۸ سال پیش

استخدامی پتروشیمی تخت جمشید باطل است!

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

استخدامی که حساسیت‌زا شد/ لزوم تسهیل اشتغال بومی‌ها در پارس جنوبی

نتایج اعلام شد: جهت ورود به مبحث بحث و تبادل نظر در رابطه با تجربیات آزمون و پیگیری اخبار اعلام نتایج اینجا کلیک کنید

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر میزبان صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی است که بخش قابل توجهی از این تاسیسات در شهرستان عسلویه واقع شده است و مردم استان بوشهر امیدوارند که سهم ویژه‌ای در زمینه اشتغال در این صنایع داشته باشند.

استخدام نیروهای بومی در صنایع پارس جنوبی همواره مورد تاکید مردم و مسئولان استان بوشهر بوده است و مصوبه‌ای نیز برای به کارگیری ۵۰ درصد نیروی بومی در این صنایع توسط دولت صورت گرفته است و لازم است که برای تحقق این مصوبه تلاش ویژه‌ای صورت بگیرد.

طی یکی دو سال اخیر شاهد پیگیری جدی مسئولان صنعت نفت و به ویژه سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس برای به کارگیری نیروهای بومی در صنایع این منطقه بوده‌ایم و نتایج خوبی نیز کسب شده است.

در روزهای اخیر اطلاعیه‌ای مبنی بر استخدام در یکی از شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی منتشر شد که سهمیه خاصی برای نیروهای بومی استان بوشهر در نظر گرفته نشده بود و این موضوع با واکنش‌هایی روبرو شد.

هر چند انتظار است که سهمیه استان بوشهر در آگهی‌های استخدام شرکت‌های مستقر در استان اعلام شود، ولی در آگهی استخدام شرکت پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه خبری از سهمیه استان بوشهر نبود و این موضوع باعث ایجاد حساسیت‌هایی شد.

شرکت‌ها موظف به هماهنگی با سازمان منطقه ویژه برای استخدام‌ها هستند

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در همین زمینه با تاکید بر لزوم هماهنگی شرکت های مستقر در منطقه ویژه برای جذب نیرو بر عدم صدور مجوز استخدامی از سوی این مدیریت برای جذب نیرو در شرکت پتروشیمی تخت جمشید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف امینی با بیان اینکه مدیریت کار و خدمات اشتغال به استناد ماده ۱۶ قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه و ماده ۵ مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی تشکیل شده است، افزود: در این زمینه ساماندهی وضعیت کاریابی و معرفی به کار متقاضیان اشتغال در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر عهده این مدیریت است.

امینی تصریح کرد: در ماده ١٧ قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی و روابط کار و تامین اجتماعی، قرارداد کار، شرایط کار و مراجع حل اختلاف آنها بر اساس مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، در چارچوب وظایف و اختیارات مدیریت کار و خدمات اشتغال تصریح شده است.

برگزاری این آزمون استخدام از نظر این مدیریت باطل است

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه شرکت های مستقر در منطقه ویژه ملزم به طی فرآیند های قانونی با هماهنگی این مدیریت جهت استخدام و جذب نیرو هستند، افزود: شرکت مذکور طی اطلاعیه‌ای که در سایت آن شرکت منتشر شده، در صدد جذب نیرو بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی داخلی خود شده که برگزاری این آزمون مغایر با قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد ویژه اقتصادی است. بنابراین برگزاری این آزمون از نظر این مدیریت باطل است.

وی با بیان اینکه شرکت ها لازم است برای اخذ مجوز استخدامی و طی فرآیندهای قانونی جذب نیرو با مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس مکاتبه کنند، یادآور شد: در صورت برگزاری آزمون و پذیرش نیرو خارج از روال قانونی از ورود نیروهای جذب شده خلاف مقررات به منطقه ویژه جلوگیری خواهد شد و مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده شرکت‌های مربوطه خواهد بود.

سهمیه استان بوشهر در استخدام اعمال می‌شود

فرماندار شهرستان عسلویه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی به منظور رفع دغدغه‌های مردم در زمینه آزمون پتروشیمی تخت جمشید صورت گرفته است و سهمیه مردم استان بوشهر در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.

حسن اسماعیلی افزود: همواره برای تحقق مصوبه استخدام ۵۰ درصد سهمیه استان بوشهر در شرکت‌های پارس جنوبی تلاش کرده‌ایم و در زمینه استخدام شرکت پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه نیز با دستور استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته، سهمیه استان اعمال می‌شود.

وی گفت: یکی از موارد مورد اعتراض نیز در مورد محل برگزاری آزمون در تهران بود که با توجه به پیش‌بینی ثبت‌نام گسترده جوانان بوشهری در این آزمون، احتمالا آزمون مذکور به صورت همزمان در بوشهر نیز برگزار شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=298613
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد