۹ سال پیش

الگوی اشتغال زنان چیست؟
No Image

الگوی اشتغال زنان چیست؟

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اشتغال زنان کشور الگوی مناسبی ندارد

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: ما نیز بر سر این حرف جدی هستیم که مسئله اصلی زنان ما اشتغال نیست و در همان بخشی که به آن بها می‌دهیم نگرانی ما فقدان الگوی اشتغال زنان است.

  فهیمه فرهمندپور

 فهیمه فرهمندپور بعداز ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده منطقه 2 کشور اظهار کرد: متغیر دستاوردهای حوزه زنان امکانات، اعتبار، موقعیت‌های جغرافیایی، اجتماعی و حتی سیاسی نیست بلکه متغیر اصلی نگاه و دیدگاهی است که به حوزه زنان وجود دارد.

وی افزود: امروزه رفاه و شرایط اقتصادی مطلوب نتوانسته است که زنان و دختران احساس ارزشمندی و سعادتمندی بیشتری داشته باشند و مشاهده می‌شود خانواده‌هایی را که با محرومیت‌ها و محدودیت‌ها روبه‌رو هستند ولی زن در آن‌جا جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرهمندپور تصریح کرد: نگاه به زنان باید نگاه به مسائل خانواده و جامعه باشد و اگر در زمینه سلامت این قشر طرح‌ریزی می‌کنیم به‌خاطر این است که زن سالم جامعه سالم‌تری را می‌سازد.

وی افزود: امروز زمان ورود به مسائل اجتماعی به نحو عام و مسائل زنان به‌طور خاص ضرورت دارد و باید یک ورود مسئله ‌محور باشد و چیزی که امروز نیاز داریم آسیب شناسی گذشته و مسئله‌شناسی امروز است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در کارگروهای بانوان و خانواده باید در سرعت بخشیدن به فعالیت‌های کارگروه تلاش کرد و این کارگروه‌ها محل تصمیم‌‌گیری باشد نه تصمیم‌سازی و کارگروه مصوبه داشته باشد.

فرهمندپور با اشاره به اینکه تحکیم و توسعه خانواده امری مشکل است، ادامه دارد: نرخ ازدواج در شهرها و روستاهای کشور در حال کاهش و طلاق در حال افزایش است و این موضوع سبب شده است تا تحکیم خانواده یکی از 6 مسئله اصلی کشور است.

وی افزود: سن ازدواج در حال افزایش و سن طلاق در حال کاهش است و این نگران‌کننده است و حتی سرعت رشد طلاق در استان‌های مذهبی و سنتی رو به فزونی است.

فرهمندپور تصریح کرد: آسیبی که اعتیاد زنان به خانواده و جامعه وارد می‌کند بسیار گسترده‌تر از آسیبی است که اعتیاد مردان به جامعه وارد می‌سازد و اعتیاد زنان از دست دادن حمایت خانواده و به دنبال آن رها شدن خانواده را سبب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن اعتیاد در زنان ایرانی به 27 سال رسیده است، افزود: اگر از فرصت ارتقای تحصیلات زنان به‌خوبی استفاده نشود سبب تبدیل شدن این فرصت به یک تهدید می‌شود.

فرهمندپور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به این موضوع که اشتغال اولویت زنان نیست، خاطرنشان کرد: ما نیز بر سر این حرف جدی هستیم که مسئله اصلی زنان ما اشتغال نیست و در همان بخشی که به آن بها می‌دهیم نگرانی ما فقدان الگوی اشتغال زنانه است.

وی افزود: الگوی اشتغال زنان و مردان جامعه ما عمدتاً یک الگوی واحد است که باید به این موضوع توجه شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: بخشی از زنان جامعه تنها راه ارتباطی آنها با جامعه مدارس فرزندان آنهاست که باید در این زمینه با افزایش سطح کمی و کیفی انجمن‌های اولیا و مربیان ورود این گروه به جامعه را افزایش دهیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=150737
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد