۷ سال پیش

اعلام جزئیات افزایش حقوق امسال بازنشستگان دولت
اطلاعات بیشتر

 

 وزیر تعاون : براساس مصوبه هیئت دولت حقوق بازنشستگان بصورت پلکانی افزایش خواهد یافت .

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما علی ربیعی در حاشیه همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۵ در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه حقوق بازنشستگان بین ۱۲ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت گفت : با اجرای طرح پلکانی ، بازنشستگانی که حداقل بگیر هستند حقوق ۷۵۰ هزار تومانی آنان معادل ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت .
وی افزود : برهمین اساس بازنشستگانی که ۸۰۰ هزارتومان ، ۸۵۰ هزارتومان و یا ۹۰۰ هزارتومان دریافت می کنند حقوقشان به ترتیب ۱۹/۵ ، ۱۹ و ۱۸/۵ درصد افزایش می یابد .
ربیعی کمترین افزایش حقوق بازنشستگان را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت : به این ترتیب بازنشستگانی که دریافتی انان یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و یا بالاتر است مشمول افزایش ۱۲ درصدی خواهند شد .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فاصله حقوق بازنشستگان با تورم را ۶۷ درصد دانست و ابراز امیدواری کرد : با اجرای این طرح که چند سال ادامه خواهد یافت قدرت خرید بازنشستگان به میزان قابل توجهی افزایش یابد .
ربیعی درباره حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت : این هفته در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد .
وی همچنین به بیمه تکمیلی بازنشستگان دولت اشاره کرد و افزود : براساس تصمیم هیئت دولت مقرر شد هزینه بیمه تکمیلی این گروه از جمعیت کشور از محل درآمدهای صندوق بازنشستگی کشوری تامین شود .
ربیعی با بیان اینکه در این طرح بسته مناسبی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان دولت درنظر گرفته شده است اعتبار پیش بینی شده ان را ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت : البته بخشی دیگر از هزینه های مربوط به بیمه تکمیلی از محل حق بیمه بازنشستگان تامین می شود .

وضع صندوق های بازنشستگی مثبت نیست
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضع صندوق های بازنشستگی گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده است تا صندوق های بازنشستگی  وضع خوبی نداشته باشند.
ربیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صندوق‌های بازنشستگی در بحران ورشکستگی قرار دارند؟ افزود: صندوق‌های ما به شکل DB اداره می‌شدند به این مفهوم که عده‌ای در دوران اشتغال حق بازنشستگی پرداخت می‌کنند و از ذخیره این پول ها هم سرمایه گذاری صورت می گرفت.
وی گفت: افرادی که بازنشسته می شدند از این پول که ترکیبی از حق بازنشستگی شاغلان و درآمدهای کسب شده از سرمایه گذاری است، حقوق دریافت می کنند.
وزیر تعاون گفت: هم اکنون نسبت شاغلان به بازنشستگان در برخی صندوق های بازنشستگی یک به هشت است اما در صندوق بازنشستگی کشوری به گونه‌ای است که اکنون به ازای هر یک نفری که شاغل است یک نفر حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند در حالیکه مرز بحرانی این نسبت شش به یک است که این اتفاق مثبت نیست.
ربیعی ادامه داد: از سوی دیگر پس از انقلاب طول عمر افراد اضافه شده و با وجود آنکه صندوق‌های بازنشستگی کشش دارند که ۱۳ تا ۱۴ سال مستمری پرداخت کنند اکنون ۶۰ سال مستمری به بازنشسته و بازمانده‌های او پرداخت می‌شود این وضعیت درحالیست که ما با بازنشستگی‌های زودرس نیز مواجه هستیم.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که دولت بابت پرداخت بدهی‌هایش، شرکت‌های کم‌بازده به صندوق بازنشستگی واگذار کرده است بنابراین همه اینها دست به دست هم داد تا مشکلات متعددی برای صندوق‌ها ایجاد شود که برای رفع این مشکلات باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد.
ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حذف یارانه پردرآمدها افزود: امروز  جلسه‌ای با دکتر نوبخت در خصوص بررسی ابعاد بند ۱۴ تبصره بودجه خواهیم داشت و باید اجازه دهیم تا مطالعات کارشناسی درباره حذف یارانه پردرآمدها انجام شود. به هر حال تصمیم درست این است که وقتی کسی نیازمند نیست یارانه‌اش حذف شود اما نباید در این مسیر دچار خطا شویم و به نگرانی برخی افراد که نیازمند هستند دامن بزنیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه چرا به زنان بازنشسته حق اولاد تعلق نمی گیرد، افزود: هم اکنون در حال بررسی و بازنگری مجموعه قوانین در این خصوص هستیم و تحت یک لایحه منسجم نتیجه بازنگری و بررسی قوانین را به مجلس تقدیم خواهیم کرد

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=607303
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد