• ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
  • 1k نظر «نمایش»

آخرین جزئیات تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی

آخرین جزئیات تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۵۲۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اخبار تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی



 

خبر 9 فروردین 1400: اعلام جزئیات تبدیل وضعیت مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان (منبع: خبرگزاری ایسنا)

مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، اطلاعیه مربوط به تبدیل وضعیت ۳۰ هزار نفر از مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را اعلام کرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

 
 

خبر 14 بهمن 99: معرفی 17 هزار معلم نهضتی برای استخدام به دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری تسنیم)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: 23 هزار نفر از معلمان نهضت سوادآموزی در آزمون استخدامی شرکت کردند. احمدی ابراز داشت: از 23 هزار نفری که در آزمون استخدامی شرکت کردند 17 هزار نفر از آن‌ها نمره قبولی را کسب کرده که ان‌شاالله این افراد با معرفی به دانشگاه فرهنگیان به استخدام رسمی در می‌آیند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

 
 

خبر 13 آبان 97: آخرین جزئیات تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی (منبع: خبرگزاری ایلنا)

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: هنوز هیچ یک آموزش‌دهندگان نیروهای نهضت سوادآموزی تبدیل وضعیت نشده‌اند.

علی باقرزاده (معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نارضایتی آموزش‌دهندگان از وضعیت شغلی‌شان که کماکان به قوت خود باقی است، گفت: به تازگی در مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب شد که بین آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی و دیگر گروه‌ها مانند حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها و نیروهای خرید خدماتی که در قوانین قبلی شرایط یکسانی با یکدیگر داشته‌اند، تفاوت‌هایی اعمال شده است. در اصلاحیه اخیر مجلس در خصوص این قانون بین آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی و آن سه گروه دیگر تفاوت زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در تبصره ۱۰ ماده ۱۸ قانون تعیین‌تکلیف به صراحت آمده که اگر آموزش و پرورش با کسری نیرو مواجه است، بر اساس این قانون جهت برطرف کردن مشکل کمبود نیرو می‌توان از مربیان پیش دبستانی، نیروهای حق‌التدریس و نیروهای خرید خدمات و آموزش‌دهندگان بهره برد.

باقرزاده افزود: مبنای استفاده از این نیروها، میزان نیاز منطقه و کسری نیروی انسانی در آن محل است، قاعدتا پذیرش افراد نیز به رشته و مدرک تحصیلی مرتبط نیز بستگی دارد.

معاون وزیرآموزش و پرورش در خصوص قانونی که اخیرا تصویب شده‌است، گفت: این قانون به این صورت است که معلمان حق‌التدریسی که در سال ۹۱ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رد شدند و نیز مربیان پیش‌دبستانی می‌توانند بدون آزمون استخدام شوند، اما این قانون برای آموزش دهندگان به شکلی دیگری است. قانون در مورد آموزش‌دهندگان تاکید کرده است که این افراد باید یک آزمون اولیه بدهند و به شرط پذیرش می‌توانند به دانشگاه فرهنگیان بیایند، سپس دوره یک ساله‌ای را طی کنند و بعد به سرکلاس درس بروند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه آموزش‌دهندگان بر اساس آیین نامه‌ای که قرار است به زودی به تصویب هیات وزیران برسد تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: این آیین‌نامه مشخص می‌کند که آزمون در چه زمانی و در چه رشته‌هایی برگزار خواهد شد. همچنین نحوه پذیرش آن سه گروه دیگر نیز به این صورت است که باید دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند که باز آن هم منوط به آن آیین نامه‌ای است که قرار است ظرف سه ماه آینده تهیه و تصویب شود.

باقرزاده در خصوص نیروهای سوادآموزی گفت: در هر جا و هر نقطه‌ای که با کسری نیرو مواجه باشیم از تحصیل‌کرده‌های همان محل به صورت داوطلبانه استفاده می‌کنیم. گاها در برخی مناطق کشور برای کلاس‌های سوادآموزی با کمبود نیروی آقا مواجه هستیم، ولی این به صورت کلان خیلی تاثیرگذار نیست، به طور مثال در مناطق دورافتاده آقایان کمتر داوطلب می‌شوند که به بی سوادان آن محل آموزش دهند، اما مشکل آن خیلی برای ما حاد نیست.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پاسخ به این سوال که کدام استان کمترین آموزش‌دهنده را دارد، گفت: معمولا تعداد نیروهای ما و حجم ابلاغی با هم تناسب دارند به عنوان مثال در یک استان سالانه دو هزار نفر را پوشش می‌دهیم که این دو هزار نفر ۲۰۰ نفر آموزش‌دهنده برایشان کافی است. یا در استانی مثل سیستان و بلوچستان شاید حدود ۴۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان نهضت سواد آموزی بروند که حداقل به پنج هزار آموزش دهنده نیاز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت وسواد آموزی در پایان اظهار داشت: فعلا مساله ما کمبود آموزش‌دهنده نیست مگر در مناطق خاص یا در قومیت و مناطقی که گویش‌های خاص خود را دارند. تقریبا حدود ۶۲ هزار نفر دوره بدو همکاری با سوادآموزی را در قالب دوره آموزش و توانمندسازی جهاد دانشگاهی سپری کردند، هر کدام هم اگر ۱۰ نفر را تحت پوشش ببرند نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش برده‌اند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1145019
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k