم رفت.

سیاهکالی مرادی اظهار داشت: تلاش می‌شود با ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیروهای ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خرید خدمت و استخدام‌های جدید ماده ۲۸، سرباز معلم، حق‌التدریس شاغل و بازنشسته جبران کنیم.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش‌ها به صورت حضوری خواهد بود و در حال حاضر تیمی برای فراهم کردن شرایط برای حضور دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

این مسوول در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار فرهنگی در استان مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند که باید این افراد بر اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی، مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنند.

وی از افزایش سرانه فضای ورزشی در استان خبر داد و گفت:  در حال حاضر ۲۸ چمن مصنوعی و پنج سالن ورزشی در سطح استان در دست احداث است که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم را وزارتخانه کمک کرده و ۱۳ میلیارد هم باید اداره کل آموزش و پرورش استان اختصاص دهد که در این بین ۱۳ چمن مصنوعی در مرحله بهره برداری است.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در هشت سال گذشته یک متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه نشده است که با افتتاح این پروژه‌ها افزایش فضای ورزشی را خواهیم داشت.

امسال ۲۹۹ طرح آموزشی در استان قزوین به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افتتاح ۲۹۹ طرح آموزشی در سطح استان خبر داد و گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۱۶۱ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی و ورزشی در قزوین اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ کارگاه فنی و حرفه‌ای و یک خوابگاه دانش آموزی اختصاص یافته که به ترتیب هشت میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و هشت میلیارد تومان توسط استان در سال ۱۴۰۱ برای آنها در نظر گرفته شد.

سیاهکالی مرادی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی یانس آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تا خرداد سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این اردوگاه ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل‌ شدن به مرکز اردوگاهی کشور دارد و مکان بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

این مسوول افزود: همچنین اختصاص ۳۸ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی شهید رجایی و الوند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱، اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی آوج توسط بنیاد مستضعفان درسال ۱۴۰۱ و اختصاص ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل ۶ کانون فرهنگی - هنری دانش آموزی استان از محل منابع استانی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

وی اضافه کرد: همچنین اختصاص ۳۲ میلیارد تومان برای تکمیل چهار سالن ورزشی، ۲ چمن مصنوعی و یک مجتمع دانش آموزی توسط استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای احداث دبیرستان جایگزین پاسداران (دولت خانه صفوی) توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و استان به نسبت مساوی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان در سامانه، گفت: در بحث ثبت نام کتاب درسی از بین ۲۴۵ هزار دانش آموزی که در سطح استان داریم، ۲۲۶ هزار نفر در سامانه دریافت کتاب ثبت نام کردند و ۲۰۸ هزار نفر کتاب سفارش دادند و تا این لحظه تعدادی هنوز ثبت سفارش کتاب نداشتند که از خانواده‌ها می‌خواهیم این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول تا حدودی تمام شده است ولی متوسطه دوم هنوز خانواده‌ها درگیر ثبت نام هستند و توصیه ما این است به فرم هدایت تحصیلی دانش آموز قانع باشند.

استان قزوین دارای ۲۴۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2622740
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد